Jump to content


Photo

Backup van USB naar XTREND ET7500


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 miele41

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2022 - 12:01

Onlangs maakte ik een backup (via Backupsuite) op een Fat32 stickje. Ik dacht daarmee safe te zijn tot ik probeerde om mijn Xtrend ET7500 te 'restoren' (Openpli 7.3) met dit stickje.

Aan de achterzijde van mijn ontvanger verving ik de USB aansluiting van de externe harde schijf met de backup-stick, na de ontvanger van de stroom gehaald te hebben. Na een opstart via aan/uit knop keerde de ontvanger gewoon terug naar de laatst bekeken zender !!??

Een 2de poging via de USB aansluiting aan de voorzijde gebeurde er eveneens niks om de restore te starten. !?

Behoudens vergissing mijnentwege vind ik in het ganse menu, noch in de Backup suite geen enkele link om een restore te maken.

 

Alle hulp wordt met heel veel dank aanvaard !

Camiel

 

 



Re: Backup van USB naar XTREND ET7500 #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 17 January 2022 - 12:33

Even dit lezen https://wiki.openpli...kup/BackupSuite

 

In de root van de USB stick moet een file staan die backupstick.txt of backupstick.heet, anders wordt er geen backup gemaakt op de USB stick

en als er een file staat die noforce.update staat deze aanpassen naar force.update

 

Ik zou alleen AutoBackup gebruiken en niet de BackupSuite https://wiki.openpli.org/Backup


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Backup van USB naar XTREND ET7500 #3 miele41

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 19 January 2022 - 11:01

Bedankt voor je reply.

De backup verliep perfect - het .txt bestandje stond/staat er op en er werden 2 mappen aangemaakt: eT7x00 en full_backup eT7x00 waar ik op jouw aangeven de file noforce gewijzigd heb naar force.update. Echter zonder resultaat (ontvanger van de stroom - stick vooraan en achteraan - aanzetten met schakelaar achteraan ???

Enig verder idee waar het aan kan liggen ?



Re: Backup van USB naar XTREND ET7500 #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 19 January 2022 - 11:40

Dit geprobeerd https://wiki.openpli...eiver_ET7x00...

 

Nogmaals, ik zou alleen AutoBackup gebruiken en niet de BackupSuite https://wiki.openpli.org/Backup je hebt veel meer aan een backup van je configuratie die maar een paar MB groot is, dan een complete kopie van je image die heel groot is.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Backup van USB naar XTREND ET7500 #5 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 19 January 2022 - 12:55

Dir geprobeerd https://wiki.openpli...eiver_ET7x00...

Nogmaals, ik zou alleen AutoBackup gebruiken en niet de BackupSuite https://wiki.openpli.org/Backup je hebt veel meer aan een backup van je configuratie die maar een paar MB groot is, dan een complete kopie van je image die heel groot is.

Kanttekening: Als er na een update problemen zijn met je image is het eerste advies dat je hier krijgt "doe eens een nieuwe flash zonder backup", dat maakt in mijn ogen autobackup ook niet heilig.
Als je image lekker loopt is het niet verkeerd hier ook een volledige backup van te bewaren.

Re: Backup van USB naar XTREND ET7500 #6 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 19 January 2022 - 17:41

On topic:
Mogelijk kun je proberen een schone Pli-image op stick te zetten en te flashen, dan weet he zeker dat het 'flash-mechanisme' werkt. Als dat lukt ligt het aan je stick of het backup-image.

Re: Backup van USB naar XTREND ET7500 #7 miele41

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 23 January 2022 - 12:20

Jammer jongens, doch niks werkt nadat ik dus op een nieuw blanco fat32stickje een image heb gedownload en dit geprobeerd om het via usb te flashen, voor- en achteraan !?

Nu had ik enorm graag die backup kunnen terugzetten omdat op dat moment ALLES werkte CCCam èn Oscam EN VOORNAMELIJK mijn TVVL KAART !!! 

Naar het waarom dat er iets misgegaan is heb ik het raden ???



Re: Backup van USB naar XTREND ET7500 #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 23 January 2022 - 12:44

USB stick formateren in FAT32

Backup bestand direct uitpakken naar de USB stick

Controleer de directory structuur op de USB stick.

Er moet een subdirectoy /et7500 zijn met daarin de bestanden (dus NIET in de hoofddirectory!)

USB stick veilig uitwerpen op de PC

XT7500 volledig uitzetten (stroom eraf). USB stick aansluiten. Box aanzetten..

Op het scherm moet ‘Update’ komen, dan binnen 5 seconden op de Standby knop aan de voorzijde drukken.. Flashen zou nu moeten beginnen…Rode en groene led knipperen…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Backup van USB naar XTREND ET7500 #9 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 23 January 2022 - 12:59

Kleine aanvulling, de bootloader van de ontvanger heeft maar een paar seconden de tijd om op de USB stick te checken of er files op staan waarmee geflashed kan worden, dus hoe kleiner de USB stick, hoe groter de kans dat de bootloader de betreffende bestanden kan gebruiken.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Backup van USB naar XTREND ET7500 #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 23 January 2022 - 14:11

En maar 1 partitie, dus ook geen verborgen zoals SanDisk pleeg(t)(de) te doen met zijn U3 rommel…..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Backup van USB naar XTREND ET7500 #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 23 January 2022 - 14:56

En alle andere USB handel er uit, want die detectie kost ook tijd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Backup van USB naar XTREND ET7500 #12 miele41

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 28 January 2022 - 11:14

USB stick formateren in FAT32

Backup bestand direct uitpakken naar de USB stick

Controleer de directory structuur op de USB stick.

Er moet een subdirectoy /et7500 zijn met daarin de bestanden (dus NIET in de hoofddirectory!)

USB stick veilig uitwerpen op de PC

XT7500 volledig uitzetten (stroom eraf). USB stick aansluiten. Box aanzetten..

Op het scherm moet ‘Update’ komen, dan binnen 5 seconden op de Standby knop aan de voorzijde drukken.. Flashen zou nu moeten beginnen…Rode en groene led knipperen…

 

Voor de duidelijkheid voeg ik hierbij de inhoud van deze backup (structuur & inhoud). Naam van de stick: update 7500 met 2 directories: et7x00 en fullbackup_et7x00. 

de map et7x00 bevat imageversion, kernel.bin, noforce gewijzigd naar force.update, rootfs.bin

de (kopie map) fullbackup_et7x00, submap 20211229_1259 met eveneens de map et7x00 waar opnieuw kernel, force.update en rootfs.bin instaan.

 

Ik had al eens de hoofddirectory uitgepakt gewoon op de stick gezet (dus zonder map et7x00) doch eveneens zonder resultaat.

Nu heb ik op jouw aangeven een kleinere stick genomen en nog eens (vruchteloos) geprobeerd.

Wat is er hier verkeerd ?

Hartelijk dank toch voor jouw (jullie) hulp aan deze moeilijke bevalling...

 

 

NB. het lukte me niet om de volledige inhoud van het stickje bij te voegen.... 




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users