Jump to content


Photo

Hulp gevraagd van hobbyist electromonteur


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 19 August 2022 - 08:16

Beste,

Ik ben op zoek naar een electromonteur die me wil en kan helpen met een probleem bij mijn JBL ES250PW sub-woofer.

Dit kan allemaal middels PM en hoeft wat mij betreft niet openbaar.

Ik woon in de regio Tilburg - Eindhoven maar voor echte hulp wil ik best 100km rijden.

 

Het probleem met deze sub is dat de versterker niet meer aanspringt en er een brandlucht uit de speaker kwam.

Ik heb hem open gemaakt, daar houdt het voor mij dan ook op, en enkele foto's gemaakt.

Ook ben ik in het bezit van de service-manual met schema's en alle benodigde info mbt componenten.

https://www.manualsl...bl-Es250pw.html

 

Wie durft dit aan want ik denk dat het een job is voor de gevorderde monteur.

 

bvd Bram

 

 

Attached Files



Re: Hulp gevraagd van hobbyist electromonteur #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 19 August 2022 - 08:50

Denk dat een monteur daar niets meer mee kan aanvangen.. Print is op plaatsen verbrand en er zullen Printbahnen verdwenen zijn.. Meer een kwestie van inboedelverzekering en nieuwe print bestellen....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hulp gevraagd van hobbyist electromonteur #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 August 2022 - 09:07

Ik vraag me dan op mijn beurt af wat dit met OpenPli te maken heeft, dit soort vragen hoort meer in Circuits online thuis.


73's

PE1AQZ


Re: Hulp gevraagd van hobbyist electromonteur #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,400 posts

+394
Excellent

Posted 19 August 2022 - 12:06

Dit bericht is naar de lounge verplaatst. Heeft immers niets met OpenPLi van doen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hulp gevraagd van hobbyist electromonteur #5 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 19 August 2022 - 12:39

Nee klopt, maar omdat ik regelmatig lees over vervangen van condensatoren e.d. was ik van mening dat ik hier mogelijk in contact kon komen met iemand die verstand van zaken heeft. Daarom gaf ik al aan dat e.e.a. ook per PM kan.

Dat van die inboedelverzekering is trouwens wel een goede, ga ik proberen.



Re: Hulp gevraagd van hobbyist electromonteur #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 19 August 2022 - 13:44

Er is helemaal niets mis met het plaatsen van dit soort berichten op dit forum maar dan wel in het deel waar die nu staat dus daar heb je een punt.  (Sagitarius)

 

 

Overigens is er niets mis mee het modereren aan de moderatoren over te laten, zij bepalen wel of iets wel of niet mag, daar hoeven de leden zich niet druk over te maken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hulp gevraagd van hobbyist electromonteur #7 rantanplan

  • PLi® Contributor
  • 1,808 posts

+83
Good

Posted 19 August 2022 - 22:28

in Germany it used to be a good place to go for spare parts.
In my opinion you need at least the complete circuit board.
It's a mystery to me why the fine-protection(fuse) hasn't tripped, was it bridged?

 

https://www.escoor.de/



Re: Hulp gevraagd van hobbyist electromonteur #8 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 20 August 2022 - 10:26

Hello Ratanplan, thanks for your advice. Nothing has changed on this circuit board.



Re: Hulp gevraagd van hobbyist electromonteur #9 rantanplan

  • PLi® Contributor
  • 1,808 posts

+83
Good

Posted 20 August 2022 - 22:48

it look at it from the picture, too much just broke.
The exchange of the complete board is in the range of 170€ + shipping (just ask there via e-mail, maybe you can clarify that there with the pictures)

Alternatively, a complete used complete power amplifier is always offered on 'ebay' for €250.

Repairing it yourself is rather difficult with the visible damage and will not be worthwhile in terms of time or money.
Unfortunately



Re: Hulp gevraagd van hobbyist electromonteur #10 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 23 August 2022 - 04:54

I'll buy his one

https://www.conrad.n...IcaAuuSEALw_wcB




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users