Jump to content


Photo

Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer

openpli 8.2 E2 streamer

  • Please log in to reply
73 replies to this topic

#1 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 11 July 2022 - 15:09

Vanmorgen via flash mijn ET10K opgewaardeerd van Openpli 8.1 naar 8.2.

Alles werkt naar behoren, maar de handige app E2 streamer op mijn android smartphone kan ineens de box niet meer vinden, de app blijft 'rondjes draaien' alsof er op dat IP adres niks zit.

Wat is er aan deze default instellingen verandert door de upgrade:?

 

-IP nummer is hetzelfde gebleven

-user: root, geen wachtwoord

-web if port: 80

-stream port:8001

-stream port (file): 8001

-transcoding type: none

-SSH port: 22

 

 



Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 11 July 2022 - 15:45

Als het SSH is moet er altijd een wachtwoord zijn, anders er één aanmaken, alleen telnet kent default in OpenPLi geen wachtwoord. Moet die app onder root draaien? Ik zou voor root geen wachtwoord aanmaken, maar een nieuwe user met wachtwoord,


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #3 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 11 July 2022 - 15:55

Dit zijn de standaard instellingen van de app die met OpenPli 8.1 wel prima werken, dus zonder wachtwoord. Ik weet niet of de app root toegang vereist, maar die gebruiker bestaat altijd, dus het is vermoedelijk gemakzucht. Eerlijk gezegd weet ik niet eens hoe ik een extra user kan aanmaken.

 

Zit/zat er niet ergens een beperking met inlog/ wachtwoord en IP range op de webinterface? Ik kan die instelling nergens meer terug vinden. Ik kan overigens de webinterface van de box prima benaderen vanaf mijn smartphones.



Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 11 July 2022 - 16:13

Inloggen met root en dan met 

adduser naam

Maak je een nieuwe user aan en dan wordt er direct om een password gevraagd

 

met

deluser naam

is deze user weer weg


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #5 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 11 July 2022 - 16:30

Uhh, ik zit met een probleempje.

Na adduser heb ik kennelijk het password verkeerd herhaald. Nu kan ik noch die user weghalen (user bestaat niet) noch die user aanmaken (user bestaat al).



Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #6 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 11 July 2022 - 16:37

Een 2e user aangemaakt. Daar kan ik via telnet mee inloggen, maar voor de app E2 streamer verandert er helaas niks.



Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 11 July 2022 - 16:41

Dat is allemaal niet nodig, ik gebruik die e2streamer app ook op al mijn Androids, en via een Nox android emulator draai ik hem ook op mijn Windows 10 laptop.

Heb dit weekend F1 gekeken via VPN en deze app.

ip=192.168.1.xx (ip van je stb)

user=root

password=(leeg laten)

wibif port=8088 (kan bij jou een andere poort zijn)

streamport (tv)=8001

streamport (file)=8001

transcoding type=URL

ssh port=22 (wordt niet gebruikt)

 

Werkt hier als een trein, dit is de beste app om te streamen of te transcoderen.

Als player is vlc for Android de beste die kan alles aan


Edited by Sagitarius, 11 July 2022 - 16:45.

73's

PE1AQZ


Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 11 July 2022 - 16:47

Met die melding is de user gwoon verwijderd, ik snap dat het verwarrend is,d

als je wilt checken welke users er (nog) zijn, kun je iets a la

cut -d: -f1 /etc/passwd

Maar daar zijn meerdere wegen naar Rome, over app kan ik niets zeggen.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 11 July 2022 - 16:50

Ik heb net even E2 Streamer en VLC geinstalleerd, werkt direct.

 

Je probeert toch niet van buiten je eigen thuis netwerk te kijken?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #10 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 11 July 2022 - 16:56

Ik heb net even E2 Streamer en VLC geinstalleerd, werkt direct.

 

Je probeert toch niet van buiten je eigen thuis netwerk te kijken?

Nee, uiteraard gewoon binnen het eigen netwerk. Het werkte als een tierelier, tot de upgrade naar 8.2.  Twee verschillende smartphones, exact hetzelfde probleem. Via de webif van de box werkt het wel, maar de app is handiger.



Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 11 July 2022 - 16:58

Ik zou geen enkele redeb weten waarom het niet zou werken, zeker als het via de webif wel werkt.

 

Je hebt ook geen authenticatie op de web interface?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #12 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 11 July 2022 - 17:07

Met die melding is de user gwoon verwijderd,

Kennelijk kost dat tijd. Nu bestaat die eerste user niet meer en kan ik hem opnieuw aanmaken.

Eerder kreeg ik die strijdige meldingen: user niet aan te maken omdat hij al bestaat en ook niet te verwijderen omdat die user niet bestaat.

 

 

Je hebt ook geen authenticatie op de web interface?

 

Nee hoor, niks. Ik kan de instelling om daar een password op te zetten niet eens meer vinden. Ik kom vanaf elk device  zonder password op de webif.

Ik heb ook niks verandert hè, alleen een upgrade via flash van 8.1 naar 8.2 met behoudt van instellingen. Met 8.1 werkte de app probleemloos, na de upgrade geen verbinding.



Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 11 July 2022 - 17:22

Heb je alles zo ingesteld als ik opgaf?


73's

PE1AQZ


Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 11 July 2022 - 17:57

Ik zou geen reden weten. Ik heb de app geinstalleerd, IP ingevuld, en beeld.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #15 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 12 July 2022 - 08:42

Het wordt nog erger.

Ik had uiteraard een image backup gemaakt voor de upgrade. Vanmorgen die backup terug geflashed in de volle overtuiging dat ook E2 streamer dan weer zou werken.

Helaas, zelfs de voorheen werkende situatie werkt niet meer.

 

Daar zit natuurlijk geen enkele logica in. Image met 8.2 weer geflashed, Alles werkt, behalve e2 streamer.

Verwijderen cache en data van de smartphone, verwijderen app en herinstalleren help niet. E2 streamer op een 'maagdelijke' smartphone installeren helpt ook niet.

Ik geef het op.



Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #16 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 July 2022 - 09:16

Het wordt nog erger.

Ik had uiteraard een image backup gemaakt voor de upgrade. Vanmorgen die backup terug geflashed in de volle overtuiging dat ook E2 streamer dan weer zou werken.

Helaas, zelfs de voorheen werkende situatie werkt niet meer.

 

Daar zit natuurlijk geen enkele logica in. Image met 8.2 weer geflashed, Alles werkt, behalve e2 streamer.

Verwijderen cache en data van de smartphone, verwijderen app en herinstalleren help niet. E2 streamer op een 'maagdelijke' smartphone installeren helpt ook niet.

Ik geef het op.

Zit je met je Android telefoon wel in hetzelfde lokale netwerk waar ook je ontvanger inzit anders werkt het natuurlijk ook niet, dus e2streamer niet via 4g ?

Je kunt (beter) e2streamer alleen maar lokaal gebruiken. ;)


Edited by Sagitarius, 12 July 2022 - 09:18.

73's

PE1AQZ


Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #17 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 12 July 2022 - 09:25

Natuurlijk zit ik op mijn eigen WiFi, duhh. Kennelijk is er 'iets' omgevallen bij het flashen, maar volkomen onlogisch. Alles werkt verder hè, dus ik kan met elke telefoon ook gewoon de webinterface van de box benaderen en zo een stream starten. Het is alleen omslachtig, daar was nu juist die app voor.



Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 July 2022 - 09:59

Natuurlijk zit ik op mijn eigen WiFi, duhh. Kennelijk is er 'iets' omgevallen bij het flashen, maar volkomen onlogisch. Alles werkt verder hè, dus ik kan met elke telefoon ook gewoon de webinterface van de box benaderen en zo een stream starten. Het is alleen omslachtig, daar was nu juist die app voor.

Het was maar een vraag hoor, als je geen hulp wil is het mij ook goed hoor, het ligt echt niet aan pli 8.2 en valt niet zomaar iets om, want hier en bij Wanwizard werkt e2streamer prima. ;)

Veel suc6 ermee.


Edited by Sagitarius, 12 July 2022 - 10:00.

73's

PE1AQZ


Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #19 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 12 July 2022 - 10:20

Tsja, bij mij werkte het ook prima, tot ik de box heb geflashed.

De enige zekerheid is juist dat er wel 'iets' is omgevallen bij het flashen van de box, want er is op geen enkele smartphone iets aangepast, noch elders in mijn lokale netwerk.

 

Ik heb zelf ook al bewezen dat het niet aan 8.2 ligt omdat de oude situatie met 8.1 ook niet meer werkt. Aangezien dit volkomen onlogisch is geef ik het op.

De ervaring leert dat een dergelijke situatie zichzelf oplost.



Re: Na upgrade werkt app E2 streamer niet meer #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 July 2022 - 10:59

Tsja, bij mij werkte het ook prima, tot ik de box heb geflashed.

De enige zekerheid is juist dat er wel 'iets' is omgevallen bij het flashen van de box, want er is op geen enkele smartphone iets aangepast, noch elders in mijn lokale netwerk.

 

Ik heb zelf ook al bewezen dat het niet aan 8.2 ligt omdat de oude situatie met 8.1 ook niet meer werkt. Aangezien dit volkomen onlogisch is geef ik het op.

De ervaring leert dat een dergelijke situatie zichzelf oplost.

Ja dat laatste is hetzelfde als hopen dat de benzine ooit weer 80 cent per liter wordt. :lol:


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users