Jump to content


Photo

(snel)toetsen Rotor Oost / West


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 BennoBenno

  • New Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 23 June 2022 - 13:07

Hoi,

 

Sinds gisteren over van een DM800hd met openpli ( v 6.xx) naar een (gebruikte) VU+ Duo 2 ontvanger. OpenPli 8.2 vanmorgen geïnstalleerd en dat is een wereld van verschil qua snelheid, bediening en geheugen capaciteit voor plugins.

 

Ik gebruik de schotel niet alleen voor TV en radio ontvangst, maar ook de doorgeluste LNB uitgang naar een HackRF als spectrum analyzer.

 

Wat ik nu voor elkaar probeer te krijgen is dat ik eenvoudig de rotor (Usals) Oost of West kan draaien vanaf een bekende satelliet positie om op de spectrum analyzer (Windows software via de HackRF) te kunnen zien of er nog activiteit tussen bekende satellieten te vinden is. 

 

Ik krijg het wel voor elkaar om via het rotor menu fijne stappen Oost en West te maken, via instellingen, rotor instellingen, maar ik zou eigenlijk 2 toetsen (of 2 lang ingedrukte toetsen) willen gebruiken hiervoor dat ik niet naar het menu van de rotor instellingen hoef.

 

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen ?

 

Bedankt,

Ben



Re: (snel)toetsen Rotor Oost / West #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 23 June 2022 - 14:38

Dat wordt programmeren vrees ik.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: (snel)toetsen Rotor Oost / West #3 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 23 June 2022 - 15:28

 

Wat ik nu voor elkaar probeer te krijgen is dat ik eenvoudig de rotor (Usals) Oost of West kan draaien vanaf een bekende satelliet positie om op de spectrum analyzer (Windows software via de HackRF) te kunnen zien of er nog activiteit tussen bekende satellieten te vinden is. 

 

Alle satellieten op 11ghz op de geo baan zijn bekend ,daar tussen zit geen sat dus ook niets te ontvangen.

Wel interessant dat je een sdr ontvanger achter de lnb hebt.

scsc , fdm/fm en bakens zal wel te vinden zijn ,leuk ga ook eens in die hoek experimenteren.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users