Jump to content

Photo

Streamen van OpenPli naar iPhone

• Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 SnijdeA

• Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 28 August 2022 - 11:51

Hoi All,

Streamen van OpenPli naar iPhone, werkt dat out of the box, of niet?

Ik heb aardig wat artikelen gevonden, de één zegt dat aparte apps beter werken, de ander zegt dat je vlc op je iPhone moet hebben, maar ik krijg het niet aan de praat.

Zodra ik in de lijst van zenders op het smartphone icoontje tap, krijg ik een balkje met een playtoets, een ronddraaiend icoontje, een tijdsbalk, een speakertje, etc.

Maar er gebeurt verder niets.

Hoort dit te werken, moet ik nog wat instellen of installeren?

Op mijn PC (Windows) werkt het prima.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #2 scriptmelvin †

• PLi® Contributor
  • 720 posts

+46

Posted 28 August 2022 - 12:12

Klik je op de PC ook op het smartphone icoontje?

Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #3 SnijdeA

• Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 28 August 2022 - 12:14

Nee, op de PC klik ik op het icoontje waar een monitor bij staat, maar ook die werkt niet op de iPhone.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #4 scriptmelvin †

• PLi® Contributor
  • 720 posts

+46

Posted 28 August 2022 - 12:19

Is je iphone wel met wifi verbonden met hetzelfde netwerk als je pc?

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #5 SnijdeA

• Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 28 August 2022 - 12:23

Jazeker, anders kwam ik ook niet in de lijst van zenders he?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #6 scriptmelvin †

• PLi® Contributor
  • 720 posts

+46

Posted 28 August 2022 - 13:33

Wel als je je box opengesteld had voor het internet (niet doen!).

Dan weet ik het ff niet, misschien kan iemand met een iPhone antwoorden.

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #7 WanWizard

• PLi® Core member
  • 71,173 posts

+1,842
Excellent

Posted 28 August 2022 - 16:25

Het monitor ikoon start een standaard stream, het telefoon ikoon start een transcoded stream (meer compressie, lagere resolutie, minder bandbreedte).

In beide gevallen levert dat een m3u8 file op, en dus moet je een app hebben die die extensie snapt en dus kan afspelen. Dat is niet specifiek voor de iphone zo, dat is voor alle platformen, ook een Windows PC.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #8 SnijdeA

• Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 28 August 2022 - 17:25

En kan VLC of VLCStreamer daar op de iPhone wat mee?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #9 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,555 posts

+709
Excellent

Posted 28 August 2022 - 19:54

Vu+ en gigablue hebben een Player in de appstore

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #10 mimisiku

• Senior Member
  • 5,524 posts

+115
Excellent

Posted 28 August 2022 - 20:12

Blackbox voor iOS 

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #11 SnijdeA

• Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 28 August 2022 - 20:17

Okay, staat er op, en dan?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #12 SnijdeA

• Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 28 August 2022 - 20:18

Vu+ en gigablue hebben een Player in de appstore

De VU+ app werkt niet met de VU+ Duo 4K SE en ik zie niets van gigablue in de appstore.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #13 mimisiku

• Senior Member
  • 5,524 posts

+115
Excellent

Posted 29 August 2022 - 11:53

Instellen en gebruiken misschien? Programma maakt verbinding met de box, leest de bouquetten in. Je kiest een zender om te kijken en klaar...

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #14 SnijdeA

• Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 29 August 2022 - 12:10

Instellen en gebruiken misschien? Programma maakt verbinding met de box, leest de bouquetten in. Je kiest een zender om te kijken en klaar...

Ik geloof niet dat we het over dezelfde app hebben, aangezien er aan de app die ik zie niets in te stellen valt, behalve een account aanmaken.

Edit:

Ik zie nu dat er nog een andere app genaamd Blackbox is, Blackbox Pro for Dreambox, VU+ etc en die moet je kopen.

Als deze functie in OpenPli zit, waarom zou ik er dan extra software voor moeten kopen?

Edited by SnijdeA, 29 August 2022 - 12:13.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #15 WanWizard

• PLi® Core member
  • 71,173 posts

+1,842
Excellent

Posted 29 August 2022 - 12:52

OpenPLi heeft de "server" functionaliteit, je hebt echter ook nog een "client" nodig om van die functionaliteit gebruik te maken.

In principe voldoet elke app die m3u / m3u8 files snapt (en die zijn er zat, zoek maar op m3u8 of ipyv player), maar dan moet je met een browser naar de box, en van daar je stream starten.

De apps die hier vernoemd worden gebruiken de API van de box om de zenderlijst in te lezen, en kunnen dan zonder tussenkomst van de browser direct een stream opvragen.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #16 SnijdeA

• Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 29 August 2022 - 13:06

OpenPLi heeft de "server" functionaliteit, je hebt echter ook nog een "client" nodig om van die functionaliteit gebruik te maken.

In principe voldoet elke app die m3u / m3u8 files snapt (en die zijn er zat, zoek maar op m3u8 of ipyv player), maar dan moet je met een browser naar de box, en van daar je stream starten.

De apps die hier vernoemd worden gebruiken de API van de box om de zenderlijst in te lezen, en kunnen dan zonder tussenkomst van de browser direct een stream opvragen.

Precies.

En ik zie op Windows dat de m3u8 stream wordt opgepakt door VLC, maar op de iPhone niet.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #17 WanWizard

• PLi® Core member
  • 71,173 posts

+1,842
Excellent

Posted 29 August 2022 - 13:10

Daar kan ik je niet mee verder helpen, ik ben allergisch voor appels, en heb ze niet in huis... ;)

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #18 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 29 August 2022 - 13:15

Precies.

En ik zie op Windows dat de m3u8 stream wordt opgepakt door VLC, maar op de iPhone niet.

Maar vlc moet je wel iedere keer handmatig starten op de pc, tenminste zo is dat hier ik krijg een m3u link onderin de browser en ik moet die link aanklikken om vlc te openen.

Jammer dat je geen Android hebt, daar is bijna alles gratis en had je de voortreffelijke app e2streamer kunnen gebruiken, die heeft alles aan board ook vlc start dan automatisch.

Edited by Sagitarius, 29 August 2022 - 13:16.

73's

PE1AQZ

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #19 WanWizard

• PLi® Core member
  • 71,173 posts

+1,842
Excellent

Posted 29 August 2022 - 13:22

Dat is een kwestie van configureren.

Re: Streamen van OpenPli naar iPhone #20 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,975 posts

+191
Excellent

Posted 29 August 2022 - 13:29

De meeste browsers staan i.v.m. de veiligheid sinds enige tijd niet default meer toe dat files die gedownload worden geopend mogen worden en dus moet je dit aanpassen cq. configuren.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users