Jump to content


Photo

Mijn EPGsearch worsteling


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 LittleBit

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 9 August 2022 - 17:50

Ik heb de plugin EPGsearch toegevoegd (via [menu];Applicaties; downloaden plugins; extensions; epgsearch )
en ik heb EPGsearch geconfigureerd (via [menu];Applicaties;EPGsearch;[menu];[menu] )

maarrr ik heb moeite met de  EPGsearch resultaten.
In een andere thread had ik eea al aangekaart maar het leek me voorstandig eea overzichtelijk in apart topic te omschrijven.

Laat ik een voorbeeld beschrijven.
Ik zoek "Bright" met EPGsearch en ik verwacht dan 2 zoek-resultaten, nl:
  'Wo. 10.08 07:30 RLT Z: Best of Bright'
  'Wo. 10.08 12:30 RLT Z: Best of Bright'
maar in plaats daarvan krijg ik 16 resultaten !: zie printscreen.

Volgens mij spelen er 2 verschillende issues hier:

Issue-1:
-------------------------
In de EPGsearch config zie ik:
  De parameter "Doorzoek alleen de bouquetten" was enabled,
  De bijgaande helpinfo was:
  "Indien geactiveerd, dan zal de EPG enkel doorzocht worden in gebruikersbouquetten"
Als ik dit in de EPGsearch config wijzig in:
  De parameter "Doorzoek alleen de bouquetten" is disabled,
dan krijg ik in EPGsearch nog slechts 4 resultaten:
  'Wo. 10.08 07:30 RLT Z: Best of Bright'
  'Wo. 10.08 07:30 RLT Z HD: Best of Bright'
  'Wo. 10.08 12:30 RLT Z: Best of Bright'
  'Wo. 10.08 12:30 RLT Z HD: Best of Bright'
Mijn conclusie:
  De parameter "Doorzoek alleen de bouquetten"
  moet ik blijkbaar lezen als "Doorzoek alle bouquetten" en dus disablen.
  (en de RTL-Z zender komt bij mij dus in meerdere bouquetten voor)

Issue-2:
-------------------------
Ok, inmiddels ben ik dus al terug van 16 naar 4 zoekresultaten
maar ik zou mijn 4 zoekresultaten in EPGsearch toch graag nog terugbrengen tot 2 resultaten,
en wel zodanig dat de resultaten van "RTL Z HD" -welke zender NIET voorkomt in mijn actuele bouquet-
ook niet voorkomt in mijn EPGsearch zoekresultaten.
Ik dacht dat te kunnen bereiken door EPGsearch te beperken tot 'het actuele bouquet'.
In EPGsearch config zie ik de setup mogelijkheid:
  "Het type van de blauwe toets" met als keuzes "Alleen zoeken" en "Zoek en standaard actie"
  De bijgaand helpinfo is:
  "Kies uit 'Alleen zoeken' en 'Zoek en kies de zender' "
  (De parameter-info en de helpinfo lijken dus iets verschillend te zijn).
Ondanks dat de helpinfo dit suggereert kan ik hier geen zender kiezen.
En met de genoemde config-parameter kom ik dus niet verder.

Kortom, Mijn EPGsearch-vraag is:
Hoe kan ik EPGsearch beperken tot zoeken in het actuele bouquet ?
zodat ik in het voorbeeld geen 4 zoekresultaten maar slechts 2 zoekresultaten ga zien.
 

Attached Files



Re: Mijn EPGsearch worsteling #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 9 August 2022 - 20:18

Ik vraag me af of je antwoorden uberhaupt leest, omdat je dezelfde vraag nogmaals stelt.

 

Ten eerste, er staat nergens "alleen het actuale bouquet", maar "enkel gebruikersbouquetten" (meervoud).

 

Dus als die optie aan staat, en een zender staat in meerdere bouquetten, krijg je ook meerdere antwoorden. Een van de bouquetten is "last scanned" die na een scan wordt aangemaakt, en daarin staan ALLE zenders. En dus heeft die optie niet zo veel zin zolang je dat bouquet niet verwijderd.

 

Staat die optie uit, dan krijg je alleen maar hits vanuit de zender database, en daar staat elke zender maar 1 keer in. Maar een zender kan wel meerdere keren uitzenden, op verschillende transponders, op verschillende satellieten, kabel, digitenne, of via een (illegale) IPTV provider.

 

Kortom: dat kan dus niet, die optie bestaat niet. Je zult moeten zorgen dat je geen dubbelen in je bouquetten hebt als de resultaten je niet bevallen. En als de zender meerdere keren bestaat, helpt zelfs dat niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mijn EPGsearch worsteling #3 LittleBit

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 9 August 2022 - 23:06

Ten eerste, er staat nergens "alleen het actuale bouquet", maar "enkel gebruikersbouquetten" (meervoud).

Dus als die optie aan staat, en een zender staat in meerdere bouquetten, krijg je ook meerdere antwoorden. Een van de bouquetten is "last scanned" die na een scan wordt aangemaakt, en daarin staan ALLE zenders. En dus heeft die optie niet zo veel zin zolang je dat bouquet niet verwijderd.

Staat die optie uit, dan krijg je alleen maar hits vanuit de zender database, en daar staat elke zender maar 1 keer in. Maar een zender kan wel meerdere keren uitzenden, op verschillende transponders, op verschillende satellieten, kabel, digitenne, of via een (illegale) IPTV provider.

Kortom: dat kan dus niet, die optie bestaat niet. Je zult moeten zorgen dat je geen dubbelen in je bouquetten hebt als de resultaten je niet bevallen. En als de zender meerdere keren bestaat, helpt zelfs dat niet.

Dan zijn we het dus eens....

mijn wens voor een EPGsearch-mogelijkheid om alleen in het actuele bouquette (enkelvoud) te zoeken, bestaat momenteel blijkbaar nog niet.

Maar duidelijk nu ! en dan kunnen we het hier bij laten.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users