Jump to content


Photo

Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt


  • Please log in to reply
140 replies to this topic

Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #41 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 16 August 2022 - 12:45

VU+ Solose / OpenPLi 8.2 /werkt goed

 

 

VU+ Ultimo 4K /OpenPli 8.2 / slecht zappen op 23.5 TVV zenders, melding afstemmen mislukt / Met VTI 15 gaat het zappen feilloos en snel

<..>

GBQuad 4k / OpenPLi 8.2 / alles werk naar behoren

 

Duidelijk probleem is dus niet openpli 8.2 

openpli zegt niet voor niets dat vu+ niet meer door producent

onderhouden wordt.



Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #42 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 August 2022 - 12:54

 

Er lopen maar 2 kabels vanaf de Triax 78 naar de Ultimo 4K deze zijn aan FBC tuner A aangesloten, dit is de voorkeur tuner.

Het zap probleem is enkel met 23.5, dit is de midden ontvangst kop, daar zal de schuinstand niets aan veranderen, trouwens met andere images werkt het wel goed (reeds meermaals gemeld)

Ik weet heel zeker dat de schotel perfect is afgesteld, daar is geen enkel probleem mee, VTI - Openatv ... werken feilloos en met ruim voldoende signaal.

Het is de combinatie FBC tuners met OpenPLI 8.2 die hier niet naar behoren werkt,

 

Je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vragen, waarom 2 schotels gebruiken, en plaats eens een foto van je schotels met bijbehorende triple lnb''

Je roept wel steeds hij staat goed afgesteld, ik twijfel daaraan, een Triax 78cm met een Triple lnb regel je niet zo maar af voor 3 satellieten met een dom metertje of signaalsterkte meter op de ontvanger.

Ik durf wel te beweren dat het aan de afstelling van je schotels ligt en niet aan de image, dat het probleem niet optreed bij andere images zegt niets, 1 diseqc instelling verkeerd ingesteld en het werkt wel of niet.

Maar als je niet de moeite wilt nemen dan even goede vrienden hoor. :)


Edited by Sagitarius, 16 August 2022 - 12:56.

73's

PE1AQZ


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #43 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 16 August 2022 - 13:00

Is het niet zo dat in VTI (en de VU+ eigen image) FCC standaard aan staat? Dat maakt qua zappen wel een enorm verschil...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #44 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 16 August 2022 - 16:12

Is het niet zo dat in VTI (en de VU+ eigen image) FCC standaard aan staat? Dat maakt qua zappen wel een enorm verschil...

Staat standaard uit, indien ik dit aan zet, dan gaat de kaart bij het zappen regelmatig op zwart. Dat is dan weer even wachten, dus hier staat dat altijd uit.

Nogmaals, met VTI en standaard instelling loopt het als een Lier.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #45 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 16 August 2022 - 16:16

Dan geen idee, ik heb nooit last van afstemmingsproblemen op mijn VU+ boxen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #46 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 16 August 2022 - 16:27

Op mijn ultimo4k ook geen afstem probleem enkel dat het af en

toe niet wil afstemmen bij de gb4k

Zou kunnen dat de tuners niet goed geconfigureerd zijn TS heeft een

niet standaard schotel configuratie maar openpli kan dat wel aan.



Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #47 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 16 August 2022 - 16:29

 

 

Er lopen maar 2 kabels vanaf de Triax 78 naar de Ultimo 4K deze zijn aan FBC tuner A aangesloten, dit is de voorkeur tuner.

Het zap probleem is enkel met 23.5, dit is de midden ontvangst kop, daar zal de schuinstand niets aan veranderen, trouwens met andere images werkt het wel goed (reeds meermaals gemeld)

Ik weet heel zeker dat de schotel perfect is afgesteld, daar is geen enkel probleem mee, VTI - Openatv ... werken feilloos en met ruim voldoende signaal.

Het is de combinatie FBC tuners met OpenPLI 8.2 die hier niet naar behoren werkt,

 

Je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vragen, waarom 2 schotels gebruiken, en plaats eens een foto van je schotels met bijbehorende triple lnb''

Je roept wel steeds hij staat goed afgesteld, ik twijfel daaraan, een Triax 78cm met een Triple lnb regel je niet zo maar af voor 3 satellieten met een dom metertje of signaalsterkte meter op de ontvanger.

Ik durf wel te beweren dat het aan de afstelling van je schotels ligt en niet aan de image, dat het probleem niet optreed bij andere images zegt niets, 1 diseqc instelling verkeerd ingesteld en het werkt wel of niet.

Maar als je niet de moeite wilt nemen dan even goede vrienden hoor. :)

 

Het is hier nu aan het onweren, maar ik heb nog steeds 11 db ontvangst en geen storingen in het beeld op 23.5.

Nogmaals er lopen dus 2 kabels vanaf de Triax 78 naar de FBC tuner A, er is ook geen mogelijkheid meer om er nog bij te leggen, als ik op Tuner B de kabels vanaf de Triax 64 ontkoppel is het probleem nog steeds aanwezig, dan is de Triax 64 buiten gebruik. Het probleem moet je daar niet blijven zoeken.

Nogmaals de afstelling is zeer secuur uitgevoerd met een Satlink WS 6960, dit kan je geen"dom" metertje noemen. 2318-finder-satlink-ws-6960-89643.jpg

Met een foto ga je geen schotel perfect gaan afstellen, daar doe ik zeker niet aan mee, trouwens mijn dealer heeft het een poosje geleden nog eens bekeken, en moest toegeven dat het niet meer beter kon, trouwens al jaren een goede ervaring met deze opstelling.

Mijn giga Quad4K heeft ook FBC tuners en daar werken verschillende images naar behoren, ook het zappen gaat vlekkeloos. En getest met beide schotels aangesloten.


Edited by pgmpli, 16 August 2022 - 16:31.

Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #48 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 16 August 2022 - 16:35

 

 

 

 

 

Nogmaals er lopen dus 2 kabels vanaf de Triax 78 naar de FBC tuner A,

 

Dit is me onduidelijk op tuner A kan maar 1 kabel aangesloten worden.



Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #49 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 16 August 2022 - 16:49

 

 

 

 

 

 

Nogmaals er lopen dus 2 kabels vanaf de Triax 78 naar de FBC tuner A,

 

Dit is me onduidelijk op tuner A kan maar 1 kabel aangesloten worden.

 

Nou, bekijk het eens.

 

vu-vu-fbc-dual-dvb-s2x-v2-tuner.jpg

VU+ FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner

 

VU+ FBC DUAL DVB-S2X v2(TWIN) tuner 

deze plug and play FBC DUAL DVB-S2X tuner beschikt over twee DVB-S2X tuners.

S2X v2 is geschikt voor DVB-S / DVB-S2 en DVB-S2X

 

 Specificaties :

  • FBC Dual tuner geschikt voor satellietontvangst DVB-S/S2/S2X
  • Frequentiebereik : 950 to 2150 MHz
  • LNB control: horizontaal 18 V, 13.5 V (500 mA) verticaal
  • DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2, 2.0 geschikt
  • Ingangen: 2 x F connector IEC 164-2

 

Ondersteuning voor de VU+ modellen:

  • VU+ Ultimo 4K
  • VU+ Uno 4K
  • VU+ Uno 4K SE
  • VU+ DUO 4K

Edited by pgmpli, 16 August 2022 - 16:50.

Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #50 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 16 August 2022 - 16:55

dat is een dual tuner

tuner A en tuner B

kabel 1 van triax gaat naar tuner A kabel 2 gaat naar tuner B

zo te zien wordt jou tweede schotel/lnb niet gebruikt.



Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #51 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 16 August 2022 - 16:59

dat is een dual tuner

tuner A en tuner B

kabel 1 van triax gaat naar tuner A kabel 2 gaat naar tuner B

zo te zien wordt jou tweede schotel/lnb niet gebruikt.

Er zitten 2 van deze FBC tuners in mijn Ultimo 4K, met 4 kabels aangesloten.

VU-Ultimo-4K-3.jpg


Edited by pgmpli, 16 August 2022 - 17:00.

Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #52 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 16 August 2022 - 17:24

Alle aansluitingen op de 2 FBC tuners zijn dus ingangen.

 

tuner-pro-vu-fbc-dvb-s2x-twin-dual-2-big

Mijn Tuner setup

 

1-0-1-1-B73-C88-3-EB0000-0-0-0.jpg

 

1-0-1-1-B73-C88-3-EB0000-0-0-0-b.jpg

 

1-0-1-1-B73-C88-3-EB0000-0-0-0-c.jpg

 

DVB-T tuner is een USB stick


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #53 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 16 August 2022 - 18:40

Daar schiet me net iets te binnen

Jaren geleden (2 a 3) was er iemand die constant problemen met de tuner

had op ultimo4k.

Wat bleek hij maakte op vti een backup van settings en zette die

settings in openpli.

Dat liep dus niet zo lekker



Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #54 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 16 August 2022 - 19:16

Doe enkel een fastscan, wel eens getest met de lijsten van Hans, maakt geen bal uit.

Morgen doen we verder. ;)


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #55 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 16 August 2022 - 23:36

Oppassen weer met de marketing bull en foute slot naamgeving van VU+

 

Een dual tuner module heeft twee tuners, elk met een eigen input.

 

Een FBC tuner module heeft twee root tuners, elk met een eigen input, en 6 interne leaf tuners die automatisch op een van de twee root tuners kunnen doorlussen.

 

Zit zo'n FBC tuner module in het eerste slot (wat dus slot A is, en niet tuner A), dan zijn die root tuners A en B, en hebben je dus een kabel aan A en een kabel aan B, niet twee kabels aan tuner A (wel aan de module in slot A).

 

Een juiste omschrijving voorkomt verwarring ;).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #56 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 17 August 2022 - 09:17

Heel duidelijk, dat blijkt ook uit mijn schermafdrukken.

Kom ik op een totaal van 16 beschikbare tuners, maar enkel volledig te benutten met een Unicable met bijhorende LNB, met mijn huidige setup is het 6 tot 8 kanalen die ik kan opnemen, voor mij voorlopig ruim voldoende.

En daar moeten al FTA zenders bij zitten, de kaart en zijn beperkingen zijn bekend.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #57 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 17 August 2022 - 09:28

 

Kom ik op een totaal van 16 beschikbare tuners, maar enkel volledig te benutten met een Unicable met bijhorende LNB, met mijn huidige setup is het 6 tot 8 kanalen die ik kan opnemen, 

Alleen dat de TVV kaart niet mee speelt die beperkt het aantal

kanalen die je tegelijk wilt ontvangen.



Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #58 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 17 August 2022 - 11:54

Heel duidelijk, dat blijkt ook uit mijn schermafdrukken.

Kom ik op een totaal van 16 beschikbare tuners, maar enkel volledig te benutten met een Unicable met bijhorende LNB, met mijn huidige setup is het 6 tot 8 kanalen die ik kan opnemen, voor mij voorlopig ruim voldoende.

En daar moeten al FTA zenders bij zitten, de kaart en zijn beperkingen zijn bekend.

 

Als je geen Unicable gebruikt, dan kun je per aangesloten root tuner 1 kwadrant van 1 satelliet positie ontvangen (cf hoog/laag en horizontaal/vertikaal). en kan de tuner plus elk van de leaf tuners daaruit 1 transponder selecteren. Met twee modules en 4 aangesloten root tuners het dubbele.

 

Ik had voor mijn switch naar Unicable exact dezelfde setup voor mijn Duo 4K, ook met een triple-quad op een Triax schotel (maar dan een 78cm).
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #59 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 17 August 2022 - 12:16

 

Heel duidelijk, dat blijkt ook uit mijn schermafdrukken.

Kom ik op een totaal van 16 beschikbare tuners, maar enkel volledig te benutten met een Unicable met bijhorende LNB, met mijn huidige setup is het 6 tot 8 kanalen die ik kan opnemen, voor mij voorlopig ruim voldoende.

En daar moeten al FTA zenders bij zitten, de kaart en zijn beperkingen zijn bekend.

 

Als je geen Unicable gebruikt, dan kun je per aangesloten root tuner 1 kwadrant van 1 satelliet positie ontvangen (cf hoog/laag en horizontaal/vertikaal). en kan de tuner plus elk van de leaf tuners daaruit 1 transponder selecteren. Met twee modules en 4 aangesloten root tuners het dubbele.

 

Ik had voor mijn switch naar Unicable exact dezelfde setup voor mijn Duo 4K, ook met een triple-quad op een Triax schotel (maar dan een 78cm).
 

 

Dan kan je met een "Kaartje" ook je Unicable set-up niet echt benutten, FTA zal wel lukken, een alternatief abo mogelijk ook wel. Ik zie de investering in Unicable door de beperkingen van de providers niet zitten.

Deze voormiddag heeft het hier eindelijk flink geregend, als het nu opdroogt zal ik mijn schotels eens nameten, en reinigen.

Servus TV (19.2) heeft 15.2 db signaal, Channel 4 HD (28.2) 16.2 db, Een en NPO 1/3 (23.5) 14.2 bij goed weer, bij veel regen 11.2 db (vandaag).

Nu nog de ladder op, als het droog blijft.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Sinds april enkele HD zenders 23,5E geven afstemmen mislukt #60 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 17 August 2022 - 12:34

Bij de meeste ontvangers ligt de treshold voor goed ontvangst bij 8 db s/n

 

Jij zit er dus ver boven.

10db vind ik de onderste grens.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users