Jump to content


Photo

Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin?


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 28 January 2022 - 12:20

De AntiLogo plugin in de repo is al erg oud. Ik gebruik zelf al heel erg lang een nieuwere versie. Zoals voorheen is het altijd mogelijk om meerdere gebieden in het beeld te verdonkeren. Ik gebruik dit ook voor 'scrollbars' bij nieuwszenders. Sommige daarvan hebben hinderlijke en felle kleuren. Er is ook een speciale plugin in de feed voor scrolbars, maar deze werkt helaas niet (meer).

 

De repo versie heeft nog problemen met meerlagen menu overlays en met opnames van zenders waarvoor een anti logo nodig is bij afspelen. Al deze problemen heb ik al jaren geleden opgelost, maar ik heb nooit de repo versie aan durven te bieden omdat er wijzigingen nodig zijn in mytest.py (nu: StartEnigma.py) en Screen.py. Het zijn geen grote maar wel structurele wijzigingen. Ik verwacht daarom dat er wel veel testing gevraagd zal worden, voordat dit in enigma2 geaccepteerd wordt. Dat is eerlijk, natuurlijk.

 

Deze melding is om te peilen of er nog belangstelling is voor deze plugin. Zo niet, dan hoef ik geen moeite te doen. Ik blijf het zelf alleen gebruiken.

 

(De huidige generaties OLED schermen en in mindere mate ook de LED en LCD schermen kunnen nog steeds inbranden. Mijn plasma scherm is daar ook gevoeig voor, maar dankzij deze plugin is er op mijn scherm ook na 15 jaar nog geen spoor van inbranden)

 

N.B. geen discussie a.u.b. over het inbranden op zich. Sceptici verwijs ik graag naar fabrikanten van de tv schermen. Die geven intussen allemaal toe dat inbranden een probleem is en dat er zoveel mogelijk anti-inbrand maatregelen worden genomen bij ontwerp en fabricage.


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #2 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 28 January 2022 - 12:36

Naschrift: Misschien was het beter geweest om mijn voorstaande melding in een aparte thread te zetten. Kan een administrator dit voor mij doen ?


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,577 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 January 2022 - 16:49

De AntiLogo plugin in de repo is al erg oud.

 

Hoe wat waar wie waarom? ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,267 posts

+691
Excellent

Posted 28 January 2022 - 17:35

Had eigenlijk big black box over logo plugin moeten heten ;)

Edited by littlesat, 28 January 2022 - 17:35.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #5 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 28 January 2022 - 19:45

Uuh, ik begrijp de reacties niet helemaal ...

Is er nu nog belangstelling voor of juist niet ? Heb ik mezelf niet goed uitgedrukt, misschien ? Toen ik deze plugin geschreven heb was er veel discussie over het nut ervan. Ik kan nu wel een verbeterde versie voorstellen, maar misschien moet ik dat dan maar niet doen.


Edited by rhinoceros, 28 January 2022 - 19:52.

"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 28 January 2022 - 20:05

Naschrift: Misschien was het beter geweest om mijn voorstaande melding in een aparte thread te zetten. Kan een administrator dit voor mij doen ?

Done.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,577 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 January 2022 - 21:30

Uuh, ik begrijp de reacties niet helemaal ...

Is er nu nog belangstelling voor of juist niet ? Heb ik mezelf niet goed uitgedrukt, misschien ? Toen ik deze plugin geschreven heb was er veel discussie over het nut ervan. Ik kan nu wel een verbeterde versie voorstellen, maar misschien moet ik dat dan maar niet doen.

 

Jij hebt het over "de repo".

 

Aangezien mijn geheugen een zeef is, en mijn glazen bol in groot onderhoud zit, vraag ik om meer informatie. ;)

 

Hij zit niet in de 3rd-party feed, dus als hij wel in de plugins zit bouwen we de plugin dus van source. En dan hoeven we dus niks te doen, dan krijgt de volgende OpenPLi release dus gewoon de laatste te bouwen versie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #8 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 29 January 2022 - 01:24

Het is een Extension en komt dus inderdaad automatisch in de build terecht. Deze plugin is te vinden in de E2-OpenPlugins repo die van OpenPLi is. Hoewel ik de auteur ben heb ik geen rechten in deze repository. Ik heb daar ook geen behoefte aan. De historie, heel in het kort. Ergens in 2009 heb ik deze plugin ontwikkeld voor eigen behoefte, maar het bleek dat er meer geinteresseerden waren. Ik heb de code toen opgestuurd naar het OpenPLi team. Pieterg is destijds zo behulpzaam geweest om deze plugin op te laten nemen in deze repo. Hij heeft mij toen schrijfrechten aangeboden maar omdat ik zo dom was dat ik niets van git kende hebben we besloten om dat maar niet te doen. Er is toen ook een aanpassing gemaakt in OpenPLi zelf ten behoeve van deze plugin, maar dat is een misverstand geweest. Het kan geen kwaad, de code zit er nog steeds in, maar wordt niet door mij gebruikt, en ik geloof ook niet door iemand anders. Niemand heeft er last van,overigens.

 

Er is in de discussie naar aanleiding van deze plugin over inbranden van TV schermen gesproken. Dat was voor mij minder dan aangenaam en had me ook de lust benomen om er verder nog iets aan te doen. Ik heb kort daarna een verbeterde versie gemaakt naar mijn eigen specificaties en die versie gebruik ik nu al sinds vele jaren.

 

Er zijn voor deze versie wijzigingen nodig in 2 fundamentele stukken van de python code, die waarschijnlijk al zo oud zijn als enigma2 zelf. Ik heb het hierboven al genoemd. Ik kan het als patch aanleveren hooguit. Maar ik zou er wel op staan dat er een gedegen regressie test wordt gedaan. Dat kan ik zelf per definitie niet doen. De plugin kan ik ook niet aanpassen omdat ik geen rechten heb in de repo daarvan. En dat houden we ook maar beter zo.

 

Je zult nu begrijpen dat ik graag niet meer wil discussieren over het nut van deze plugin of over het inbranden van TV schermen.

 

Deze peiling is nu alleen in het Nederlands en het zou kunnen dat er anderstaligen wel geinteresseerd zijn. Maar het is misschien als peiling al wel voldoende zo. Mijn excuses voor mijn onvolledigheid. Ik wilde er eigenlijk niet zo'n lang verhaal van maken. Aarzel niet als er nog vragen zijn.


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,267 posts

+691
Excellent

Posted 29 January 2022 - 08:19

Post gewoon de py files hier dan doen wij wel het GitHub gebeuren…

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #10 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 29 January 2022 - 10:28

Best. Hier is de patch. Ik zou het niet in OpenPLi opnemen als er geen belangstelling (meer) is voor deze plugin. Als je het wel in OpenPLi opneemt dan moet je wel even melden dat er een succesvolle regressie test is gedaan. Deze code komt bij iedereen terecht ongeacht of deze plugin gebruikt wordt en het zijn nogal fundamentele wijzigingen. Bovendien worden de commits van OpenPLi meestal door andere enigma2 teams overgenomen.

 

Om met de woorden te spreken van de tweedehands autohandelaar, garantie is er tot over de brug.

 

 

Attached Files


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #11 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 30 January 2022 - 17:54

Best. Hier is de patch. Ik zou het niet in OpenPLi opnemen als er geen belangstelling (meer) is voor deze plugin. Als je het wel in OpenPLi opneemt dan moet je wel even melden dat er een succesvolle regressie test is gedaan. Deze code komt bij iedereen terecht ongeacht of deze plugin gebruikt wordt en het zijn nogal fundamentele wijzigingen. Bovendien worden de commits van OpenPLi meestal door andere enigma2 teams overgenomen.

 

Om met de woorden te spreken van de tweedehands autohandelaar, garantie is er tot over de brug.

Ook op producten en diensten die je gratis verkrijgt, heb je recht op ten minste 6 maanden garantie/ondersteuning tenzij het als ontwikkelingssoftware of defect sloopproduct wordt bestempeld. In dat laatste geval zal de gebruiker dus een keuze moeten kunnen maken of de code bij hem wordt verandert/toegevoegd of niet. Overigens geld dat dus ook voor tweedehands autohandelaren tenzij het als een niet-functionele sloopauto wordt overgedragen.

 

Een HOGO bepaling bij tweedehands autohandelaren (Hoek Om Garantie Om) is dus wettelijk niet toegestaan.


Edited by Dimmie, 30 January 2022 - 17:57.


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #12 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 30 January 2022 - 18:10

Is er dan sprake van product aanbieder en ontvnage(koper).

Je vindt iets op internet en probeert het uit.

Je wilt niet weten hoeveel pakketten op bv google play staan die niet werken



Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #13 stro11

  • Senior Member
  • 194 posts

+10
Neutral

Posted 30 January 2022 - 18:41

Hi rhinoceros,

 

Ik gebruik de plugin zelf niet, maar ik heb er en paar mensen een groot plezier mee gedaan.

Bedankt voor de update.

 

groet

stro11



Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #14 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 30 January 2022 - 20:56

Ik zie er persoonlijk het nut niet van in. Logo of een zwart blok. Beide net zo irritant… Als het logo je ‘overstimuleert/prikkelt dan doet dat zwarte blok dat ook… Maar ieder het zijne natuurlijk..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #15 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 31 January 2022 - 09:19

Ik zie er persoonlijk het nut niet van in. Logo of een zwart blok. Beide net zo irritant… Als het logo je ‘overstimuleert/prikkelt dan doet dat zwarte blok dat ook… Maar ieder het zijne natuurlijk..

Natuurlijk, zender logo's zijn irritant, En een blokje verdonkering daaroverheen is ook irritant. Maar een ingebrand logo of nieuwsbalk op je scherm is nog irritanter en daar gaat hem om.


Edited by rhinoceros, 31 January 2022 - 09:21.

"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #16 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 31 January 2022 - 09:38


Ook op producten en diensten die je gratis verkrijgt, heb je recht op ten minste 6 maanden garantie/ondersteuning tenzij het als ontwikkelingssoftware of defect sloopproduct wordt bestempeld. In dat laatste geval zal de gebruiker dus een keuze moeten kunnen maken of de code bij hem wordt verandert/toegevoegd of niet. Overigens geld dat dus ook voor tweedehands autohandelaren tenzij het als een niet-functionele sloopauto wordt overgedragen.

 

Een HOGO bepaling bij tweedehands autohandelaren (Hoek Om Garantie Om) is dus wettelijk niet toegestaan.

 

Je wil hiermee suggereren dat er sprake is van een koopovereenkomst (om niet) als je OpenPLi installeert ?


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #17 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 31 January 2022 - 11:02

In 2009 heeft men bij de EU voorstel ingebrachr om de product aansprakenlijk ook toepasbaar te

maken op software.

Dit heeft het blijkbaar niet gehaald.



Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #18 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 31 January 2022 - 12:19

Dit is nu wel een heel ander onderwerp, maar vooruit. Misschien dat de administrator het toelaat. De grondslag voor produktaansprakelijkheid is altijd een koopovereenkomst. Dat kan ook een implicite overeenkomst zijn als dat in het dagelijkse handelsverkeer zo gebruikelijk is (Voor alle duidlijkheid het verwerven van een licentie op het gebruik van software is ook een koopovereenkomst, namelijk de koop van een licentie). Op het gebruik van OpenPLi zijn van toepassing de licentie bepalingen zoals bepaald door OpenPLi. Ik geloof niet dat er iets in staat van een koopovereenkomst op grond waarvan een produktaansprakelijkheid zou kunnen bestaan. Dit geldt heel in het algemeen voor standaard software. De EU heeft zich inderdaad bezig gehouden met garantie op software als een materieel produkt. Maar dit is in de praktijk ingeperkt tot maatsoftware,ontwikkeled uitsluitend voor en op specificaties van de klant.

 

Een groot struikelblok bij geschillen over software is overigens de vraag of het een resultaat of een inspanningsovereenkomst betreft. Je kunt de dokter niet aansprakelijk stellen wanneer je nog steeds ziek bent na zijn behandeling. Net zo min je advokaat als hij je rechtszaak verliest. Maar wel de vliegtuigmaatschappij als ze je niet naar je bestemming brengen.

 

 

(Met excuses aan de forum administratie voor deze uitwijding)


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Is er nog belangstelling voor de 'AntiLogo' plugin? #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,577 posts

+1,737
Excellent

Posted 31 January 2022 - 12:27

Punt 11 in de terms and conditions van de GPL v2 license:

NO WARRANTY

11. BECAUSE THE PROGRAM IS LICENSED FREE OF CHARGE, THERE IS NO WARRANTY FOR THE PROGRAM, 
TO THE EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW. EXCEPT WHEN OTHERWISE STATED IN WRITING THE 
COPYRIGHT HOLDERS AND/OR OTHER PARTIES PROVIDE THE PROGRAM "AS IS" WITHOUT WARRANTY OF ANY
KIND, EITHER EXPRESSED OR IMPLIED, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, THE IMPLIED WARRANTIES
OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. THE ENTIRE RISK AS TO THE QUALITY
AND PERFORMANCE OF THE PROGRAM IS WITH YOU. SHOULD THE PROGRAM PROVE DEFECTIVE, YOU ASSUME
THE COST OF ALL NECESSARY SERVICING, REPAIR OR CORRECTION. 

En nu graag terug on-topic ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users