Jump to content


Photo

Ander geluid onder Viaplay


  • Please log in to reply
131 replies to this topic

Re: Ander geluid onder Viaplay #61 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 January 2023 - 16:53

Heb hem in mijn Ultimo4k gezet, ik kan ander geluid onder een zender zetten, alleen waar kan ik favorieten inzetten er staat nu allerlei buitenlandse rommel in. :(


73's

PE1AQZ


Re: Ander geluid onder Viaplay #62 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 January 2023 - 17:32

Ben eruit, even GP Radio via Ziggo in de sources.json gezet en het werkt als ik Viaplay Xtra of een andere F1 zender bekijk, de synchronisatie kan ik helaas (nog) niet testen, in maart 2023 weten we het, het schijnt dat Ziggo en KPN dit Viaplay Xtra kanaal gewoon in de lucht houden i.v.m. met de vele klachten over de streamingsdienst zelf.

Ik heb helaas het WK darten gemist wat altijd op RTL7 werd uitgezonden, het schijnt dat dit ook gewoon volledig op Viaplay Xtra te bekijken was, ze hebben daar geen ruchtbaarheid gegeven, dom om dit stil te houden, zo goed gaat het niet met deze club.


Edited by Sagitarius, 13 January 2023 - 17:36.

73's

PE1AQZ


Re: Ander geluid onder Viaplay #63 Moost

  • Senior Member
  • 83 posts

+1
Neutral

Posted 13 January 2023 - 19:21

Als het lukt om dit programmaatje straks ook synchroon te krijgen, en het is met een korte uitleg makkelijk in te stellen, dan is er denk ik veel animo voor.

Olav Mol is wel populair. (waarschijnlijk ook mede door het slechte commentaar nu)

 

Wellicht goed om de Viaplay site in de gaten te houden, schijnbaar willen ze ook "belangrijke" wedstrijden en evenementen via het lineaire kanaal uit gaan zenden.

Dit inderdaad vanwege de vele klachten....


Edited by Moost, 13 January 2023 - 19:24.


Re: Ander geluid onder Viaplay #64 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 14 January 2023 - 11:39

Het is nog maar de vraag of Olav Mol komend F1 seizoen te beluisteren is. Hij had vorig seizoen nog de rechten, maar ik heb nog niks gelezen over de rechten van komend seizoen.



Re: Ander geluid onder Viaplay #65 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,954 posts

+695
Excellent

Posted 14 January 2023 - 12:13

De enige manier om het een relatief korte tijd synchroon te houden is via timeshift of het audiokanaal of video kanaal te delayen… dat zal nooit makkelijk zijn en bovendien bij het minste of geringste is de synchronisatie weer weg… ik zou hier niet te veel moeite in stoppen.

 

met de huidige code zou dit alleen met een truukje via pip kunnen… 


Edited by littlesat, 14 January 2023 - 12:14.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ander geluid onder Viaplay #66 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 January 2023 - 12:16

 

 

Het is nog maar de vraag of Olav Mol komend F1 seizoen te beluisteren is. Hij had vorig seizoen nog de rechten, maar ik heb nog niks gelezen over de rechten van komend seizoen.

 

Las dit op hun site.

Grand Prix Radio verkrijgt Formule 1-radiorechten voor 2020-2023

 

Grand Prix Radio beschikt vanaf heden over de radiorechten voor de komende drie Formule 1-seizoenen. Dat betekent dat Grand Prix Radio niet alleen live en ter plaatse verslag mag doen van elke training, kwalificatie en race, maar ook interviews kan afnemen met de Formule 1-coureurs. Grand Prix Radio wordt daarnaast ook marketingpartner van Formula One Management en zal hiervoor de nodige promotionele activiteiten verzorgen. Grand Prix Radio is het enige Nederlandstalige radiostation dat live aanwezig mag zijn vanaf de circuits die deel uitmaken van het officiële Formule 1-wereldkampioenschap.


Edited by Sagitarius, 14 January 2023 - 12:19.

73's

PE1AQZ


Re: Ander geluid onder Viaplay #67 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,855 posts

+483
Excellent

Posted 14 January 2023 - 12:23

Dat is dan goed nieuws want dat met gekwek van die twee gasten van ViaPlay ben ik wel klaar mee, ze mogen hun best dan wel doen maar mijn nekharen gaan ervan overeind staan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Ander geluid onder Viaplay #68 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 January 2023 - 12:49

De enige manier om het een relatief korte tijd synchroon te houden is via timeshift of het audiokanaal of video kanaal te delayen… dat zal nooit makkelijk zijn en bovendien bij het minste of geringste is de synchronisatie weer weg… ik zou hier niet te veel moeite in stoppen.

 

met de huidige code zou dit alleen met een truukje via pip kunnen… 

Nou alles beter dan het Viaplay commentaar zoals Tech terecht opmerkt, met PIP van de Ultimo4k werkt het ook niet lekker, ik kijk hier oa F1 via DAZN in 4k en dan werkt PIP niet, en ook niet soepel op Viplay Xtra. 

 

Ik heb de Budweiser plugin aan de praat en werkt prima en via het audio menu kan ik delay instellen en ook in de plugin zelf.

Ik kan onder iedere zender ander geluid zetten met of zonder delay, ik ben alleen nog aan het stoeien met een E2 URL van Gp Radio vanuit de Ziggo zenderlijst, in VLC werkt dit maar nog niet in de Budweiser plugin.

 

In de source.json van Budweiser staat dit:

["GP Radio (E2)", "E2URL", 300, "http://127.0.0.0:800...2:11A0000:0:0:0:", "Example E2 Radio service streaming", 1, true],

 

En zet ik dit url in VLC met het ip van mijn Ultimo4k heb ik gewoon geluid van GP Radio.

http://192.168.1.90:...2:11A0000:0:0:0:


Edited by Sagitarius, 14 January 2023 - 12:53.

73's

PE1AQZ


Re: Ander geluid onder Viaplay #69 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,855 posts

+483
Excellent

Posted 14 January 2023 - 13:02

Op zich is het mooi dat het mogelijk werkend is te krijgen middels die plugin, er is nog een beetje tijd om ermee te experimenteren :) maar ik ben zelf ook nieuwsgierig geworden, nu nog even tijd in mijn agenda vinden om ermee aan de slag te gaan.... 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Ander geluid onder Viaplay #70 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 January 2023 - 13:26

Op zich is het mooi dat het mogelijk werkend is te krijgen middels die plugin, er is nog een beetje tijd om ermee te experimenteren :) maar ik ben zelf ook nieuwsgierig geworden, nu nog even tijd in mijn agenda vinden om ermee aan de slag te gaan.... 

In de source.json van Budweiser staan diverse voorbeelden zoals het geluid van Radi0 5 van de BBC op 28 oost, daar werkt alleen de stream https://stream.live....ve_online_nonuk van maar niet http://127.0.0.1:800...2:11A0000:0:0:0: als E2 url, misschien dat jij daar iets op weet te vinden.


Edited by Sagitarius, 14 January 2023 - 13:31.

73's

PE1AQZ


Re: Ander geluid onder Viaplay #71 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 January 2023 - 17:03

Heb Grand Prix Radio nu goed werkend als audio-sub voor de Budweiser plugin, zowel via Ziggo radio (ch 861) als via MP3, ik gebruik liever de E2 versie via Ziggo omdat die bij grote aanvraag niet vast loopt, dat gebeurd bij streamen nog wel eens.

 

Heb ze alle 2 als FORMULE 1 favoriet in source.json gezet

 

Attached File  Budweiser_sources_json.zip   2.1KB   26 downloads


Edited by Sagitarius, 14 January 2023 - 17:09.

73's

PE1AQZ


Re: Ander geluid onder Viaplay #72 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 24 January 2023 - 13:14

Werkt dit ook voor een kijker met satteliet in het buitenland? Geen Ziggo....



Re: Ander geluid onder Viaplay #73 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 January 2023 - 14:34

Werkt dit ook voor een kijker met satteliet in het buitenland? Geen Ziggo....

Jazeker, je kunt iedere radio zender of stream onder een (F1) zender zetten, ik heb de stream van GrandPrix Rdio eronder staan, in de bijlage heb ik die er al voor je ingezet naast de Ziggo radio zender.


73's

PE1AQZ


Re: Ander geluid onder Viaplay #74 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 January 2023 - 18:14

Als het zo doorgaat dan kan deze plugin voor wat betreft ViaPlay Xtra wel verdwijnen, las op RTL dat ViaPlay zijn prijzen van 13,99 naar 15,99 heeft verhoogt per 1 maart 2023, als je voor die tijd een abo had blijf je de oude prijs betalen.

Als ze zo hun verliezen denken te compenseren dan zijn ze in Nederland aan het verkeerde adres, alle streamingsdiensten lopen terug maar Viaplay verhoogt de prijzen.


73's

PE1AQZ


Re: Ander geluid onder Viaplay #75 bri3

  • Senior Member
  • 224 posts

0
Neutral

Posted 25 January 2023 - 06:06

Ik heb een revo4k, zodra ik een zender wil afspelen hoor ik geen geluid meer.
Van de tv niet en de strwam niet.
Doe ik iets fouts?
Xsarius Revo 4K UHD drievoudig (DVB-S2 - dubbel DVB-C)

Re: Ander geluid onder Viaplay #76 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 25 January 2023 - 08:39

Ik heb een revo4k, zodra ik een zender wil afspelen hoor ik geen geluid meer.
Van de tv niet en de strwam niet.
Doe ik iets fouts?

Voor de Ziggo zender moet je natuurlijk wel Ziggo kabel hebben, en de stream duurt ook even voor hij start. Werken de zenders van BBC radio 4 en 5 wel, zo niet dan is er iets fout. Ook voor die radio zenders moet je natuurlijk wel satellietontvangst op Astra 28 hebben.


Edited by Sagitarius, 25 January 2023 - 08:42.

73's

PE1AQZ


Re: Ander geluid onder Viaplay #77 Noorman

  • Senior Member
  • 25 posts

+1
Neutral

Posted 27 January 2023 - 01:41

Helaas ben ik aan het overwinteren in Spanje en heb nu even niet de Ziggo kanalen toegankelijk.

Ik lees nu de bijdrage over de Budweiser plugin en ga, zodra ik eind maart thuis ben, aan de gang.

Dacht ik nog dat het een doodgeboren kindje was, blijkt dat er veel meer mensen aan het experimenteren zijn. 

Viaplay zal toch ook wel in dit forum kijken? Zouden ze daar al spijt hebben dat ze onze jongens niet meegenomen hebben? Het negatieve commentaar op hun uitzendingen van kijkers, kan hun toch niet ontgaan?

 

Het wordt tijd dat Ziggo bij de volgende veiling weer zorgt dat ze de rechten terug krijgen en het liefst voordat Olav Mol in het bejaardenhuis zit. Ik denk dat er heel wat mensen wel een paar eurootjes extra willen betalen voor een goed en gedegen F1 verslaggeving. Stom van ze dat zij daar niet even een klantenonderzoek naar doen.
 


Edited by Noorman, 27 January 2023 - 01:41.


Re: Ander geluid onder Viaplay #78 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 27 January 2023 - 09:40

Het zijn harken bij Viaplay, ze komen hun afspraken niet na en zenden reclame uit terwijl ze hadden belooft hadden dit niet te doen, ook de 6 gratis te bekijken uitzendingen daar zitten we nog steeds niet op te wachten, en toch de prijzen verhoogt met 2 euro.

Lees hier een artikel in het AD.

https://www.ad.nl/sh...eggen~a0025033/

 

En lees vooral de vele reacties. :o


Edited by Sagitarius, 27 January 2023 - 09:48.

73's

PE1AQZ


Re: Ander geluid onder Viaplay #79 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 27 January 2023 - 10:11

De oplossing is natuurlijk simpel: opzeggen. De F1 fan heeft sowieso niks te zoeken bij Viaplay, die wordt voor veel minder geld beter bediend bij F1TV pro en in het overige aanbod van Viaplay is weinig interesse.



Re: Ander geluid onder Viaplay #80 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 27 January 2023 - 10:50

De oplossing is natuurlijk simpel: opzeggen. De F1 fan heeft sowieso niks te zoeken bij Viaplay, die wordt voor veel minder geld beter bediend bij F1TV pro en in het overige aanbod van Viaplay is weinig interesse.

Zeker maar ik heb daar ook geen abo op dus hoef niks op te zeggen, zag al aankomen dat deze streamingsdienst het niet zou gaan redden.

Ziggo zag dit ook al aankomen en heeft het Viaply-Xtra kanaal op dvc-c kabel gezet, geen gedonder met servers die overbelast raken of uitvallende streams in matige kwaliteit.

Ik las ook dat Sky Duitsland in de problemen zit met hun F1 zender(s), RTL Duitsland heeft nl besloten in 2023 geen 6 fta F1 uitzendingen meer te door te geven, nu loopt Sky te leuren met deze zenders en er is geen enkele interesse meer bij andere providers om deze 6 fta uitzendingen door te geven.

ServusTV Oostenrijk en ORF zijn nog de enigste 2 (Duitstalige)zenders die om en om de F1 uitzenden, ze hebben goed commentaar en zijn overal aanwezig met hun reporters. 

Logisch dat ServusTv O. het uitzend want dit is de home zender van Red Bull de werkgever van Max. ;)


Edited by Sagitarius, 27 January 2023 - 10:52.

73's

PE1AQZ



21 user(s) are reading this topic

0 members, 21 guests, 0 anonymous users