Jump to content


Photo

problemen met de VU+ solo 4k


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 3 July 2022 - 21:46

ik kijk al jaren met de VU+ solo 4k met oscam,de problemen begonnen paar maanden geleden dat de VU alleen nog maar de 23 kon vinden en de andere 3 ,de 13 ,19 ,28 niet meer, oke kon nog alle NL zenders kijken, plotseling doet de 23 het blijkbaar ook niet meer, bij sommige zenders wel 70% AGN 12db SNR maar meldingen als zender niet gevonden sid not found in PAT. en afstemmen mislukt krijg ik nu.  PLI versie 8.2 gebruik ik

is er iemand die mij kan helpen in het Gooi die kennis heeft van de technische kant van de VU+ en software of via het forum het kan oplossen. alvast bedank



Re: problemen met de VU+ solo 4k #2 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 3 July 2022 - 22:58

Wat voor LNB(s) heb je? Klinkt als een skew probleem.


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: problemen met de VU+ solo 4k #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 4 July 2022 - 06:48

Om eender welke conclusie te kunnen trekken zal TS eerst wat meer informatie moeten verstrekken.

Verdraaiing van de schotel of skew geloof ik niet in omdat 23.5 de laatste sat die ontvangen werd terwijl de andere satellieten met een hoger vermogen uitzenden.

Ik denk meer aan de switch, bekabeling, connectors etc. Ik ga er voorzichtig vanuit dat de 3 andere satellieten niet tegelijkertijd uitgevallen zijn maar dat TS daar op termijn is achtergekomen. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: problemen met de VU+ solo 4k #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 4 July 2022 - 11:52

Wellicht zijn 4:1 switch... Is mij een keer gebeurd met een 'maximum' switch. De OUT connector was door wringen en waaien gewoon losgebroken van de printplaat.... Opnieuw gesoldeerd en gaan.....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: problemen met de VU+ solo 4k #5 COBRASAT

  • Senior Member
  • 27 posts

+1
Neutral

Posted 4 July 2022 - 21:42

bedankt voor de reacties

 

schotel en 4:1 switch doen het , ook de 4 lnb;s

het is nu opgelost

ik heb fabrieks instellingen gedaan, de satellieten opnieuw ingebracht en laten zoeken. 4478 zenders  

en alles werkt weer. Mijn zenderlijst geupload,oscam herstart en alles werkt. :)



Re: problemen met de VU+ solo 4k #6 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 5 July 2022 - 01:09

Mooi dat het opgelost is.


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users