Jump to content


Photo

iemand ervaring met remote stream convertor, limieteren van de bandbreedte


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 16 May 2022 - 19:36

Ik heb via de remote stream convertor app een remote tuner een boeket in geladen.

 

Ik kan deze zenders zien, echter de 'server' welke dus de zenders streamt heeft helaas (tijdelijk) een verbindings probleem, de upload is momenteel beperkt tot maar maximaal 5mbit

Het gevolg daarvan is dus dat HD kanalen haperen.

 

 

Is er een manier om de streams te limiteren op bandbreedte, dus eigenlijk te transcoderen?

 

 


Edited by Rob3rt, 16 May 2022 - 19:37.


Re: iemand ervaring met remote stream convertor, limieteren van de bandbreedte #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,545 posts

+1,737
Excellent

Posted 16 May 2022 - 19:54

De eerste vraag is dan: kan de server box dat?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: iemand ervaring met remote stream convertor, limieteren van de bandbreedte #3 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 16 May 2022 - 19:55

geen idee, het is een mut@nt HD530c


Edited by Rob3rt, 16 May 2022 - 19:56.


Re: iemand ervaring met remote stream convertor, limieteren van de bandbreedte #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,545 posts

+1,737
Excellent

Posted 16 May 2022 - 19:59

Open de web interface, en kijk naar de zenderlijst. Staan daar 3 ikonen (epg, stream, transcode) dan kan de box het, anders niet.

 

Attached File  Screenshot from 2022-05-16 19-59-06.png   96.22KB   4 downloads vs Attached File  Screenshot from 2022-05-16 19-58-40.png   111.95KB   3 downloads


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: iemand ervaring met remote stream convertor, limieteren van de bandbreedte #5 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 17 May 2022 - 14:37

nee geen transcode helaas.



Re: iemand ervaring met remote stream convertor, limieteren van de bandbreedte #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,545 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 May 2022 - 14:47

Dan houdt het op, de box heeft niet de CPU voor transcoderen in software (even los van de complexiteiten om dat dan voor elkaar te krijgen).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: iemand ervaring met remote stream convertor, limieteren van de bandbreedte #7 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 17 May 2022 - 14:52

tsja dan houd het op, dan moet ik even wachten totdat de verbinding weer beter is zodat het weer normaal gaat werken



Re: iemand ervaring met remote stream convertor, limieteren van de bandbreedte #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 May 2022 - 15:15

Ik heb via de remote stream convertor app een remote tuner een boeket in geladen.

 

Ik kan deze zenders zien, echter de 'server' welke dus de zenders streamt heeft helaas (tijdelijk) een verbindings probleem, de upload is momenteel beperkt tot maar maximaal 5mbit

Het gevolg daarvan is dus dat HD kanalen haperen.

 

 

Is er een manier om de streams te limiteren op bandbreedte, dus eigenlijk te transcoderen?

5mbs zou toch geen probleem moeten zijn over een lokaal bekabelt netwerk, ik lees tussen de regels door dat je dit streamen nu extern wil doen of via wifi en dan heb je problemen met hd, het is maar een inschatting van mij hoor. ;)


Edited by Sagitarius, 17 May 2022 - 15:16.

73's

PE1AQZ


Re: iemand ervaring met remote stream convertor, limieteren van de bandbreedte #9 Rob3rt

  • Senior Member
  • 590 posts

+3
Neutral

Posted 17 May 2022 - 15:38

klopt, de utp kabel is per ongeluk (onherstelbaar) defect geraakt (en ook verwijderd) tijdens een verbouwing en wordt pas later hersteld.

 

Wifi ontvangst is helaas ook al matig op dat punt, hoger dan 16mbit komt ik al helemaal niet maar dan is de verbinding ook zeer instabiel, stabiel kom ik niet verder dan 5mbit maar dat is dus weer te weinig, via het stop contact ook geprobeerd maar dan heb ik helemaal geen verbinding.

 

Er wordt straks wel een nieuwe UTP kabel getrokken, maar dat kon helaas dus nog eventjes duren.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users