Hoi allemaal,
Ik lees al een tijdje mee hier op het forum, maar heb nu een probleem waar ik graag jullie expertise voor zou gebruiken:
Ik kom sinds ongeveer 2 maanden (net voor mijn vakantie :-( ) niet meer via VPN bij mijn Vu+ Uno 4 KSE. Het heeft gewerkt, en ik heb het schakelaartje bij "toegang voor VPN's inschakelen" aan staan. (En ook al een paar keer uitgezet, box opnieuw opgestart, weer aangezet en de box weer opnieuw opgestart). Maar wat ik ook probeer, de box blijft toegang weigeren. Het maakt niet uit of ik het probeer vanaf mijn telefoon (iOS), tablet (Android) of laptop(Win 10 / 11). En via alle 3 die apparaten kom ik ook gewoon bij andere apparaten in mijn netwerk. Vanuit het lokale netwerk werkt het allemaal feilloos.
Ik had stille hoop dat het met de update naar 8.3 (versie 21-09, geflasht via USB) vanzelf weer zou verdwijnen (het is ook vanzelf gekomen, lijkt het...), maar helaas is het probleem gebleven :-(
VPN (OpenVPN) server draait op mijn router (TP-Link Archer AX73)
IP-adres box: 10.33.113.***
IP-adres via VPN: 10.33.114.***
Ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb gegeven voor jullie om me verder op weg te helpen. Mocht er aanvullende info nodig zijn, dan hoor ik het graag.