Jump to content


Photo

Hoe zet je transcoding op in OpenPli8.1

Vu+ Duo4K SE

  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 jeandubois

  • Senior Member
  • 293 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2021 - 15:32

Hoe zet je transcoding tegenwoordig op in OpenPli8.1? Moet je nog een plugin installeren? Zo ja welke? Of volstaat het gebruik van OpenWebif?

Ik vind in OpenWebif  weliswaar onder settings Transcoding Setup terug en daar kan ik een poort instellen (is dat de streaming poort?). Wat is het default poortnummer dat men daar voor gebruikt?  Op welke poort vind ik dan de lijst

terug van de zenders die ik getranscodeerd kan bekijken?

 

mvg.

Jean

p.s. Ik heb een Vu+ Duo4K SE

 

 



Re: Hoe zet je transcoding op in OpenPli8.1 #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 December 2021 - 16:06

https://forums.openp...nscoding-issue/


73's

PE1AQZ


Re: Hoe zet je transcoding op in OpenPli8.1 #3 jeandubois

  • Senior Member
  • 293 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2021 - 16:59

Ik heb daar al eens naar gekeken maar het gaat over "een issue met transcoding", streamproxies, een failback client... Ik zou gewoon willen weten of je onder OpenPli8.1 transcoding met een extra plugin opzet of met OpenWebif en welke de relevante poorten zijn.

 

mvg.

Jean


Edited by jeandubois, 8 December 2021 - 17:01.


Re: Hoe zet je transcoding op in OpenPli8.1 #4 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 8 December 2021 - 20:44

Wat wil je dan? Gewoon streamen of transcoderen?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Hoe zet je transcoding op in OpenPli8.1 #5 jeandubois

  • Senior Member
  • 293 posts

0
Neutral

Posted 9 December 2021 - 09:50

Wat wil je dan? Gewoon streamen of transcoderen?

Indien mogelijk transcoderen naar een lagere bitrate en het resultaat daarvan streamen. Is daar een bijkomende plugin voor nodig? Wat stel je in als streaming poort? En op welke poort zit de bijhorende webinterface om te kiezen uit de kanalen die op die manier voorhanden zijn?

 

dank bij voorbaat en mvg.

jean



Re: Hoe zet je transcoding op in OpenPli8.1 #6 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 9 December 2021 - 10:01

Dan moet je dat topic waar Sagitarius aan refereert maar eens doorlezen.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Hoe zet je transcoding op in OpenPli8.1 #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 9 December 2021 - 11:21

Indien mogelijk transcoderen naar een lagere bitrate en het resultaat daarvan streamen. Is daar een bijkomende plugin voor nodig? Wat stel je in als streaming poort? En op welke poort zit de bijhorende webinterface om te kiezen uit de kanalen die op die manier voorhanden zijn?

 

Als de hardware transcoding aan kan, dan krijg je automatisch een "mobile" ikoon er bij in de web interface, met daaronder de juiste URL. De benodigde zaken zijn dan ook al geinstalleerd.

 

De plugin is bij OpenPLi niet nodig, maar OpenWebif controleert op de aanwezigheid van die plugin om dat ikoon te tonen, vandaar dat hij aanwezig is.

 

Ten aanzien van poorten: er zijn twee methodes in omloop.

 

Enigma heeft als standaard streaming poort 8001. Xtrend heeft destijds, voor de ET10000, de functionaliteit van die poort uitgebreid met parameters waarmee je transcoding kunt activeren. VU+ heeft rond dezelfde tijd, voor de Vu+ Duo, besloten het buiten Enigma op te lossen door middel van een streamproxy, die draait op poort 8002. De meeste merken gebruiken de Xtrend methode, een paar, zoals Gigablue, de VU+ methode, al dan niet met een eigen implementatie.

 

In OpenPLi 8 is een start gemaakt met het uitfaseren van die streamproxy, en in OpenPLi 8.1 is het voor alle ondersteunde merken mogelijk om via poort 8001 te transcoderen.

 

Let wel: niet alle hardware kan transcoderen, en de SoC's die het kunnen, zijn op een enkeling na gelimiteerd tot 1 stream.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe zet je transcoding op in OpenPli8.1 #8 jeandubois

  • Senior Member
  • 293 posts

0
Neutral

Posted 9 December 2021 - 16:44

Dan moet je dat topic waar Sagitarius aan refereert maar eens doorlezen.

Dat ga ik nog eens proberen. WanWizard heeft overigens een helder en to the point antwoord op al mijn vragen gegeven, waarvoor mijn dank

 

mvg.

Jean





Also tagged with one or more of these keywords: Vu+ Duo4K SE

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users