Jump to content


Photo

Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken?


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 27 May 2022 - 03:36

Hoe kan ik box openvpn veilig verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken?

Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 27 May 2022 - 08:53

De enige veilige manier is middels een VPN tunnel

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 27 May 2022 - 09:14

M.b.v een (goede) router, alhoewel het rechtstreeks op je ontvanger kan, raden we dat niet aan, een STB is daar niet voor ontwikkeld een (goede) router wel.

 

https://wiki.openpli.org/VPN


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 27 May 2022 - 10:19

Ik denk niet dat ts dat bedoelde om een openvpn server op de stb te zetten, maar via een openvpn tunnel over 4G zijn streams te kunnen bekijken.

Ik heb doe dat al jaren zo, heb 2 vpn servers draaien, één op mijn Synology NAS, en nog één op mijn Asus RT-AX88U router daar zit dit standaard al in. :)


Edited by Sagitarius, 27 May 2022 - 10:20.

73's

PE1AQZ


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #5 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 27 May 2022 - 17:27

Telenet router/modem heeft geen ingebouwd openvpn denk ik helaas...



Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 May 2022 - 17:42

Ik betwijfel het inderdaad. Ook geen NAS aanwezig, die heeft vaak ook die functionaliteit.

 

OpenVPN op de box kan wel, maar het is commandline werk, er derhalve voer voor gevorderen, mede omdat er geen OS security is op de box (zoals je wel op een server of desktop Linux hebt).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 27 May 2022 - 17:46

Telenet router/modem heeft geen ingebouwd openvpn denk ik helaas...

Een Raspberry Pi kopen van een paar tientjes en die als Vpn server gebruiken, lijkt mij het goedkoopste.

 

https://raspberrypi....openvpn-server/


Edited by Sagitarius, 27 May 2022 - 17:49.

73's

PE1AQZ


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #8 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 27 May 2022 - 17:46

Ik betwijfel het inderdaad. Ook geen NAS aanwezig, die heeft vaak ook die functionaliteit.

 

OpenVPN op de box kan wel, maar het is commandline werk, er derhalve voer voor gevorderen, mede omdat er geen OS security is op de box (zoals je wel op een server of desktop Linux hebt).

hoe doe ik dat openvpn op box ?



Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 May 2022 - 17:50

Ja, daar was ik al bang voor dat die vraag ging komen ;).

 

Wellicht dat iemand anders tijd heeft dat uit te leggen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #10 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 27 May 2022 - 17:51

Ik doe via rechtstreeks ip adres poort openen 80 en openwebif openvpn is open maar kreeg dit op gsm.

 

forbidden

403.6 IP addresss rejected 

 

 

raar toch kan toch niet moet gaan toch ?



Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 May 2022 - 17:53

Dat staat standaard geblokkeerd in de configuratie van de web interface, speciaal voor mensen die poort 80 gewoon op de router forwarden naar hun box ;).

 

Plugins, OpenWebif, ok, en dan VPN toegang aanzetten.

 

Let wel dat zonder VPN je box dan open staat voor de hele wereld, en je in no time een stream hacker aan de deur hebt...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 27 May 2022 - 17:56

...en om dat kracht bij te zetten lees hier https://forums.openp...nking-it-is-ok/ kortom niet doen!


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #13 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 27 May 2022 - 17:58

Dat staat standaard geblokkeerd in de configuratie van de web interface, speciaal voor mensen die poort 80 gewoon op de router forwarden naar hun box ;).

 

Plugins, OpenWebif, ok, en dan VPN toegang aanzetten.

 

Let wel dat zonder VPN je box dan open staat voor de hele wereld, en je in no time een stream hacker aan de deur hebt...

vpn toegang aanzetten waar?



Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 May 2022 - 18:12

Hier:

 

 

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 27 May 2022 - 18:35

Als je router het niet kan dan kan je nog altijd een raspberry pi met pivpn erop gebruiken als alternatief.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 May 2022 - 18:45

Ook dat is voer voor gevorderen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 27 May 2022 - 20:09

Alleen makkelijker in te stellen � door gewoon de ‘wizard’ te volgen

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #18 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 27 May 2022 - 21:26

Hier:


Heb al gedaan gaat niet raar

Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 May 2022 - 21:32

Je zult met een publiek IP adres binnen komen, dat blijft geblokkeerd, als er geen wachtwoord is opgezet, en als https niet geactiveerd is (dacht ik).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe kan ik box openvpn verbinden zodat ik via internet 4g stream kan bekijken? #20 Freak

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2022 - 13:59

Schermafbeelding 2022-06-01 145746.png

Ik heb router openvpn maar als ik exporteren doe en openen openvpn via smartphone werkt niet verbinding....

 

zie foto instelling van router openvpn

Attached Files




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users