Jump to content


Photo

Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ?

CanalDigitaal

  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 17 February 2022 - 12:12

Ik heb nu OpenPLi 8.1 op 2 boxen, et9x00 en et10000 met een abonnement en smartcard van CD. Ik gebruik CCcam al sinds vele jaren (2.3.2) Voorheen met OpenPLi 4, nu met 8.1. Ik heb altijd opnames kunnen maken van een CD zender en tegelijk naar een andere zender kunnen kijken. Ik heb zelfs meerdere opnames tegelijk kunnen maken, tot wel 4 in parallel.

 

Nu lukt dat helemaal niet meer. Zelfs naar een andere CD zender kijken tijdens opname gaat niet eens. Na 15 tot 30 seconden begint beeld en geluid te haperen. Dit is evenzo in de gemaakte opname. Het enige wat nog wel gaat is een opname van een CD zender en tegelijk kijken naar FTA zender. Die zijn er niet veel op de CD sateliet. Er is alleen het CD info kanaal en het TVV infokanaal. Uiterst boeiend, natuurlijk.

 

Is er iets veranderd bij CD waardoor gelijktijdig opnemen en bekijken van een andere zender niet meer mogelijk is ? Ik heb in het forum gezocht naar een bericht hierover, maar niets kunnen vinden. Bij CD zelf ook niet.


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 17 February 2022 - 12:47

Niet dat ik weet... Je hebt natuurlijk minimaal een vrije tuner nodig als je een opname wil starten.. Laat ik nu denken dat CCcam 2.3.1 en 2.3.2 helemaal geen M7 kaarten leest. Althans zeker in den beginne... Een stream naar een extern apparaat geldt ook als opname... Eenvoudig controleren door een opname te starten op het kanaal wat je aan het kijken bent. Wordt een deel van de lijst grijs dan heb je geen vrije tuner beschikbaar. Als je een port-forwarding hebt ingesteld om van buitenaf je box te benaderen ben je hoogstwaarschijnlijk gehackt en maakt je box deel uit van een IPTV aanbieder..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 February 2022 - 13:05

Haperingen kunnen ook veroorzaakt worden doordat de kaart in strafmodus staat, en dat gebeurt als er te veel zenders (opnames/streams) tegelijk actief zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #4 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 17 February 2022 - 13:37

Vrije tuners is geen probleem. Ik krijg inderdaad een lijst met grijze zenders. Ik heb geen externe apparaten, ik doe geen streaming en heb geen port forwarding. De router staat helemaal dicht. Daar heb ik geen zorgen over. CCcam gebruik ik al sinds 2009 in verschillende versies voor mijn M7 kaartje. Noooit problemen mee gehad.

 

De test maak ik door een opname te starten en dan op dezelfde transponder een andere zender te bekijken. Dan is er zelfs geen tweede tuner nodig.

 

De strafmodus heb ik vroeger wel eens meegemaakt wanneer ik meer dan 4 opnames tegelijk probeerde te maken. Dan was toch na een korte tijd de strafmodus wel weer uitgeschakeld. Nu heb ik al dagenlang het probleem dat ik niet eens 2 zenders tegelijk kan decoderen. Eén voor opname en een ander om te bekijken. Ik heb dit op beide boxen geprobeerd.

 

Het enige wat ik wel kan doen is de offline decode gebruiken. Dat gaat goed maar dan zijn de opnamens waarschijnlijk gecodeerd. Soms maak ik een DVD van een concert en ik weet niet hoe ik dat nog kan doen met gecodeerde opnames. Bovendien heb ik de offline decode voorheen nooit nodig gehad, Ik ben een aantal jaren in een ontwikkelingsland geweest en kom nu eerst weer terug. Ik heb werkelijk geen idee van wat er zoal veranderd kan zijn in de afgelopen jaren.


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #5 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 17 February 2022 - 13:49

Jaren weg geweest.

Dadelijk heb je nog de oude software op de m7 kaart die maar 1 zender tegelijk toe laat ,toen

hebben ze een kaart firmware over the air geupgrade gedaan zodat 2 kanalen tegelijk kunnen.


Edited by luisteraar, 17 February 2022 - 13:49.


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #6 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 17 February 2022 - 14:21

Jaren weg geweest.

Dadelijk heb je nog de oude software op de m7 kaart die maar 1 zender tegelijk toe laat ,toen

hebben ze een kaart firmware over the air geupgrade gedaan zodat 2 kanalen tegelijk kunnen.

Als het zo is dan moeten zijn ook de update voor mijn kaart doen. Maar ik zie nergens hoe ik dat kan aanvragen bij CD. Alleen de kaart kan ik laten activeren, meer niet. En dat heb ik natuurlijk al gedaan. Enig idee hoe ik dan nu deze upgrade kan krijgen ?


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #7 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 17 February 2022 - 14:24

Probeer eens oscam effe de goede reader aan zetten in de webinterface van oscam
De cccam 2.3.1 en 2.3.2 lezen de c+ kaart niet
Bij openpli 4.0 zal wel 2.3.0 of 2.2.1 er op hebben gestaan

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #8 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 17 February 2022 - 14:50

Ik had inderdaad openpli 4 met cccam, ik denk inderdaad 2.3.0. Mijn kaart is van 2008. Oranje kleur, waarschijnlijk  Mediaguard 3. Het is dus geen ci+ kaart. Oscam heb ik geen enkele kennis van. Dat was altijd erg ingewikkeld herinner ik mij nog. Als er intussen een goede handleiding voor is, dan zal ik het graag proberen.

 

Intussen ben ik al een half uur aan de lijn geweest bij CD. Het is een ietsje minder dan aangename ervaring en de firmware van de kaart is een onbekend onderwerp. Ik heb nu het advies om bij de fabrikant van de ontvanger te vragen om nieuwe firmware en om de schotel beter uit te richten. Men zal mij nu ook een nieuwe activatie 'puls' sturen. Daar zal ik wel blij mee kunnen zijn terwijl de kaart allang geactiveerd is. Er schiet mij maar één woord tebinnen: help!


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 February 2022 - 14:56

Als 2.3.0 werkt dan installeer je die toch gewoon, die staat gewoon in de feed. Wel eerst even 2.3.2. verwijderen.

 

En anders is Oscam erg makkelijk, want voor NL en BE is deze al voorgeconfigureerd, zie https://wiki.openpli.org/Softcam/OSCam


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 17 February 2022 - 15:04

Even in Jip en Janneke opzet dus.

  1. Check eerst je IPadres van jouw box via menu - informatie - uw ontvanger - netwerk. Noteer dit.
  2. Déinstalleer CCcam eventueel en installeer Oscam.
  3. Ga naar je browser en type http://ipvanjebox:8081. De webinterface van Oscam opent.
  4. Activeer nu de juiste readers voor CD. Die is compleet voorbereid voor CD. Zie hieronder.
  5. Attached File  6B9A093B-E627-4274-8586-8FBF6F57EEE3.jpeg   157.42KB   10 downloads
  6. Herstart eventueel de box en wacht af. In principe moet nu de kaart gewoon werken.
  7. Eventueel kan je door Live log te kiezen in de Oscam webif zien of de kaart gezien wordt.

succes.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #11 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 17 February 2022 - 15:17

Als 2.3.0 werkt dan installeer je die toch gewoon, die staat gewoon in de feed. Wel eerst even 2.3.2. verwijderen.

 

CCcam werkt op zich wel, ook in OpePLi 8.1. Maar in mijn geval met dezelfde beperking als versie 2.3.2, namelijk dat ik niet 2 kanalen tegelijk kan decoderen. Versie 2.2.1 idem dito. Het is volgens mij geen probleem van de softcam, maar inderdaad een probleem van de kaart zoals luisteraar hierboven heeft uitgelegd.

 

Ik zal nu oscam uitproberen.


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #12 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 17 February 2022 - 15:44

Kaart uit 2008 dan had je toen de oude software op de kaart.

Dit hield in onbeperkt aantal zenders tegelijk kijken tot ze beperking

inschakelde toen kon je maar naar 1 zender tegelijk kijken ,dat was te gek en

hebben de kaart software geupgrade zodat je 2 zenders tegelijk kon kijken en 

met oscam met timing aanpasiingen iets meer zenders tegelijk.

Uit mijn hoofd was de upgrade rond 2010 ,als je voor die tijd

vertrokken bent heb je de oude software op de kaart.



Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #13 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 17 February 2022 - 16:17

Ik ben pas in 2017 vertrokken. Ik kan mij herinneren dat er inderdaad toen een update is geweest voordat ik wegging. Dat heb ik nog gevolgd. Ik heb toen nog gecontroleerd of de ecms/emms inderdaad waren gekomen voor mijn kaart en ja, ik heb kunnen controleren dat de kaart op zwart ging bij teveel opnames. Maar ik kon toch nog wel meerdere opnames parallel maken en tegelijk ook kijken. Dat gaat nu dus niet meer. De box is hetzelde. De softcam ook, Ik geloof niet dat OpenPLi iets gebroken heeft, dus dan blijft haast alleen maar de kaart over ?


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #14 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 17 February 2022 - 16:23

Met die gegevens is de kaart OK.

overschakelen op oscam



Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 17 February 2022 - 17:35

De ‘nieuwste’ CCcam versie staat bekend om het niet of slecht werken als er meer dan één kanaal gedecodeerd moet worden.

zet oscam op je box en het werkt direct zonder problemen, schijnbaar is dat nog niet gedaan want anders was het allang opgelost.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #16 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 17 February 2022 - 18:21

Een heel mooi programma oscam ! Het probleem is inderdaad opgelost daarmee. Er lopen nu 3 opnames als test en ik kijk naar een vierde zender, allemaal op dezelfde transponder dus met maar één tuner.

 

Ik had nog cccam versie 2.2.1 geprobeerd. Zelfde probleem. Versie 2.0.9 is ook nog op de feed maar geeft al helemaal geen beeld meer. Tot ergens in 2017 had ik nog geen enkel probleem met cccam. Wat er nu anders is weet ik niet maar interesseert ook niet meer. Het is van de box af en komt ook niet meer terug. Ik had altijd zo opgekeken naar het configureren van oscam. Dat was mijn enige reden om cccam te blijven gebruiken. Ik moet eerlijk zeggen dat oscam een mooi programma is en de configuratie voor CD is inderdaad volledig gedaan. Installeren vanuit de feed en het werkt al meteen.

 

In mijn veel minder dan hartelijke gesprek met de klantendienst van CD heb ik begrepen dat opnames nu helemaal niet meer mogen behalve dan via internet op een ontvanger zonder harde schijf. Bovendien kan ik deze klantendienst ook niet verdenken van enige kennis van zaken.

 

Reuze dank voor alle hulp ! Zonder dat en de enorme inspanningen die zijn gemoeid met het maken en onderhouden van al deze software zouden we toch maar slachtoffers zijn van de wil en beperkingen van commerciele belangen.


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #17 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 17 February 2022 - 18:24

Troost je, dat word je binnenkort toch als CDS de Seca3 tunnel uitschakelt….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #18 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 17 February 2022 - 19:47

Ja als ze dat doen, wat dan ? Ik begreep dat ze al helemaal geen smartcards meer leveren. Ook geen CI(+) modules. Het lijkt of ze helemaal willen overstappen naar internet. Dan kun je de schotels ook weggooien. En dan hangen alle satellieten door boven ook voor niks meer. Dat is wel een totaal andere toekomst.


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #19 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 17 February 2022 - 20:15

wel offtopic

iedereen heeft andere wensen.
Ik heb al 7 jaar geen tv abo ook niet via kabel of internet.
Zou schotel niet willen missen genoeg fta te zien.
Voor nieuws kijk ik bvn of stream

Re: Meer dan één opname van CD niet meer mogelijk ? #20 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 17 February 2022 - 20:29

Een goed onderwerp voor de lounge.


"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831




Also tagged with one or more of these keywords: CanalDigitaal

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users