Jump to content


Photo

CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen

canalDigitaal oscam

  • Please log in to reply
350 replies to this topic

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #281 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 28 November 2022 - 08:57

Jullie doen het alsof het zomaar ‘even’ geprogrammeerd kan worden. Ik heb zelfs een beetje het gevoel dat jullie aan het drammen zijn om dat maar even snel voor Frank en Rita te regelen. Het vereist echter een redelijk ombouw in Enigma2 om dit mogelijk te maken (zeker als het stabiel moet werken, wat bij VTi zeker niet het geval is!). Dit gaat niet even door één zolderkamer programmeur geregeld worden. Je hebt daar echt meerdere personen voor nodig… Klaarblijkelijk hebben jullie geld genoeg om in het buitenland te wonen… Wellicht een donatie doen aan het OpenPli team?


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #282 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,259 posts

+691
Excellent

Posted 28 November 2022 - 10:06

Als de box in standby staat de harddisk of NAS scannen voor gecodeerde opnames en die automatisch decoderen achteraf klinkt simpel... zo heeft VTI het misschien ook gedaan, Dat is scannen en een 'offline' decodering starten. Bovendien de orginele achteraf decoderen is er ooit door iemand van OpenPLi in het image gekomen.

 

Het 'wat-als' stukje hebben ze bij VTI ook voor elkaar waardoor het daar ook niet altijd goed gaat. Bovendien is VTI closed source en houden ze zich daarmee niet aan de GPL regels was ook weer inhoud dat we door dit soort illegaal gedoe het 'wiel' geheel opnieuw mogen uitvinden ipv het te verbeteren... We hebben dan ook totaal geen idee of ze gedeeltelijk de offline decodering van ons hebben overgenomen.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #283 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 28 November 2022 - 11:03

Ach eigenlijk is ieder woord teveel over VTI.

De meeste sprookjes doen de ronde .

Tonskidutch mod bij vti board melde bv vti heeft toestemming van de

programmeurs om het gesloten te houden en zouden daarvoor betaald hebben.

Ik heb in ieder geval geen cent gezien van vti voor het gebruik van tcpip routines 

in linux kernel.

 Heeft ooit eens iemand de source opgevraagd bij vti ? vti is niet verplicht het

bv op github te plaatsen.

De opensource moet wel beschikbaar zijn ook al ligt het op de zolder kamer.



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #284 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 28 November 2022 - 11:25

VTi is net als VU+ een ‘zinkend schip’. De ontwikkeling c.q. onderhoud van VTi ligt stil (plnick en hmdada) hebben nu bijna 2 jaar geleden afscheid genomen. De recente update naar VTi 15.1.1 bleek nog fout te zijn ook (ISO playback van DVD’s werkte niet meer). Terugplaatsen van oude libs lostte dat weer op. Lijkt erop dat de kennisbank bij VTi verdwenen is. Dream en OpenPli lijken eigenlijk nog de enige ‘gangmakers’ te zijn. OpenPli homebuilds verschijnen meer en meer met wisselende kwaliteit en meestal alleen om illegale IPTV mogelijk te maken. Dream images worden ook nog redelijk bijgehouden maar alleen de OE 2.6 ondersteunde boxen. OE 2.5 ligt daar inmiddels ook stil.. De community is echter nog heel aktief….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #285 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 28 November 2022 - 11:35

Oh ik wist niet dat Tonskidutch daar een VTI animator was, als ik zijn bijdrages lees wordt ik daar kots misselijk van, echt zo'n milieu idioot en moraalridder, als ik zijn teksten lees moet ik het soms 3x lezen en dan snap ik het nog niet met zijn vaak cryptische teksten. :blink: En ceesv en Michel vinden het prachtig dat niets zeggende geleuter, die gaan mee in zijn geitenwollen sokken geklets. :huh:


Edited by Sagitarius, 28 November 2022 - 11:39.

73's

PE1AQZ


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #286 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,005 posts

+638
Excellent

Posted 29 November 2022 - 09:41

Als de box in standby staat de harddisk of NAS scannen voor gecodeerde opnames en die automatisch decoderen achteraf klinkt simpel... zo heeft VTI het misschien ook gedaan, Dat is scannen en een 'offline' decodering starten. Bovendien de orginele achteraf decoderen is er ooit door iemand van OpenPLi in het image gekomen.

 

Het 'wat-als' stukje hebben ze bij VTI ook voor elkaar waardoor het daar ook niet altijd goed gaat. Bovendien is VTI closed source en houden ze zich daarmee niet aan de GPL regels was ook weer inhoud dat we door dit soort illegaal gedoe het 'wiel' geheel opnieuw mogen uitvinden ipv het te verbeteren... We hebben dan ook totaal geen idee of ze gedeeltelijk de offline decodering van ons hebben overgenomen.

Box in standby voor het starten van het decoderen is mischien niet genoeg.  bv. mijn box word ook wel in standby gezet overdag.  Maar 20 minuten later wordt ie door mijn vrouw dan weer aangezet omdat zij iets wil zien.  En als er dan een off-line decoding bezig is.....  Het resultaat moet ik niet schetsen.

Mijns inziens moet je er ook een limiet opzetten tussen welke tijden dit mag gebeuren. bv. alleen 's nachts tussen 01:00 en 06:00.

Iemand anders wil dit mss tijdens een andere timeframe doen.

Iedereen weet wel wanneer zijn ontvanger niet gebruikt wordt.


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #287 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 29 November 2022 - 10:45

Je ziet dat achteraf descramblen niet ideaal is.

Ik doe bv iedere nacht opnemen ś nachts zenden ze al sowieso weinig reclame

dan hoef ik minder het knopje te drukken om over te slaan.

Wat wel interessanter lijkt decoderen in verhoogde snelheid dus een film van bv

90 min (zonder reclame :=) )desramblen in 15 minuten.

Als nu iemand die er mee bezig zou zijn officeel de source zou opvragen bij vti dan

zou je constructief bezig zijn dan kunnen die features ook op niet VU boxen.


Edited by luisteraar, 29 November 2022 - 10:47.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #288 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 29 November 2022 - 11:34

Geen idee of er ook een ‘sort of..’ SID limiet op de CAM803/CAM701 zit. De combinatie Seca3 kaart i.c.m. witte CI heeft ook in Nagra mode deze limiet. Zou dat bij een mogelijk versneld decoderen dan niet heel snel in straf-mode gaan?


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #289 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 29 November 2022 - 15:15

Box in standby voor het starten van het decoderen is mischien niet genoeg.  bv. mijn box word ook wel in standby gezet overdag.  Maar 20 minuten later wordt ie door mijn vrouw dan weer aangezet omdat zij iets wil zien.  En als er dan een off-line decoding bezig is.....  Het resultaat moet ik niet schetsen.

 

Op zich is dat geen probleem, je zou het decoderen gewoon kunnen pauseren, en later weer verder gaan.

 

Geen idee of er ook een ‘sort of..’ SID limiet op de CAM803/CAM701 zit. De combinatie Seca3 kaart i.c.m. witte CI heeft ook in Nagra mode deze limiet. Zou dat bij een mogelijk versneld decoderen dan niet heel snel in straf-mode gaan?

 

De CAM701 heeft een vaste limiter voor 2 SIDs. 

 

De Seca kaart heeft geen SID limiter, maar een ECM request counter, Te veel requests voor 1 SID binnen een tijdslot, of requests voor te veel SIDs binnen een tijdslot, "riekt naar cardshare". Na het bereiken van een request threshold gaat de kaart valse CW's afgeven.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #290 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 29 November 2022 - 15:16

 

bv. mijn box word ook wel in standby gezet overdag.  Maar 20 minuten later wordt ie door mijn vrouw dan weer aangezet omdat zij iets wil zien.  En als er dan een off-line decoding bezig is.....  Het resultaat moet ik niet schetsen.

Dat is geen probleem. Althans, niet op mijn ET10k met gebruik van het interne cardslot.

Als ik het decodeer proces de volgende ochtend handmatig aanzet wordt er op flinke snelheid gedecodeerd, volgens mij één ECM per seconde, dus op 10 keer de normale snelheid. Dan kan ik tegelijk toch gewoon nog live naar een gecodeerde zender kijken.  

 

Afgezien van het handmatige proces werkt achteraf decoderen technisch bezien allemaal uitstekend.



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #291 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 29 November 2022 - 15:35

 

 

 

De CAM701 heeft een vaste limiter voor 2 SIDs. 

 

De Seca kaart heeft geen SID limiter, maar een ECM request counter, Te veel requests voor 1 SID binnen een tijdslot, of requests voor te veel SIDs binnen een tijdslot, "riekt naar cardshare". Na het bereiken van een request threshold gaat de kaart valse CW's afgeven.

 

Dit is uitgaande dat een kaart een real clock heeft dus de echte tijd.

Als de tijd gehaald wordt uit de ecm's dan wordt de teller ook vroeger op 0 gezet bij versnelde decrypten 

 

Overclocken van de kaart kan ook een optie zijn .

Dit is breanstormen de inhoud van kaart ken ik niet maar lijkt me leuk erover te denken.


Edited by luisteraar, 29 November 2022 - 15:39.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #292 Frank en Rita

  • Senior Member
  • 49 posts

0
Neutral

Posted 29 November 2022 - 21:49

Als ik het zo lees, achteraf decoderen werkt wel degelijk, heb het ook al getest. Maar nu nog een goede ziel met kennis van zaken die iets wil ineensteken om het te automatiseren.
Zelf dacht ik eerst om het extern te doen, met een aparte linux computer of raspberry, maar het zou te gek zijn als de box hiervoor performant genoeg is om het zelf te doen.
Moest ik minstens weten hoe en waar te beginnen (structuur enigma2, libs, aanroep bestaande functies,...) begon ik er zelf aan. Heb voor mezelf al eens een flowchart gemaakt en zoveel staat daar eigenlijk niet op. Je kan alles zo ingewikkeld maken als je zelf wil, maar een bestaande functie automatiseren met enkele voorwaarden, dat is geen ingewikkeld proces, als je weet waar je wat kan aanroepen en daar zit nu net mijn probleem. Openpli is met de jaren een flink ding geworden en zonder deftige leidraad van een programmeur die de hele structuur kent iets toevoegen, dat is heksenwerk.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #293 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,005 posts

+638
Excellent

Posted 29 November 2022 - 23:19

 

 

bv. mijn box word ook wel in standby gezet overdag.  Maar 20 minuten later wordt ie door mijn vrouw dan weer aangezet omdat zij iets wil zien.  En als er dan een off-line decoding bezig is.....  Het resultaat moet ik niet schetsen.

Dat is geen probleem. Althans, niet op mijn ET10k met gebruik van het interne cardslot.

Als ik het decodeer proces de volgende ochtend handmatig aanzet wordt er op flinke snelheid gedecodeerd, volgens mij één ECM per seconde, dus op 10 keer de normale snelheid. Dan kan ik tegelijk toch gewoon nog live naar een gecodeerde zender kijken.  

 

Afgezien van het handmatige proces werkt achteraf decoderen technisch bezien allemaal uitstekend.

 

Ja, achteraf decoderen met Oscam en de interne cardreader.

 

Maar de problemen beginnen bij het gebruik van een CI-module.......

Als je tijdens het decoderen, probeert een andere stream te decoderen, dan wordt ofwel het achteraf decoderen onderbroken, of je kunt geen live-TV kijken.


Edited by doglover, 29 November 2022 - 23:20.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #294 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 November 2022 - 00:31

Moest ik minstens weten hoe en waar te beginnen (structuur enigma2, libs, aanroep bestaande functies,...) begon ik er zelf aan. Heb voor mezelf al eens een flowchart gemaakt en zoveel staat daar eigenlijk niet op. Je kan alles zo ingewikkeld maken als je zelf wil, maar een bestaande functie automatiseren met enkele voorwaarden, dat is geen ingewikkeld proces, als je weet waar je wat kan aanroepen en daar zit nu net mijn probleem. Openpli is met de jaren een flink ding geworden en zonder deftige leidraad van een programmeur die de hele structuur kent iets toevoegen, dat is heksenwerk.

 

Dat is de uitdaging waar zelfs veteranen tegenaan hikken. Het feit dat het een flinke spaghetti bende met absoluut nul documentatie is wil dan ook niet helpen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #295 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 30 November 2022 - 10:39

Ja, achteraf decoderen met Oscam en de interne cardreader.

 

 

 

 

 

Maar de problemen beginnen bij het gebruik van een CI-module.......

Als je tijdens het decoderen, probeert een andere stream te decoderen, dan wordt ofwel het achteraf decoderen onderbroken, of je kunt geen live-TV kijken.

 

Theoretisch zijn die problemen denk ik wel op te lossen .

Je kan na de opname versneld decrypten dus een een film van 90 minuten in bv 5 minuten snel decrypten en wegschrijven naar een file

Bij CI+ ziet het anders uit dan moet je de decrypte uitgang van ci module weg kunnen saven in een file zoals we

weten laat ci+ geen opname toe

Alles wordt geregeld in dvb routines wat in C geschreven is en die stammen nog uit de oertijd van dream waar ci altijd al stiefkind was.



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #296 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 30 November 2022 - 13:05

Voor Frank en Rita als je er zelf aan wilt beginnen

in servicedvbrecord.cpp in lib dvb vind je

ESULT eDVBServiceRecord::prepare(const char *filename, time_t begTime, time_t endTime, int eit_event_id, const char *name, const char *descr, const char *tags, bool descramble, bool recordecm, int packetsize)
{
    bool config_recording_always_ecm = eConfigManager::getConfigBoolValue("config.recording.always_ecm", false);
    bool config_recording_never_decrypt = eConfigManager::getConfigBoolValue("config.recording.never_decrypt", false);

 

Hier kan je descramble starten en wegschrijven naar een file



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #297 vdsm

  • Senior Member
  • 98 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2022 - 15:18

Nu slechts 2 streams ter gelijkertijd mogelijk



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #298 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 11 December 2022 - 16:48

Nu slechts 2 streams ter gelijkertijd mogelijk

Geen idee waar je dat vandaan haalt, zolang je maar niet naar Veronica kijkt kan je gewoon 4 SID's gelijktijdige gebruiken, dat is overigens wat anders dan een stream, ik kan wel 100 streams openen zonder de kaart over de zeilk te krijgen, als al die streams hetzelfde kanaal bevat gebruik je maar 1 SID. 

 

Ik denk dat je de term stream en kanaal door elkaar gooit maar hetzelfde bedoelt....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #299 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 12 December 2022 - 14:39

 

Nu slechts 2 streams ter gelijkertijd mogelijk

 zolang je maar niet naar Veronica kijkt kan je gewoon 4 SID's gelijktijdige gebruiken,

 

Dat is veel te simpel gesteld. Het is niet alleen Veronica,  er zijn veel meer combinaties van zenders die op enig moment de kaart in strafmodus zetten. Dat moment varieert dan weer tussen 20 en 60 minuten, maar het kan wellicht ook langer duren. Niemand heeft zin/tijd om elke combinatie eindeloos uit te testen. De enige zekerheid is dat maximaal twee zenders tegelijk wel werkt.



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #300 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 12 December 2022 - 16:04

Je kan gelijk hebben dat de interesse aan CD ver weg is bij e2 box gebruikers.

Lees hier constant dat mensen het abo opgezegd hebben.

Bij gebrek aan interesse is (hack) werk weggegooid tijd.

DVB-C en DVB-T2 geeft ook toegang tot NL zenders zonder beperkingen.





Also tagged with one or more of these keywords: canalDigitaal, oscam

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users