Jump to content


Photo

oscam en cccam werkt opeens niet meer

cccam oscam

  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 ornontowice

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 9 February 2022 - 22:57

hallo.

 

heb gigablue ue 4k, met dvb-c, en met openpli 8.1 nu werkt opeens de cccam  en oscam niet meer, alleen de vrije zenders zijn wel beschikbaar, heb de nieuwste openpli erop gezet, teruggezet naar fabrieksinstellingen maar niets werkt, heb internet alles maar kan niets coderen.

wat kan het probleem zijn???

alvast bedankt

Jack



Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,656 posts

+460
Excellent

Posted 9 February 2022 - 23:12

Abo op de kaart verlopen? Wordt de kaart wel goed gedetecteerd?

overigens heb je geen internet nodig om te decoderen, als dat bij jou noodzaak is stopt de support hier en raad ik je aan de boardregels te gaan lezen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 10 February 2022 - 15:19

Actief vanaf 2010 en op 2 vragen na nog nooit een bijdrage geleverd..

 

In 1 posting gaat de vraag over een illegale OpenPLI

En nu lijkt de vraag te gaan om WAN Sharing

 

Ik vrees dat het commentaar om zich te verdiepen wat hier wel en niet besproken kan worden (boardregels) aan dovemansoren besteed is...



Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,656 posts

+460
Excellent

Posted 10 February 2022 - 17:38

Tja, de Gigablue UE 4K bouwen we inderdaad geen image voor, de Oscam en CCcam versies komen dan ook niet uit onze feeds, dus is het raden wat de oorzaak kan zijn, alhoewel er denk ik niet geraden hoeft te worden waarom er geen beeld meer is.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #5 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 10 February 2022 - 17:53

De gbue4k staat wel bij de image downloads van openpli



Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 10 February 2022 - 18:26

Yup, bouwen we wel. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #7 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 10 February 2022 - 19:04

En daar zijn wij als Gigbleu UE4k gebruikers zeer content mee. �
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,656 posts

+460
Excellent

Posted 10 February 2022 - 19:06

De gbue4k staat wel bij de image downloads van openpli

Ach ja, ik ben in de war met de andere GB die we niet bouwen  :ph34r:  :blink:


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #9 ornontowice

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 10 February 2022 - 19:50

Actief vanaf 2010 en op 2 vragen na nog nooit een bijdrage geleverd..

 

In 1 posting gaat de vraag over een illegale OpenPLI

En nu lijkt de vraag te gaan om WAN Sharing

 

Ik vrees dat het commentaar om zich te verdiepen wat hier wel en niet besproken kan worden (boardregels) aan dovemansoren besteed is...

Sorry dat ik hier op het forum een vraag stel, wist niet dat je eigenlijk elke week een paar post moest doen, zal dat vanaf nu niets meer vragen goede avond



Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,656 posts

+460
Excellent

Posted 10 February 2022 - 20:19

 

Actief vanaf 2010 en op 2 vragen na nog nooit een bijdrage geleverd..

 

In 1 posting gaat de vraag over een illegale OpenPLI

En nu lijkt de vraag te gaan om WAN Sharing

 

Ik vrees dat het commentaar om zich te verdiepen wat hier wel en niet besproken kan worden (boardregels) aan dovemansoren besteed is...

Sorry dat ik hier op het forum een vraag stel, wist niet dat je eigenlijk elke week een paar post moest doen, zal dat vanaf nu niets meer vragen goede avond

 

Jammer dat je gelijk de handdoek in de ring gooit in plaats van even de vragen te beantwoorden welke gesteld worden.....zo kan je nooit geholpen worden.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #11 ornontowice

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 10 February 2022 - 20:41

 

 

Actief vanaf 2010 en op 2 vragen na nog nooit een bijdrage geleverd..

 

In 1 posting gaat de vraag over een illegale OpenPLI

En nu lijkt de vraag te gaan om WAN Sharing

 

Ik vrees dat het commentaar om zich te verdiepen wat hier wel en niet besproken kan worden (boardregels) aan dovemansoren besteed is...

Sorry dat ik hier op het forum een vraag stel, wist niet dat je eigenlijk elke week een paar post moest doen, zal dat vanaf nu niets meer vragen goede avond

 

Jammer dat je gelijk de handdoek in de ring gooit in plaats van even de vragen te beantwoorden welke gesteld worden.....zo kan je nooit geholpen worden.

 

het commentaar dat ik maar een post gedaan heb in tie jaar over zogenaamde illegale openpli, omdat de dreambox geen images meer gemaakt word, en nu een vraag had waarom mijn cccam niet meer werkte, dacht ik vraag het even maar kreeg gelijk commentaar voor mijn tweede post, ben geen expert en over 70 jaar dus voor mij hoeft dat niet, vraag andere mensen wel om me te helpen sorry, niet verkeerd bedoelt



Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #12 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 10 February 2022 - 21:49

jou vraag was een beetje ongelukkig.
ik heb geen beeld en internet werkt ,dan denkt iedereen illegaal.
Als je zegt heb een kaart van provider xxx en
na update werkt niets meer staan ze in de rij om je te helpen.

Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #13 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 10 February 2022 - 21:52

Ik wil hier toch graag een opmerking over plaatsen ! Begrijp eerlijk gezegd niet waarom er meteen zo gereageerd moet worden als men enigzins maar vermoed dat iemand iets doet wat niet mag ;) Men kan dit altijd nog later doen hoor eerst eens het verhaal aan en mocht het dan blijken dat het inderdaad om iets gaat wat niet zou mogen kan er uiteraard altijd nog een slotje op gezet worden door een moderator. Naar mijn weten is het nog steeds zo dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is !!

 

Vind dat dit regelmatig voorkomt op het forum terrecht of onterecht laat ik dan maar in het midden maar hoef volgens mij niet echt op deze manier. Maar is mijn mening en ook die mag ik nog steeds hebben gelukkig ;)

Greetz


Edited by hotatomic, 10 February 2022 - 21:54.


Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 10 February 2022 - 21:59

Op elk forum heb je wel mensen die menen dat ze het recht hebben de moderator uit te hangen, daar zul je mee moeten leven. Dat moeten wij ook, anders hebben wij er een dagtaak bij.

 

Gewoon negeren dus, en mocht het allemaal te veel worden, dan kun je in het user control panel (op je naam klikken rechts-boven) in de "ignore prefs" de betreffende persoon in de ban doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #15 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 10 February 2022 - 22:54

Ik wil hier toch graag een opmerking over plaatsen ! Begrijp eerlijk gezegd niet waarom er meteen zo gereageerd moet worden als men enigzins maar vermoed dat iemand iets doet wat niet mag ;) Men kan dit altijd nog later doen hoor eerst eens het verhaal aan en mocht het dan blijken dat het inderdaad om iets gaat wat niet zou mogen kan er uiteraard altijd nog een slotje op gezet worden door een moderator. Naar mijn weten is het nog steeds zo dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is !!

 

Vind dat dit regelmatig voorkomt op het forum terrecht of onterecht laat ik dan maar in het midden maar hoef volgens mij niet echt op deze manier. Maar is mijn mening en ook die mag ik nog steeds hebben gelukkig ;)

Greetz

 

Helemaal mee eens ;)



Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #16 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 10 February 2022 - 23:00

Omdat er verder helemaal geen input wordt gegeven maar alleen.

"Internet werkt wel maar cccam en oscam werkt niet"

en dus verder niet zoiets als bijvoorbeeld: "ik heb een canal digitaal kaart met abonnement maar de kaart werkt niet meer in mijn cccam en ook niet in mijn oscam"

dan kun je verwachtten dat dat zo geïnterpreteerd wordt. Immers hoe kun je anders van iemand verwachtten dat die met een oplossing komt als er essentiële informatie wordt weggelaten bij het stellen van de vraag.

 

Als die interpretatie onterecht is dan is dat niet zo bedoelt en dan is het beste dat er even precies wordt aangeven wat voor kaart er gebruik wordt en hoe de config files van cccam en oscam eruit zien. Eventueel nog wat logs erbij etc, kortom zo uitgebreid mogelijk uitleggen hoe of wat.


Edited by Dimmie, 10 February 2022 - 23:02.


Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,676 posts

+1,740
Excellent

Posted 10 February 2022 - 23:01

:thumbs-up:


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #18 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 10 February 2022 - 23:07

Ik wil hier toch graag een opmerking over plaatsen ! Begrijp eerlijk gezegd niet waarom er meteen zo gereageerd moet worden als men enigzins maar vermoed dat iemand iets doet wat niet mag ;) Men kan dit altijd nog later doen hoor eerst eens het verhaal aan en mocht het dan blijken dat het inderdaad om iets gaat wat niet zou mogen kan er uiteraard altijd nog een slotje op gezet worden door een moderator. Naar mijn weten is het nog steeds zo dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is !!

 

Vind dat dit regelmatig voorkomt op het forum terrecht of onterecht laat ik dan maar in het midden maar hoef volgens mij niet echt op deze manier. Maar is mijn mening en ook die mag ik nog steeds hebben gelukkig ;)

Greetz

Dat over 'vermoeden' is een foute aanname. Dit is overduidelijk een miscommunicatie omdat er verder geen informatie wordt verstrekt anders dan internet, cccam en oscam. Dus met alleen die 3 gegevens wordt om een oplossing gevraagd. En als je alleen met die 3 gegevens een oplossing moet geven ben je bezig met WAN sharing. Wellicht van de poster uit onwetendheid niet zo bedoeld, maar dat kun je dan degenen die erop reageren niet verwijten.

 

Omdat je schrijft "Begrijp eerlijk gezegd niet waarom er meteen zo gereageerd moet worden als men enigzins maar vermoed dat iemand iets doet wat niet mag" hierbij dus de uitleg. De reactie is hierbij dus uitgelegd en nee dat is niet gebaseerd op een vermoeden maar op een miscommunicatie. Dat jij de reactie verbind aan een vermoeden is dus een foute interpretatie.


Edited by Dimmie, 10 February 2022 - 23:13.


Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,465 posts

+114
Excellent

Posted 11 February 2022 - 10:17

Ik heb ook o.a. een DM920 met Multiboot. Daarin ook een NOpenPli 8.1. Gewoon om te testen. Om dat nu illegaal te bestempelen gaat me wat ver. Zou het gewoon een Homebuild OpenPli noemen én uiteraard accepteren dat er geen officiële support kan worden verlangd...

De TS zal met relevante info betreffende zijn kaart moeten komen... Zijn naam klinkt Pools en ik neem aan dat hij een NC+ kaart heeft (aanname dus)... Die werken niet meer met softcam. Maar dat mag de TS vertellen
Met één been in het graf..... Helaas

Re: oscam en cccam werkt opeens niet meer #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 11 February 2022 - 12:31

Op elk forum heb je wel mensen die menen dat ze het recht hebben de moderator uit te hangen, daar zul je mee moeten leven. Dat moeten wij ook, anders hebben wij er een dagtaak bij.

 

Gewoon negeren dus, en mocht het allemaal te veel worden, dan kun je in het user control panel (op je naam klikken rechts-boven) in de "ignore prefs" de betreffende persoon in de ban doen.

Mmm een beetje hypocriet allemaal, wie begon er hier als eerste over internet i.c.m. cccam en oscam, lees post 2 nog maar eens ;)

Afgezien daarvan werd ik in eerste instantie ook op het verkeerde been gezet door ts zijn vragen, gelukkig reageerde ik niet gelijk en wachtte de eerste reactie af. :huh:


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users