Jump to content


Photo

ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 28 September 2022 - 10:42

Hi

Mijn ouder wordende ET8000 vervangen door een VU+DUO 4K SE : wat een mooi beestje ! ! !

Ik heb nog één klein probleempje ermee waavoor jullie (zeker weten) een oplossing hebben :

 

Bij het uitzetten staat de box steeds op dezelfde zender en in MUTE 

Bij het terug aanzetten staat hij netjes weer op dezelfde zender maar niet in MUTE.

 

Hoe krijg ik voor elkaar dat hij ook die MUTE onthoudt ?

 

Dank

 


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #2 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 28 September 2022 - 11:28

Mooi ding hè? De mijne onthoudt mute wel bij standby (maar ik draai een nightly build). Doe je hem in standby of deep standby?


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #3 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 28 September 2022 - 11:55

Mooi ding hè? De mijne onthoudt mute wel bij standby (maar ik draai een nightly build). Doe je hem in standby of deep standby?

Ik denk in standby.

Misschien is deep standby de oplossing, maar waar stel ik dat in?

Alle begin is moeilijk maar met OpenPLi is het allemaal een fluitje van een cent, to wanneer je op zon'n klein akkefietje komt te staan.

Maar dan zijn de forum helpers nooit veraf hé.

Flashen met OpenPLi is daarom het eerste dat ik met de box deed.

Ik kreeg ook al goede hulp/raad van mijn goed vriend "kabeltje".


Edited by pluizebol, 28 September 2022 - 11:57.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #4 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 28 September 2022 - 12:35

Ik denk in standby.


Hoe doe je 'm uit? Met de aan/uit knop op de afstandsbediening?
Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #5 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 28 September 2022 - 12:38

Nee met mijn Logitech Harmony One afstandsbediening.

Dat deed ik ook al zo met mijn ET8000 en dat muten verliep prima.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #6 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 28 September 2022 - 13:48

Het lijkt er op dat enigma2 de mute status niet opslaat. Dus in standby wordt mute wel bewaard (enigma2 wordt niet afgesloten), in deep standby niet (enigma2 wordt wel afgesloten). Maar in standby verbruikt de box wel net zo veel stroom als aan...

 

OpenPLi team, misschien een config.mute in VolumeControl.py?


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 28 September 2022 - 13:53

deep standby is hetzelfde als uit, dan worden dit soort instellingen al zeker niet onthouden.

 

Net even getest op een Solo 4K en een HD66SE, in beide gevallen staat de box nog steeds op MUTE als ik hem uit standby weer aan zit (nightly build op beide).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 28 September 2022 - 13:55

Maar in standby verbruikt de box wel net zo veel stroom als aan...

 

Dat hangt zeer af van de box en zijn configuratie.

 

Bij VU+ zijn de FBC tuners een probleem, die kunnen niet stroomloos gezet worden (het is nog de vraag of dit een hardware issue of een driver issue is) zonder impact op opnames die starten als de tuners stroomloos zijn.

 

In alle andere gevallen gaat het DVB deel van de SoC en de tuners uit, en bljift alleen de CPU draaien.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #9 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 28 September 2022 - 14:04

deep standby is hetzelfde als uit, dan worden dit soort instellingen al zeker niet onthouden.
 
Net even getest op een Solo 4K en een HD66SE, in beide gevallen staat de box nog steeds op MUTE als ik hem uit standby weer aan zit (nightly build op beide).


Hier wordt mute wel onthouden in standby, niet onthouden in deep standby. Volume echter wel in beide gevallen (vanwege config.audio.volume.save()). Moet er dan niet ook een config.audio.mute en config.audio.mute.save() zijn?


Edited by scriptmelvin, 28 September 2022 - 14:06.

Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 28 September 2022 - 14:34

Geen idee, ik ben geen ingewijde in de E2 code ;). Maar het klinkt logisch.

 

Maar op dit moment is het gewoon een internal state, en geen config value. Dus VolumeControl zal dan op dat punt moeten worden aangepast.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #11 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 28 September 2022 - 14:35

Nee met mijn Logitech Harmony One afstandsbediening.

Dat deed ik ook al zo met mijn ET8000 en dat muten verliep prima.

 Die Duo 4K Se van mij (die ik uitschakel met mijn Harmony One afstandsbediening) toont nog steeds de tijd.

Hij zal dus waarschijnlijk in "gewone"standby zijn, niet in "deep" standby.


Edited by pluizebol, 28 September 2022 - 14:36.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #12 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 28 September 2022 - 14:43

Geen idee, ik ben geen ingewijde in de E2 code ;). Maar het klinkt logisch.

 

Maar op dit moment is het gewoon een internal state, en geen config value. Dus VolumeControl zal dan op dat punt moeten worden aangepast.

 

Euch .... enig idee wanneer dat zou kunnen gebeuren WanWizard ?

Dat geluid bij iedere (re)start van de box is op de duur toch puik vervelend hoor  ;)


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 28 September 2022 - 14:55

Eigenlijk vreemd, want bij volledig uitschakelen (Deep Standby) wordt toch ook eerst Enigma2 netjes afgesloten? Dan zou de MUTE stand toch ook bewaard kunnen/moeten worden?


Met één been in het graf..... Helaas

Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #14 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 28 September 2022 - 15:00

Als de box de tijd nog toont is hij inderdaad in "gewone" standby en zou de mute status bewaard moeten blijven. Is het wel de box die op mute staat? Zie je dit icoon middenboven in beeld? Attached File  mute.png   1.63KB   2 downloads Anders is het de TV die op mute staat. Als ik hier de TV op mute zet en ik zet 'm uit en weer aan dan is mute ook weer uit (de TV onthoudt het niet).


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 28 September 2022 - 15:45

Eigenlijk vreemd, want bij volledig uitschakelen (Deep Standby) wordt toch ook eerst Enigma2 netjes afgesloten? Dan zou de MUTE stand toch ook bewaard kunnen/moeten worden?

 

Nee, want het is een runtime waarde, geen configuratie element. En dus weg bij "uit".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #16 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 28 September 2022 - 15:49

Als de box de tijd nog toont is hij inderdaad in "gewone" standby en zou de mute status bewaard moeten blijven. Is het wel de box die op mute staat? Zie je dit icoon middenboven in beeld? attachicon.gifmute.png Anders is het de TV die op mute staat. Als ik hier de TV op mute zet en ik zet 'm uit en weer aan dan is mute ook weer uit (de TV onthoudt het niet).

 

Er staat inderdaad GEEN mute icoon op het scherm.

Dus al het is zoals je schreef is het de TV die in mute staat.

Dat haalt bij mij niets uit want bij mij gaat het geluid van de box via een optisch kabeltje naar de versterker.

De TV staat daar enkel om beeld te tonen. Het geluid van de versterker is immers veel beter dan dat van de tv.

PS. Dat was bij mijn ET8000 installatie ook zo en nooit problemen gehad : het geluid bleeft netjes gemute.

 

Op dat punt is de VU+ DUO 4K SE een grote teleurstelling.


Edited by pluizebol, 28 September 2022 - 15:51.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 28 September 2022 - 16:02

 

Als de box de tijd nog toont is hij inderdaad in "gewone" standby en zou de mute status bewaard moeten blijven. Is het wel de box die op mute staat? Zie je dit icoon middenboven in beeld? attachicon.gifmute.png Anders is het de TV die op mute staat. Als ik hier de TV op mute zet en ik zet 'm uit en weer aan dan is mute ook weer uit (de TV onthoudt het niet).

 

Er staat inderdaad GEEN mute icoon op het scherm.

Dus al het is zoals je schreef is het de TV die in mute staat.

Dat haalt bij mij niets uit want bij mij gaat het geluid van de box via een optisch kabeltje naar de versterker.

De TV staat daar enkel om beeld te tonen. Het geluid van de versterker is immers veel beter dan dat van de tv.

PS. Dat was bij mijn ET8000 installatie ook zo en nooit problemen gehad : het geluid bleeft netjes gemute.

 

Op dat punt is de VU+ DUO 4K SE een grote teleurstelling.

 

Om daar nu een ontvanger op af te kraken, je kunt toch het volume op 0 zetten op je Vu en dan in standby zetten dan heb je hetzelfde effect als mute.

Ik vind het helemaal niet handig het geluid op mute te zetten, ik heb hier het main volume op pakweg 19 staan dat is hier een normale audio niveau, hoef je de boel na inschakelen ook niet te un-muten. ;)


73's

PE1AQZ


Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #18 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 28 September 2022 - 16:10

Nee, want het is een runtime waarde, geen configuratie element. En dus weg bij "uit".


Maar waarom is mute een runtime waarde, en volume een configuratie element? Ik zie daar de logica niet van in.


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #19 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 28 September 2022 - 16:15

 

Op dat punt is de VU+ DUO 4K SE een grote teleurstelling.

Om daar nu een ontvanger op af te kraken

 


Precies. De Vu+ Duo 4k SE is één van de beste ontvangers. En bij mij werkt het wel. Box op mute, in standby, uit standby, box nog steeds op mute. Dus het ligt niet eens aan de ontvanger. Jij hebt een exotische setup met een losse versterker en een Logitech Harmony die kennelijk met mute niet de box bedient maar de versterker.


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: ET8000 vervangen door VU+DUO 4K SE en één klein probleempje #20 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 28 September 2022 - 16:43

 

 

Op dat punt is de VU+ DUO 4K SE een grote teleurstelling.

Om daar nu een ontvanger op af te kraken

 


Precies. De Vu+ Duo 4k SE is één van de beste ontvangers. En bij mij werkt het wel. Box op mute, in standby, uit standby, box nog steeds op mute. Dus het ligt niet eens aan de ontvanger. Jij hebt een exotische setup met een losse versterker en een Logitech Harmony die kennelijk met mute niet de box bedient maar de versterker.

 

 

Dan was/is mijn ET8000 al even exotisch als ikzelf, maar het werkte wel pefect.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users