Jump to content


Photo

Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed?


  • This topic is locked This topic is locked
30 replies to this topic

#1 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2022 - 13:30

Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed?



Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #2 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2022 - 13:41

Attached File  16541736261268373932751018021658.jpg   48.58KB   7 downloads

Ik heb dit gekocht maar signaalverlies zwartbeeld soms....

Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 2 June 2022 - 13:45

attachicon.gif16541736261268373932751018021658.jpg

Ik heb dit gekocht maar signaalverlies zwartbeeld soms....

Deze iig niet die laat geen dc door, dus je lnb krijgt geen spanning. :D

Dit is een kabelsplitter, en moet je ook niet gebruiken voor 2 satelliet signalen..


Edited by Sagitarius, 2 June 2022 - 13:47.

73's

PE1AQZ


Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 2 June 2022 - 13:45

Wat wil je op de input en op beide outputs van de splitter aansluiten?

 

Wat ben je precies van plan, want een LNB kabel kun je niet zonder meer splitten, er staat spanning op de kabel, je kunt er een tuner mee opblazen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #5 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2022 - 14:10

Wat wil je op de input en op beide outputs van de splitter aansluiten?

 

Wat ben je precies van plan, want een LNB kabel kun je niet zonder meer splitten, er staat spanning op de kabel, je kunt er een tuner mee opblazen...

Ik wil aansluiten op orignele digiturk box en zgemma H9s op turksat 42e....



Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 2 June 2022 - 14:16

Dan neem ik aan de twee kabels op je foto de twee boxen zijn, en de niet aangesloten input naar de schotel gaat. Dat moet werken, mits er maar 1 box tegelijk aan staat, je kunt ze niet beide gebruiken.

 

In principe levert alles wat je in de kabel stopt verlies aan signaal op, daar kun je vrij weinig aan doen, de verliezen bij splitters kunnen oplopen tot 5dB of meer.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #7 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2022 - 14:18

Maar er is ook signaalversterker zal beter werken en geen signaal verlies toch?

Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 2 June 2022 - 14:24

Aannemende dat je schotel goed afgesteld is is het mogelijk om een versterker in te zetten. Als je dB's al laag zijn is dat een minder goed plan, een versterkt slecht signaal blijft een slecht signaal.

 

Let wel dat het dan een signaalversterker voor satelliet is, en niet voor kabel of radio of zo, dat zijn andere frequenties en dat gaat niet werken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #9 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2022 - 14:32

Oke goed bedankt voor begrip

Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #10 Freak

  • Senior Member
  • 206 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2022 - 19:28

Beste tips is rechtstreeks lnb aansluiten �

Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2022 - 11:08

Aannemende dat je schotel goed afgesteld is is het mogelijk om een versterker in te zetten. Als je dB's al laag zijn is dat een minder goed plan, een versterkt slecht signaal blijft een slecht signaal.

 

Let wel dat het dan een signaalversterker voor satelliet is, en niet voor kabel of radio of zo, dat zijn andere frequenties en dat gaat niet werken.

Wanwizard, ik had je intelligenter ingeschat, de splitter die hij gekocht heeft gaat nooit werken voor satelliet, het filter heeft nl geen dc bypass. ;)

Hij kan dan beter een priority switch aanschaffen dan kun je wel 2 boxen aan 1 lnb hangen.


73's

PE1AQZ


Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #12 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 4 June 2022 - 16:32

Maar er is ook signaalversterker zal beter werken en geen signaal verlies toch?

Signaal verlies is totaal irrelevant. Je kunt niet twee boxen tegelijk op één aansluiting gebruiken. Het is geen kabel TV, de sat boxen sturen de LNB actief aan. Het werkt alleen goed wanneer beide boxen apart zijn aangesloten met een eigen kabel op de LNB die dus minimaal twee aansluitingen moet hebben.



Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 4 June 2022 - 17:16

Het kan wel, zolang ze maar DC ontkoppeld zijn, en ze niet alle twee tegelijk gebruikt worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #14 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 June 2022 - 18:13

Het kan wel, zolang ze maar DC ontkoppeld zijn, en ze niet alle twee tegelijk gebruikt worden.

Hoe eigenwijs kun je zijn, met deze door ts gebruikte splitter krijgt je lnb of diseqc switch geen spanning, klaar uit. :huh:

Zoals ik al aangaf ts kan een Priority switch gebruiken die reageert op de masterontvanger die de lnb spanning afgeeft.

Ik heb er hier 2 in gebruik.

 

4D46BAD1-9238-424F-A0FE-64F40BCA07F5.jpe


Edited by Sagitarius, 4 June 2022 - 18:14.

73's

PE1AQZ


Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 4 June 2022 - 21:20

Is het misschien mogelijk iets respectvoller met elkaar om te gaan?

Ik snap best wel dat er mensen zijn die alles beter weten maar om nu gelijk een ongezouten mening te verkondigen en iemand voor eigenwijs uit te maken is wel wat ongepast.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #16 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 June 2022 - 22:05

Dat wil ik wel Tech, maar als iemand niet wil/kan lezen en maar door blijft drammen en ik dit voor de 2e keer opmerk dat je met een kabelsplitter geen satelliet signaal wat uit de lnb komt over 2 ontvangers kan verdelen en maar blijft volhouden dat het wel kan met versterkers enz, dan noem ik dat eigenwijs, 

En de suggestie die je wekt dat ik alles beter denk te weten werp ik verre van mij, jij weet ook wel dat je een satelliet signaal niet door een ordinaire kabelsplitter zonder dc bypass kan jagen omdat de lnb dan geen spanning krijgt, de lnb dan geen signaal afgeeft en je aangesloten ontvangers geen signaal zullen krijgen.


Edited by Sagitarius, 4 June 2022 - 22:06.

73's

PE1AQZ


Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 4 June 2022 - 22:19

Ik snap dat het technische hart wat sneller begint te kloppen indien er uitlatingen gedaan worden welk in onze optiek niet geheel kloppen maar dat kan ook op een iets genuanceerdere manier gebracht worden, ik moet ook vaak tot 10 tellen voordat ik een reactie geef, als ik die al geef, de kans dat ik ook ongenuanceerd reageer en iemand (vaak onterecht affakkel) is dan ook groot en daar schiet niemand iets mee op.

 

Ik ga er altijd van uit dat men ter goede trouw reageert, dat is nu eenmaal de kracht van een forum en ook al komt er een antwoord waarin ik me niet kan vinden, ga ik altijd uit dat men in elk geval probeert bij te dragen aan een antwoord/oplossing van/op de vragen.

Lezen is voor sommigen zeker lastig, zeker omdat in hun hoofd een anders geformuleerde vraag zit dan op 'papier' geschreven staat....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 4 June 2022 - 23:31

Dat wil ik wel Tech, maar als iemand niet wil/kan lezen en maar door blijft drammen en ik dit voor de 2e keer opmerk dat je met een kabelsplitter geen satelliet signaal wat uit de lnb komt over 2 ontvangers kan verdelen en maar blijft volhouden dat het wel kan met versterkers enz, dan noem ik dat eigenwijs,

 

Jij leest alleen maar wat je wilt lezen.
 

Ik heb nergens het woord "versterker" in de mond genomen, en ik had het over DC ontkoppeling tussen beide ontvangers, niet tussen ontvanger en LNB natuurlijk.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #19 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 5 June 2022 - 08:48

Jij leest alleen maar wat je wilt lezen.
 

Ik heb nergens het woord "versterker" in de mond genomen, en ik had het over DC ontkoppeling tussen beide ontvangers, niet tussen ontvanger en LNB natuurlijk.

 

Je schreef toch duidelijk dit:

 

Aannemende dat je schotel goed afgesteld is is het mogelijk om een versterker in te zetten. Als je dB's al laag zijn is dat een minder goed plan, een versterkt slecht signaal blijft een slecht signaal.

 

Let wel dat het dan een signaalversterker voor satelliet is, en niet voor kabel of radio of zo, dat zijn andere frequenties en dat gaat niet werken.

 

Dit antwoord lezende snap je kennelijk nog steeds niet wat TS vroeg, het gaat gewoon niet met deze splitter.

 

post-200371-0-36039500-1654173646.jpg

 

 

 

Ik heb dit gekocht maar signaalverlies zwartbeeld soms....          

 


Edited by Sagitarius, 5 June 2022 - 08:50.

73's

PE1AQZ


Re: Satteliete aansluiting van 1 naar 2 zonder signaal verlies welke is goed? #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 5 June 2022 - 13:20

Schrijf ik dan ergens dat die splitter ok is?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users