Jump to content


Photo

Multi-PIP


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1 LittleBit

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 15 August 2022 - 13:40

Onze schermen worden groter en het aantal videobronnen groeit.
Ik wil dan ook -vergelijkbaar met een surveillance-opstelling- meerdere video-channels tegelijkertijd op mn scherm kunnen zien.
Een 4-voud-layout zou al prima zijn, dan kan ik terwijl ik een film kijk, de beurskoersen en de voordeur in de gaten houden. en als het beperkt is tot FTA channels, dan is dat voor mij ook OK.
Is er een plugin voor een dergelijke Multi-PIP ?
 



Re: Multi-PIP #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 15 August 2022 - 14:45

Met een FBC Kabeltuner gaat dit prima met de plugin Quad-PIP. De deurbel zou je via IPTV URL kunnen invoegen in je bouquet.

Wedervraag: waarom zou je je deurbel 24/7 in de gaten willen houden? Dat ding heeft toch een bewegingssensor waardoor die begint op te nemen? Of gaat je volgende vraag worden: "kan ik automatisch het beeld van mijn deurbel op de box laten zien wanneer de sensor aanspringt?"


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Multi-PIP #3 LittleBit

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2022 - 03:07

Met een FBC Kabeltuner gaat dit prima met de plugin Quad-PIP.

QuadPIP ?  Interessant !

Q1: Na wat googlen zie ik
  https://github.com/O...plugins-quadpip
  met als author persionpros
  en omschrijving "QuadPIP plugin EXPERIMENTAL for VU+ UHD receivers".
  Hebben we het over deze plugin ?

Q2: Ik probeerde de plugin QuadPiP te installeren
 via [menu];Applicaties;[groen]downloaden plugins; SystemPluginsx; QuadPiP
 Maar hierna gebeurt er niets.
 QuadPIP is nu wel uit mijn lijst SystemPlugins verdwenen.
 Dus QuadPIP is nu blijkbaar wel geinstalleerd
 maar in de lijst van plugins ([menu];Applicaties) zie ik geen QuadPIP terug.
 en ik kan deze plugin dus ook niet verwijderen.
 Klopt dit of zie ik iets over het hoofd ?

Q3: Na wat klooien ontdek ik dat ik vanuit zenderscreen mbv [blauw] kan kiezen voor 'Plugins menu' met daarin in mijn geval de opties:
 - [1] Softcam instellingen
 - [2] Activeer QuadPiP
 - [3] Oscamstatus
 - [4] PPanels
 - [rood] Zappen i PIP scherm
 - [blauw] Activeer Picture in Picture

 Er is dus blijkbaar een 'normale PIP', welke je dient te activeren mbv [blauw]
 en dan kun je de gewenste zender in het PIP-screen zappen
 en daarbij de PIP-screen grootte&positie bepalen.

 En daarnaast is er nu een 'QuadPIP' welke je ook dient te activeren en wel mbv [2]
 en dan krijg je een 4-voudige PIP waarbij je mbv [menu] de 4 zenders kunt selecteren.

 Heb ik dit zo goed begrepen ?

Q4: Als ik de 'normale PIP' activeer
 en ik selecteer een zender/channel zonder EPG-info
 (zoals bv bij een webcam of een kabelkrant in de kanalenlijst van Hans)
 dan krijg ik de foutmelding "Onjuiste servicetype voor PIP"

 Ook als ik een dergelijk channel selecteer in het hoofdscherm
 en ik kies voor [blauw];[geel]Zenders omwisselen
 dan krijg ik ook die foutmelding.

 En ook met 'QuadPIP' kan ik geen channels selecteren zonder EPG-info.
 
 Iemand een suggestie waarom die channels wel in het hoofdscherm
 maar niet in het PIP-scherm kunnen verschijnen ?
 



Re: Multi-PIP #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 17 August 2022 - 08:52

Mogelijk zijn de kanalen welke jij benoemd als ‘zonder epg info’ streams in plaats van dvb kanalen…..?

 

streams kunnen niet in de quadpip worden bekeken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Multi-PIP #5 LittleBit

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2022 - 10:42

Mogelijk zijn de kanalen welke jij benoemd als ‘zonder epg info’ streams in plaats van dvb kanalen…..?

 

streams kunnen niet in de quadpip worden bekeken.

Denk dat je gelijk hebt en dat streams idd niet kunnen in PIP of QuadPIP.
Maar @Mimisiku vertelde hierboven  "De deurbel zou je via IPTV URL kunnen invoegen"
Was dat dan te optimistisch ?
 



Re: Multi-PIP #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2022 - 10:58


Maar @Mimisiku vertelde hierboven  "De deurbel zou je via IPTV URL kunnen invoegen"
Was dat dan te optimistisch ?

 

 

Nee, dat kan gewoon, het stream url in een boeket zetten. https://wiki.openpli..._your_IP-Camera


Edited by Sagitarius, 17 August 2022 - 11:00.

73's

PE1AQZ


Re: Multi-PIP #7 LittleBit

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2022 - 17:32

Nee, dat kan gewoon, het stream url in een boeket zetten. https://wiki.openpli..._your_IP-Camera

Oeps... nu kraken mm hersens....

Ik heb uit de kanalenlijst van Hans, de categorie "Streams NL webcams" geselecteerd
en daaruit als test Channel "Vlissingen-Strand" geselecteerd.
Dat is dus een stream, die in een bouquette zit, en die geen EPG-info heeft.
En zo'n channel kan ik niet in een PIP-screen of een QuadPIP-screen selecteren.

Wat is het verschil tussen dit testchannel -welke NIET werkt in PIP-
en de stream van een IP-cam in https://wiki.openpli..._your_IP-Camera -welke WEL zou moeten werken in PIP- ?

 



Re: Multi-PIP #8 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 17 August 2022 - 17:43

Het is mij nog niet gelukt om welke stream dan ook in een (quad)PiP te openen. Het lijkt er op dat geen enkele stream zal werken.


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: Multi-PIP #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2022 - 17:52

Het is mij nog niet gelukt om welke stream dan ook in een (quad)PiP te openen. Het lijkt er op dat geen enkele stream zal werken.

Dat gaat dus ook niet, Tech schreef dat ook al in post #4


73's

PE1AQZ


Re: Multi-PIP #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2022 - 17:57



Ik heb uit de kanalenlijst van Hans, de categorie "Streams NL webcams" geselecteerd
en daaruit als test Channel "Vlissingen-Strand" geselecteerd.
Dat is dus een stream, die in een bouquette zit, en die geen EPG-info heeft.
En zo'n channel kan ik niet in een PIP-screen of een QuadPIP-screen selecteren.

Wat is het verschil tussen dit testchannel -welke NIET werkt in PIP-
en de stream van een IP-cam in https://wiki.openpli..._your_IP-Camera -welke WEL zou moeten werken in PIP- ?

 

 

Bij webcam streams zoals Vlissingen strand zit nooit epg heeft ook niets te maken met het niet zichtbaar zijn in quad pip, streams werken gewoon niet in quad pip. :huh:


Edited by Sagitarius, 17 August 2022 - 17:59.

73's

PE1AQZ


Re: Multi-PIP #11 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 17 August 2022 - 19:09

Huh, hoe vergelijkt dat met je opmerking in post #6? Stream kan wel, stream kan niet.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Multi-PIP #12 LittleBit

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 17 August 2022 - 19:42

Bij webcam streams zoals Vlissingen strand zit nooit epg heeft ook niets te maken met het niet zichtbaar zijn in quad pip, streams werken gewoon niet in quad pip. :huh:

Maar dat is verwarrend voor mij want eerder zei je:

> Nee, dat kan gewoon, het stream url in een boeket zetten. https://wiki.openpli..._your_IP-Camera

Dus ik kreeg daarmee de indruk.... een stream kan wel... als je die maar in een bouquette zet....



Re: Multi-PIP #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 August 2022 - 20:15

Ik kan op mijn test image de stream in het hoofdscherm zetten, en TV beeld in PiP. En als ik ze wil omwisselen (blauw, geel) dan crashed Enigma nog voor hij een popup kan geven dat streams niet ondersteund zijn.

Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/enigma2/python/StartEnigma.py", line 223, in processDelay
    callback(*retval)
  File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/InfoBarGenerics.py", line 2258, in extensionCallback
    answer[1][1]()
  File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/InfoBarGenerics.py", line 2440, in swapPiP
    self.session.pip.playService(swapservice)
  File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/PictureInPicture.py", line 205, in playService
    Notifications.AddPopup(text=_("Service type 4097 incorrect for PiP!"), type=MessageBox.TYPE_ERROR, timeout=5, id="ZapPipError")
NameError: name 'Notifications' is not defined
[ePyObject] (CallObject(<bound method Session.processDelay of <__main__.Session object at 0xb1f52028>>,()) failed)

Kortom, "Service type 4097 incorrect for PiP!".  Wellicht dat een service type 1 wel werkt, maar dan moet je een stream hebben in MPEG-TS formaat, of een formaat dat de SoC direct aan kan (type 4097 loopt via gstreamer).
 

De QuadPIP is speciaal voor VU+ hardware geschreven, voor zover ik weet kletst die direct met de demuxers, en dus kan die het ook niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Multi-PIP #14 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2022 - 20:43

Huh, hoe vergelijkt dat met je opmerking in post #6? Stream kan wel, stream kan niet.

Ts had het over een surveillance camera, link naar de wiki gaat over een ipcam en die werkt hier goed met mijn Foscam, helaas zonder geluid maar het werkt in een boeket.


73's

PE1AQZ


Re: Multi-PIP #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 August 2022 - 20:50

De vraag was niet of het werk in een bouquet, de vraag was of een stream werkt in PiP.

 

En dat is dus alleen het geval indien de stream een service type 1 heeft. Gek genoeg checkt de code expliciet op service type 4097, wat betekent dat de types 5000-5003 (ServiceApp) niet worden afgevangen.

 

Misschien is het dus wel handig als je even laat weten hoe jou foscam precies in het bouquet gedefinieerd is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Multi-PIP #16 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 August 2022 - 21:35

De vraag was niet of het werk in een bouquet, de vraag was of een stream werkt in PiP.

 

En dat is dus alleen het geval indien de stream een service type 1 heeft. Gek genoeg checkt de code expliciet op service type 4097, wat betekent dat de types 5000-5003 (ServiceApp) niet worden afgevangen.

 

Misschien is het dus wel handig als je even laat weten hoe jou foscam precies in het bouquet gedefinieerd is.

Zoals in de  wiki beschreven staat, werkt dat met de Foscam, maar ik heb nog 2 Dahua camera's en die krijg ik niet aan de praat in een boeket.


73's

PE1AQZ


Re: Multi-PIP #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 August 2022 - 22:07

In de wiki staat als voorbeeld maar 1 service definitie, met een service type 4097. En die werken NIET in PiP, alleen als hoofdbeeld.

			if ref.toString().startswith("4097"):
				self.pipservice = None
				self.currentService = None
				self.currentServiceReference = None
				if not config.usage.hide_zap_errors.value:
					Notifications.AddPopup(text=_("Service type 4097 incorrect for PiP!"), type=MessageBox.TYPE_ERROR, timeout=5, id="ZapPipError")
				return False

 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Multi-PIP #18 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 17 August 2022 - 22:11

We zouden dat eventueel slimmer kunnen maken door type 1 ipv 4097 te proberen door de service ref om te zetten ipv een foutmelding te geven… dan kan het alleen gebeuren dat als de data in de stream niet kan dat je geen beeld in de pip krijgt…. Het is maar een idee eventueel als optie

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Multi-PIP #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 August 2022 - 22:23

Jij hebt er veel meer verstand van dan ik, ik kom niet veel verder dan code lezen... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Multi-PIP #20 Dimitrij

  • PLi® Core member
  • 9,967 posts

+335
Excellent

Posted 18 August 2022 - 05:31

				if not config.usage.hide_zap_errors.value:
					Notifications.AddPopup(text="PiP...\n" + _("No free tuner!"), type=MessageBox.TYPE_ERROR, timeout=5, id="ZapPipError")
				return False
+			ref = eServiceReference("1" + ref.toString()[4:]) if ref.toString().startswith("4097:") else ref
			self.pipservice = eServiceCenter.getInstance().play(ref)

 

 


GigaBlue UHD Quad 4K /Lunix3-4K/Solo 4K



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users