Jump to content


Photo

OpenPLi 8.3 release beschikbaar


  • Please log in to reply
136 replies to this topic

Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #41 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 21 September 2022 - 20:32

Mooi, dank voor de terug koppeling


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 September 2022 - 00:40

Mooi werk , ik heb flash gedaan , mis alleen AutomaticVolumeAdjust plugin

 

Dan zal die in de 3rd-party feed gestaan hebben. Die plugins bouwen we niet van source, het zijn ipk's die ooit iemand aangeleverd heeft.

 

De meeste daarvan zijn niet compatible met python3, dus we hebben besloten die feed volledig leeg te maken.

 

Het wordt dus wachten tot iemand compatible source in een git repository (bij voorkeur) of een geteste en werkende ipk aanlevert.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #43 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 September 2022 - 18:45

Gisteren geïnstalleerd op mijn test Xsarius Galaxy 4K. Geen probleem bij het ‘gewone’ gebruik. Ziggo, TVVlaanderen, TiVuSAT, ORF, HD+ zenders werken probleemloos. Alleen na overkopiëren van de kanaallijst een aantal <n/a> in de lijst. Na volledige scan alleen bij TiVuSAT nog problemen. Satellites.xml vergeleken, maar is gewoon OK. Na een handmatige scan van 11432V op de Hotbird alles OK

OScam 11713 erop gezet en werkt (uiteraard) ook prima.

 

Attached Files


Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #44 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 23 September 2022 - 14:25

Vu+ Zero  en  Vu+ Uno 4K SE probleemloos geflashed met de 8.3  images van 20220921

Ook instellingen terug gezet van de backups. Werkte ook weer.
Geweldig!
Bedankt voor al jullie inspanningen


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #45 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 September 2022 - 14:36

Dank voor alle feedback!


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #46 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 24 September 2022 - 08:37

Goedemorgen,
Ik kan met de 8.3 versie van 21-09 op mijn VU Duo 4k jammer genoeg de plugin "automatic volume adjustmend" niet meer gebruiken.
Deze werkt niet meer.
Ook niet bij opnieuw installeren.
Soms bij het openen van de applications ook een melding dat sommige plugins niet meer werken.
Vindt ik best jammer.

Edited by Jacob71, 24 September 2022 - 08:38.


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #47 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 September 2022 - 08:39

Goedemorgen,
Ik kan met de 8.3 versie van 21-09 op mijn VU Duo 4k jammer genoeg de plugin "automatic volume adjustmend" niet meer gebruiken.
Deze werkt niet meer.
Ook niet bij opnieuw installeren.
Soms bij het openen van de applications ook een melding dat sommige plugins niet meer werken.
Vindt ik best jammer.

Dat zit toch standaard in de AV instellingen? vandaar dat die plugin misschien niet meer werkt.

Afgezien daarvan dat moet je toch niet willen die auto volume, alles is dan op 1 niveau zonder enige dynamiek in het geluid, verschil in niveau bij verschillende zenders los je daar niet echt mee op.


Edited by Sagitarius, 24 September 2022 - 08:43.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #48 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 24 September 2022 - 08:47

Bij mij doet ie het ook niet meer (vuduo4kse)  , zit niet in AV instellingen. Heb geprobeerd met opkg download  de ipk file te downloaden op mijn vuuno4k , die nog op 8.2 draait , en waar ie nog wel goed draait. Niet gelukt dus.


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #49 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 September 2022 - 09:03

Bij mij doet ie het ook niet meer (vuduo4kse)  , zit niet in AV instellingen. Heb geprobeerd met opkg download  de ipk file te downloaden op mijn vuuno4k , die nog op 8.2 draait , en waar ie nog wel goed draait. Niet gelukt dus.

Die autovolume zit er echt wel in hoor bij mijn Ultimo4k

 

Attached File  autovolume.JPG   85.44KB   10 downloads

 

Vandaar dat die plugin niet meer werkt.


Edited by Sagitarius, 24 September 2022 - 09:04.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #50 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 24 September 2022 - 09:06

Jawel, maar is niet hetzelfde als automaticvolumeadjustment . Daar wordt per zender het volume onthouden .


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #51 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 September 2022 - 09:27

Jawel, maar is niet hetzelfde als automaticvolumeadjustment . Daar wordt per zender het volume onthouden .

Maar dat doet deze plugin toch ook het volume gelijk houden van verschillende zenders, staat bij de info aan de linkerkant.

Heb je het al geprobeerd dan of deze optie doet wat jij wil, het volume op één niveau houden, ik wel en dat werkt goed, alleen hoeft dat voor mij niet om de eerder door mij beschreven reden, de dynamiek gaat uit het geluid.

Voor praatprogramma's is deze optie helemaal funest, het geluid wordt bij zachte passages te ver op geregeld en vervormt soms

Kortom je zal het hiermee moeten doen, die andere plugin krijg je er niet meer in.


Edited by Sagitarius, 24 September 2022 - 09:34.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #52 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 24 September 2022 - 09:31

Gelijk houden , maar niet onthouden. Maar heb het nu zelf ook aan staan , ga het ook maar eens testen.


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #53 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 September 2022 - 09:38

Gelijk houden , maar niet onthouden. Maar heb het nu zelf ook aan staan , ga het ook maar eens testen.

Waarom moet hij het onthouden dan, je moet met die oude plugin voor iedere zender op het gehpor het niveau instellen, nu houd hij het geluid op één maximaal niveau voor alle zenders, wat wil je nog meer.

Nog een nadeel van die oude plugin als je een zenderlijst wisselt ben je alle instellingen weer kwijt, met deze nieuwe optie hoeft dat niet.

Daar hebben de Pli mannen goed over nagedacht ;)


Edited by Sagitarius, 24 September 2022 - 09:42.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #54 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 24 September 2022 - 09:53

Sagitarius, de optie jij bedoelt zit altijd al in het PLI menu zelf. Maar ik heb deze nog nooit zo goed werkend gekregenmet alle knstellingen geprobeerd) als de versie die je via app's kan downloaden en gebruiken. Die werkt echt en je merkt dat echt. Probeer het maar eens dan merk je het verschil. Heeft niks met onthouden te maken. Je kan ook een globale volume correctie geven dat is een éénmalige instelling door bijvoofbeeld een correctie te geven van -15.
Deze plugin werkt niet meer. Ik ga hierdoor terug naar de vorige versie van Pli. Want ik ervaar een heel groot verschil in volume zonder deze plugin dn dat vindt ik persoonlijk irretant.

Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #55 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 24 September 2022 - 09:56

Ik ben bang dat ie ook niet meer in 8.2 zit . Ik kon hem dus niet met "opkg download enigma2-plugin-systemplugins-automaticvolumeadjustment" binnen halen op 8.2

 


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #56 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 September 2022 - 10:02

Ik ben bang dat ie ook niet meer in 8.2 zit . Ik kon hem dus niet met "opkg download enigma2-plugin-systemplugins-automaticvolumeadjustment" binnen halen op 8.2

 

Nee dat is logisch, als er een nieuwe pli 8.3 versie is wordt de oude pli 8.2 feed uitgezet, dat vreet zoveel capaciteit om zoveel images in de lucht te houden dat is geen doen.


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #57 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 September 2022 - 10:43

Sagitarius, de optie jij bedoelt zit altijd al in het PLI menu zelf. Maar ik heb deze nog nooit zo goed werkend gekregenmet alle knstellingen geprobeerd) als de versie die je via app's kan downloaden en gebruiken. Die werkt echt en je merkt dat echt. Probeer het maar eens dan merk je het verschil. Heeft niks met onthouden te maken. Je kan ook een globale volume correctie geven dat is een éénmalige instelling door bijvoofbeeld een correctie te geven van -15.
Deze plugin werkt niet meer. Ik ga hierdoor terug naar de vorige versie van Pli. Want ik ervaar een heel groot verschil in volume zonder deze plugin dn dat vindt ik persoonlijk irretant.

Die vaste waarde instellen kan nog steeds hoor zonder die auto volume plugin, druk maar eens op de Gele knop daar kun je dat instellen in het Audio menu.

Dan vind ik de Auto volume in de Av instellingen toch simpeler en minder tijdrovend.

En als je slim bent en je gebruikt HDMI-cec kun je het volume van de ontvanger ook een vast niveau geven, je zet dan eerst HDMI-cec uit en zet dan het volume op 80 oid en zet daarna HDMI-cec weer aan dan kun je met de AB het totale volume weer regelen.


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #58 Jacob71

  • Senior Member
  • 69 posts

0
Neutral

Posted 24 September 2022 - 12:27

Hoi, sorry maar ik kan niet vinden wat je bedoelt.
Ik weet wel dat je aitomatisch volume aan kan zetten en moet kiezen voor welke uitgang bv hdmi. Maar een correctie waarde invoeren zie ik niet. Als ik buiten het menu op de hele knop druk kan ik kiezen:
Rood,multichannel downmix etc.
Groen, kanaal etc.
Geel, ondertitel of audioselectie.
Blauw, audio sync.
Kun je me uitleggen waar ik dan zonder plugin de volume correctie kan in stellen?

Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #59 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 September 2022 - 13:07

Er is niks significants veranderd tussen 8.2 en 8.3 ten aanzien van plugins, het is slechts een maintenance release.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 8.3 release beschikbaar #60 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 24 September 2022 - 13:13

Sorry ik was in de war met Audio sync, maar via HDMI-cec of via de OpenWebif kun je wel het volume van je ontvanger instellen, en daarna Auto volume aanzetten bij AV instellingen


73's

PE1AQZ



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users