Jump to content


Photo

Pli no tuner versie


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 6 June 2022 - 17:25

Hoi, omdat ik overgeschakeld ben naar een andere provider (CD is in mijn ogen doodgebloed) maak ik allen gebruik van mijn HD51 als homeserver, bittorrentserver en mediaplayer. Vooral ondat ik de mediaplayer in vergelijking met de android versies om mijn tv en mediabox(en) onovertroffen vindt kwa bedienings vriendelijkheid.
Maar omdat pli verklaarbaar ge-ent is op het weergeven van tv beelden eindigt de huidige menu struktuur met tv beeld.
Zouden jullie iets kunnen bedenken dat de menuboom altijd stopt bij het hoofdmenu? Dit zou bij mij het zwartebeeld of pat not found voorkomen.
Mogelijk zouden alle andere zaken die met tvkijken te maken hebben 'gesloopt kunnen worden' bv tunersetup en fastscan etc.

Re: Pli no tuner versie #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 6 June 2022 - 17:51

Erg lastig. Het is namelijk niet dat "het eindigt met beeld".

 

Beeld is een functie van de hardware, de software ligt daar overheen als een overlay, in een aparte laag die over het beeld heengelegd wordt.

 

Je zult dus een custom versie van enigma moeten maken. Denk niet dat je die van ons kunt verwachten...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Pli no tuner versie #3 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 24 June 2022 - 19:30

Het beeld stoort me niet, sterker zelfs, ik heb het wel nodig als ik een film bekijk met de stb.
Als het menu eerst terug zou keren exit-exit met tot een pré menu met de keuze hoofdmenu of opnamelijst zou voldoende moeten zijn.
Ik kan nu niet voorkomen dat het beeld na exit-exit helemaal zwart is of dat er staat pat not found.
Geef me anders een hint waar de afhandelingen van het menu plaatsvinden zodat ik zelf iets kan experimenteren of bouwen. Het wetken met de pyo en py en XLM is niet zo'n probleem.

Re: Pli no tuner versie #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 June 2022 - 14:48

Zo eenvoudig is het niet.

 

Enigma is geen rechttoe-rechtaan applicatie, het werkt op basis van reactive programming, waarbij je een centraal proces (een reactor) hebt, die luistert naar externe input (interupts, events, etc) en op basis daarvan in realtime actie onderneemt.

 

Je kunt daarvoor kijken in startenigma.py, waar allerlei zaken (waaronder het main menu) worden geinitialiseerd, en waarin de reactor wordt gestart. Het indrukken van de "menu" knop is een event waaraan een actie hangt, in dit geval "toon het menu". Een groot deel van de reactor logica (de "mainloop") zit in het C++ deel van de code.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Pli no tuner versie #5 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 26 June 2022 - 09:31

Ok thanks ik ga het bekijken.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users