Jump to content


Photo

Streaming met Android tablet


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#1 homerun

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 17 May 2022 - 14:53

Ik heb een VU+ DUO 4K SE met de laatste versie OPENPLI 8.1.

Met mijn Samsung TAB met Android 11, Chrome en VLC wil ik graag vanaf mijn VU via wifi streamen. Hiervoor druk ik onder OPENWEBIF op het streaming symbool. Daarna verschijnt het scherm zoals in attachment.

Als ik nu de streamlink (M3U) kopieer en deze handmatig in VLC zet, wekt de streaming. Zou het niet zo moeten zijn dat als ik het streamsymbool in OPENWEBIF indruk dat dan VLC wordt opgestart met de stream? Zo ja, hoe moet ik dat dan instellen?

Kan iemand mij helpen?

Attached Files



Re: Streaming met Android tablet #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 May 2022 - 15:10

Het kan nog veel simpeler, zet de gratis E2Streamer app zonder reklame op je tablet of telefoon, log in op het ip van je ontvanger en je kunt alle zenders bekijken en nog zappen ook.

Als je de embedded player (werkt ook goed) nu vervangt door VLC (kan in E2Streamer) hoef je niets meer te doen, klikken en gelijk beeld.

Met deze app kun je transcoderen en gewoon streamen, wil je buiten je netwerk ook kunnen kijken doe dit dan via OpenVpn, dat kun je installeren op een NAS als je die hebt of in sommige routers aanzetten. Mijn Asus router kan dit prima aan, ik gebruik dit al een tijdje echt probleemloos.

Je kunt met deze app bijna alles, zelfs EPG of je opnames bekijken als er een hdd in je ontvanger zit.


Edited by Sagitarius, 17 May 2022 - 15:11.

73's

PE1AQZ


Re: Streaming met Android tablet #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 17 May 2022 - 15:17

In de meeste browsers o.a. Chrome zijn de veiligheids instellingen aangescherpt en wordt de m3u8 file gedownload ipv direct gestart. Als je wilt dat Chrome dit wel direct doet. kun je na de download onder in op de m3u8 fille met de rechtermuis knop klikken en dan kiezen voor "Always open files of this type".

 

Wil je het automatisch openen weer verwijderen,

 

  1. Click the three (vertical) dots in the upper right corner of the chrome browser window
  2. Select Settings
  3. Expand the Advanced section
  4. Under the Downloads section, click to turn on the toggle for Ask where to save each file before downloading

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Streaming met Android tablet #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 May 2022 - 16:10

Dat is allemaal niet nodig op een Android tablet, de E2Streamer app erop zetten en VLC for Android als embedded player, ontvanger gegevens invullen en streamen/transcoderen maar, zo simpel is het. B)

Je hebt zo geen browser nodig laat staan dat je iets moet invullen.


Edited by Sagitarius, 17 May 2022 - 16:12.

73's

PE1AQZ


Re: Streaming met Android tablet #5 homerun

  • Senior Member
  • 49 posts

+1
Neutral

Posted 17 May 2022 - 17:43

In de meeste browsers o.a. Chrome zijn de veiligheids instellingen aangescherpt en wordt de m3u8 file gedownload ipv direct gestart. Als je wilt dat Chrome dit wel direct doet. kun je na de download onder in op de m3u8 fille met de rechtermuis knop klikken en dan kiezen voor "Always open files of this type".
 
Wil je het automatisch openen weer verwijderen,
 
[LIST=1][*]Click the three (vertical) dots in the upper right corner of the chrome browser window[/*]
[*]Select Settings[/*]
[*]Expand the Advanced section[/*]
[*]Under the Downloads section, click to turn on the toggle for Ask where to save each file before downloading[/*]
[/LIST]


Ik heb het over streamen op een Android tablet. Geen Windows PC.

Re: Streaming met Android tablet #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 May 2022 - 18:21

Dat schreef ik toch ook al. ;)


73's

PE1AQZ


Re: Streaming met Android tablet #7 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 18 May 2022 - 09:32

Ik had precies hetzelfde op mijn Samsung telefoon met Android 11. Een tijd aan het prutsen geweest zonder dat dit enig verschil maakte en weken later, van de ene op de andere dag, werkte het ineens wel zoals bedoelt: VLC start na aanklikken de stream op.  Inmiddels een jaar verder, nu met Android 12, werkt het nog steeds en geen idee waarom het nu wel werkt.



Re: Streaming met Android tablet #8 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 18 May 2022 - 09:51

Zoals in openpli komen bij android oof regelmatig updates/bugfixes.

Android is ook een opensource project



Re: Streaming met Android tablet #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 May 2022 - 10:54

Waarom toch blijven modderen met die spartaanse Webif, ik snap dat niet hoor, met 1 app doe ik dat hier veel comfortabeler en je kunt daar nog mee zappen ook, het gemak dient de mens. 


73's

PE1AQZ


Re: Streaming met Android tablet #10 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 18 May 2022 - 13:34

Installeer gewoon E2Streamer en instellen en je kunt gewoon kijken op je Tablet. E2 Streamer - Apps op Google Play



Re: Streaming met Android tablet #11 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 18 May 2022 - 19:10

ik heb ook een nas raspberry met openvpn maar krijg geen verbinding met e2streamer ?
ik krijg een ipadres van openvpn met 10.xx.xx.xx maar mijn ip netwerk begint met 192.168.1.x
zou het daar aan liggen ? het lukt me wel om
mbv dlna server connectie te maken met openvpn.

Re: Streaming met Android tablet #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 May 2022 - 19:57

ik heb ook een nas raspberry met openvpn maar krijg geen verbinding met e2streamer ?
ik krijg een ipadres van openvpn met 10.xx.xx.xx maar mijn ip netwerk begint met 192.168.1.x
zou het daar aan liggen ? het lukt me wel om
mbv dlna server connectie te maken met openvpn.

Dat gaat niet zomaar natuurlijk van even een ip invullen,je zal nog wel een OpenVpn client app moeten gebruiken waarmee je in moet loggen op je NAS waar de vpn server op draait.

Op mijn Android telefoon en tablet heb ik OpenVpn connect app draaien net als op mijn Win10 laptop.


Edited by Sagitarius, 18 May 2022 - 19:59.

73's

PE1AQZ


Re: Streaming met Android tablet #13 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 18 May 2022 - 20:36

dat doe ik ik op mijn android telefoon client maar krijg dan een 10.xx.xx.xx adres van de server.
hoe ziet jou config.server eruit wat voor ipadres gebruik je daar ? in etc/openvpn

Edited by birdybird, 18 May 2022 - 20:37.


Re: Streaming met Android tablet #14 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 18 May 2022 - 21:19

dat doe ik ik op mijn android telefoon client maar krijg dan een 10.xx.xx.xx adres van de server.


OpenVPN kan op twee manieren werken: routed en bridged. In routed modus krijg je idd een vreemd IP adres van de server, dus dat kan kloppen. Als je dev tun in je /etc/openvpn hebt dan gebruikt ie routed.


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: Streaming met Android tablet #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 May 2022 - 22:04

dat doe ik ik op mijn android telefoon client maar krijg dan een 10.xx.xx.xx adres van de server.
hoe ziet jou config.server eruit wat voor ipadres gebruik je daar ? in etc/openvpn

Het beste is daar een DDNS domein in te vullen met evt een poort nummer erachter, als je die poort (b.v. 1194) forward in je router kun je zo naar buiten toe met je vpn tunnel.

Ik gebruik als ik elders ben altijd OpenVpn Connect, vooral op open Wifi verbindingen in hotels ed ga ik nooit zomaar internet bankieren of streamen naar thuis toe. 


Edited by Sagitarius, 18 May 2022 - 22:04.

73's

PE1AQZ


Re: Streaming met Android tablet #16 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 19 May 2022 - 06:48

@scripmelvin, kan jij een config.server in etc/openvpn sturen? dan kan ik zien welk lokaal ipadres je gebruikt want ik lees op internet dat je 192.168.1.x niet kan gebruiken.
ook staat er daar ingevuld 10.x.x.x ingevuld.

Re: Streaming met Android tablet #17 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 19 May 2022 - 08:20

als ik hier mijn eigen subnet invul werkt het niet.

 

Attached Files



Re: Streaming met Android tablet #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 May 2022 - 08:41

als ik hier mijn eigen subnet invul werkt het niet.

Die moet je ook voor je poort 1194 zetten, dus zoiets

 

dev tun
tls-client

remote xxxxxxxx.synology.me 1194

 

dhcp-option DNS 192.168.1.1

 

redirect-gateway def1

 

Voor het DDNS kun je ook je het ip van externe ip gebruiken

Dat wordt dan zoiets

 

dev tun
tls-client

remote 86.234.233.33 1194

 

Ik raad je aan om een DDNS domein naam te nemen, als je provider ip eens zou veranderen kun je de OpenVpn server niet meer bereiken, maar om even lokaal te testen kun je tijdelijk ook het lokale ip van je VPN server invullen dus 192.168.1.XX

Later als je naar buiten wil moet je nog wel poort 1194 forwarden in je router anders werkt je vpn niet

 

Je hebt trouwens wel een erg uitgebreide config met veel troep erin, heb je wel een certificaat wat goedgekeurd is en een autenticatie (user pasword), anders werkt vpn ook niet.


Edited by Sagitarius, 19 May 2022 - 08:44.

73's

PE1AQZ


Re: Streaming met Android tablet #19 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 19 May 2022 - 10:08

ik heb natuurlijk 1194 geforward in de router
dlna werkt perfect maar e2streamer werkt niet
op de client
dit is trouwens de config op de server. client is android openvpn.

Re: Streaming met Android tablet #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 May 2022 - 11:21

ik heb natuurlijk 1194 geforward in de router
dlna werkt perfect maar e2streamer werkt niet
op de client
dit is trouwens de config op de server. client is android openvpn.

Waar heb je die OpenVpn connect client op geinstalleerd? Als dat een telefoon is kun/moet je eerst checken (bv via 4G) of je internet werkt via VPN, als dat niet zo is hoef je al niet verder te gaan, je moet eerst de vpn tunnel werkend hebben voordat je met E2Streamer app aan de gang kan gaan.


Edited by Sagitarius, 19 May 2022 - 11:21.

73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users