Jump to content


Photo

Afstemmen mislukt.

afstemmen

  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 31 March 2022 - 16:17

Sinds vanmiddag (2022-03-31) heb ik geen ontvangst meer??

dit is de eerste keer heb dit nog niet meegemaakt.
Krijg (na meerdere keren herstarten) de melding "Afstemmen mislukt!" op alle zenders wat kan dit zijn??
Provider CanalDigitaal.


Re: Afstemmen mislukt. #2 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 31 March 2022 - 16:21

Is je schotel misschien vol gesneeuwd?
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Afstemmen mislukt. #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 31 March 2022 - 16:22

Jij gaat er zomaar even vanuit dat wij zonder meer informatie de oplossing uit de hoge hoed toveren. Helaas is de 'glazen bol' waar Wanwizard nog weleens naar verwijst defect dus de oplossing gaat nog even op zich laten wachten.  ;)

Welke ontvanger, schotelsetup etc etc? Welke firmware staat op jouw box?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Afstemmen mislukt. #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 31 March 2022 - 16:29

Is je schotel misschien vol gesneeuwd?

Aangezien wij hier nauwelijks enige sneeuw van betekenis hebben op dit moment ging ik daar niet vanuit. Maar wel een goede tip.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Afstemmen mislukt. #5 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 31 March 2022 - 16:58

@IkkeKappie "Is je schotel misschien vol gesneeuwd?" dat lijkt er niet op. 

heb ook het idee dat rechts in de balk iets mis van de card  Attached File  geen ontvangst 02.PNG   660.1KB   5 downloads

Attached Files



Re: Afstemmen mislukt. #6 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 31 March 2022 - 17:06

@Frenske  het is vreemd dat zonder enig ingrijpen van mijn kant de zenders vanmiddag op "zwart gaan" Vanochtend Zelensky nog gekeken en vanmiddag geen beeld meer??

Mijn box :

Merk & model: Vu+ Duo²
Chipset: Broadcom 7424
Totaal geheugen: 1109648 kB vrij / 1240692 kB totaal
Box Uptime: 1:10
Software :
Systeem OE: PLi-OE
Firmware versie: OpenPLi 8.0-release (2021-04-18-release-8.0)
Kernel versie / stuurprogramma datum: 3.13.5 / 20190429
Tuners
Tuner A Vuplus DVB-S NIM(AVL2108) (DVB-S2)
23.5° O / NPO1 HD
Tuner B Vuplus DVB-S NIM(AVL2108) (DVB-S2)
Attached File  geen ontvangst.PNG   1.23MB   5 downloads


Re: Afstemmen mislukt. #7 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 31 March 2022 - 17:13

Heb ook eigenlijk geen idee of onderstaand correct is?

Attached File  geen ontvangst 03.PNG   34.31KB   7 downloads



Re: Afstemmen mislukt. #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 31 March 2022 - 17:26

Dat laatste heeft met de ontvangst niets van doen. Zou je eens kunnen switchen tussen Duitsland 1 (ARD das erste HD) om te kijken of je daar wél beeld hebt? Daarna terug naar NPO1 of 2. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Afstemmen mislukt. #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 31 March 2022 - 17:26

@IkkeKappie "Is je schotel misschien vol gesneeuwd?" dat lijkt er niet op. 

heb ook het idee dat rechts in de balk iets mis van de card  attachicon.gifgeen ontvangst 02.PNG

0,0 db signaal.....

 

 

Zoek het maar in de installatie buiten, kabels goed aangesloten, kabel weggeroest...?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Afstemmen mislukt. #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,793 posts

+186
Excellent

Posted 31 March 2022 - 17:27

Wat voor kaart zit in de Duo 2?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Afstemmen mislukt. #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 31 March 2022 - 17:29

Wat voor kaart zit in de Duo 2?

Het is 100% geen probleem met de kaart dus is het totaal niet interessant welke kaart erin zit, dat heeft al niets met 'afstemmen mislukt' te maken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Afstemmen mislukt. #12 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 31 March 2022 - 17:29

Heb ook eigenlijk geen idee of onderstaand correct is?Attached File  geen ontvangst 03.PNG   34.31KB   7 downloads



Re: Afstemmen mislukt. #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 31 March 2022 - 17:31

Heb ook eigenlijk geen idee of onderstaand correct is?attachicon.gifgeen ontvangst 03.PNG

Nogmaals, daar heeft het niets mee te maken, alsof een kaart de tuners kan beïnvloeden, je hebt 0,0db signaal zoals jouw eigen screenshot van een paar postings naar boven aangeeft, geen signaal lijkt me een hele duidelijke reden voor de 'afstemmen mislukt' melding.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Afstemmen mislukt. #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 31 March 2022 - 17:32

Ja dat is ok maar staat los van de ontvangst. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Afstemmen mislukt. #15 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 31 March 2022 - 17:33

Heb weer een her activatie gedaan online bij CD en een tijdje keer ik beeld veranderde ook OScam status.

Attached File  geen ontvangst 04.PNG   35.29KB   3 downloads

 



Re: Afstemmen mislukt. #16 conib00

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 31 March 2022 - 17:36

Als het niets met kaart te maken heeft zou het dan toch de sneeuw geweest zijn?? ik gekeken (voor zover ik het kon zien) zat er weinig tot geen sneeuw op ....



Re: Afstemmen mislukt. #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 31 March 2022 - 17:38

Nogmaals, het signaal is 0,0 db, ook al stop je er 100 kaarten in, er valt niets te decoderen zonder signaal dus zal het enige beeld wat je krijgt, de menu's van de receiver zijn.

 

Heb je overigens ook even naar reply #9 gekeken???


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Afstemmen mislukt. #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 31 March 2022 - 17:46

En ook niet naar posting 8. Ik geef het op.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Afstemmen mislukt. #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 31 March 2022 - 17:52

Ik ook, als er niet eens de moeite genomen wordt te reageren op antwoorden/reacties .... 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Afstemmen mislukt. #20 hesselb

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 31 March 2022 - 17:59

ook bij mij mislukt het afstemmen

 

tuner: vuultimo4k

openpli 8.1

update van 27-3

4 quad lnb met 4 diseqc 

 

ben op alle 4 tuners mijn singaal kwijt

 




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users