Jump to content

Photo

Voortgang afspelen opnames bijhouden; werkt het wel of niet?

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Niceguy

• Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 11 October 2022 - 12:54

Goedemiddag,

We gebruiken hier al jaren een Media server waar onze 3 ontvangers hun opnames naar toe schrijven. Ze maken alle 3 gebruik van een en dezelfde account op de Media server (Freenas).

Vaak keken we (reklame mijdend) ontkoppeld naar een programma in de woonkamer en als we dan naar bed gingen kon de slaapkamer box de opname oppakken exact waar we gestopt waren met kijken in de woonkamer... Dit mechanisme lijkt nu af en toe te weigeren... ook als we vroeger een serie (opgenomen) gingen bingen konden we gelijk zien bij welke aflevering we gebleven waren .. ongeacht op welke box we keken... ook dat hapert nu... Is er misschien een maximum aan markers?

Kan iemand dit bevestigen of zijn er misschien speciale instellingen die ik moet doen?

Via de account op de server hebben alla 3 de boxen gelijke rechten om te schrijven en lezen...

Bij voorbaat dank!

Re: Voortgang afspelen opnames bijhouden; werkt het wel of niet? #2 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,220 posts

+1,798
Excellent

Posted 11 October 2022 - 13:05

Welke OpenPLi versie draait er?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Voortgang afspelen opnames bijhouden; werkt het wel of niet? #3 Niceguy

• Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 11 October 2022 - 14:18

Versie 8.2 van 24/07/22 op alledrie de boxen.

2 maal VU+ Uno 4K SE en een maal VU+ Duo 4K

Edited by Niceguy, 11 October 2022 - 14:20.

Re: Voortgang afspelen opnames bijhouden; werkt het wel of niet? #4 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,220 posts

+1,798
Excellent

Posted 11 October 2022 - 14:57

Dat kan het geen python3 conversie issue zijn.

Ik neem aan dat je het afspelen op de correcte manier stopt (met de stop knop), en niet op een andere manier afbreekt?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Voortgang afspelen opnames bijhouden; werkt het wel of niet? #5 Niceguy

• Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 11 October 2022 - 15:53

Yep gebruik normaal de stop knop.

Ik ga eens proberen wat verschillende afleveringen van een serie halverwege te stoppen en ga sjekken of dat wel werkt...

Nog ff kijken hoe ik een jpegje hier erbij kan plaatsen..

Re: Voortgang afspelen opnames bijhouden; werkt het wel of niet? #6 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,220 posts

+1,798
Excellent

Posted 11 October 2022 - 16:01

Via de "More Reply Options" knop, en dan bijlage uploaden.

Ik heb nog even hier in mijn vuilnisbak gekeken, maar daar hebben ze allemaal een marker (zo'n geel blokje er voor). Al mijn opnames staan ook op een NAS.

Re: Voortgang afspelen opnames bijhouden; werkt het wel of niet? #7 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 11 October 2022 - 16:12

Ik heb het ook wel eens gehad (in mijn geval na het flashen + autobackup) dat de instelling (in mijn geval: beginnen waar je geëindigd was) korrekt in het menu stond maar toch begon hij weer bij de start van de opname.

Mijn fix: even in het menu de instelling veranderen, opslaan, weer goed zetten en dan weer opslaan.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: Voortgang afspelen opnames bijhouden; werkt het wel of niet? #8 Niceguy

• Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 11 October 2022 - 16:17

Gedaan en er gebeurt iets raars...

Ik was S05E07 aan het kijken en dat wordt onthouden...

Teruggegaan naar S05E1 , 2 , 3 ,4 en die allemaal met de 9 toets tot op ongeveer 15 minuten afgespeeld en gestopt.

Direct na het stoppen staat de goede marker ervoor... dan ga ik de volgende afspelen en verdwijnt de voorgaande marker... Maarrrrr de marker van de hoogste S05E07 blijft wel gewoon staan...

Wat doe ik fout?

Attached Files

Edited by Niceguy, 11 October 2022 - 16:18.

Re: Voortgang afspelen opnames bijhouden; werkt het wel of niet? #9 Niceguy

• Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 11 October 2022 - 16:25

@catastrofus thx voor de tip helaas no luck...

Re: Voortgang afspelen opnames bijhouden; werkt het wel of niet? #10 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,220 posts

+1,798
Excellent

Posted 11 October 2022 - 17:21

Ah, het gaat hier om gedownloade mkv's, niet om mpeg-ts opnames. De markers staan in een bestand met de naam <bestandsnaam>.cuts

Voor dat soort media is het zeer afhenkelijk van hoe en wat er gehercodeerd is, Enigma wil namelijk een I-frame hebben om de marker te kunnen zetten, en het kan best zijn dat die er of niet is, of te ver vooruit is.

Dan kan het ook nog zo zijn dat de media door een externe player wordt afgespeeld (en daarbi is het maar de vraag wat die wel en niet aan maakt). En het kan ook nog een bug zijn in de resumepoint cache.

Ik heb zelf geen gedownloade media, dus ik kan er niet mee testen.

Edited by WanWizard, 11 October 2022 - 17:21.

Re: Voortgang afspelen opnames bijhouden; werkt het wel of niet? #11 Niceguy

• Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 11 October 2022 - 17:31

Ah, dat zou een verklaring kunnen zijn... de MKV bestanden hebben inderdaad geen *.cuts bestand..

Maar zonder dat er een *.cuts bestand is worden er toch wel enige markers bijgehouden...  en eigenlijk direct na het stoppen staat er een marker... maar na het openen van een volgend bestand "kan" die zomaar weg zijn... hoe kan dat dan...?

Ik gebruik overigens voor deze bestanden de normale enigma player.. Gstreamer?

VLC porten is nog steeds niet gelukt begrijp ik.... als dat lukt dan zou enigma zomaar eens de beste mediaplayer kunnen worden... 

Re: Voortgang afspelen opnames bijhouden; werkt het wel of niet? #12 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,220 posts

+1,798
Excellent

Posted 11 October 2022 - 18:06

Dat zal de marker zijn die in de cache staat, want de info is er wel, hij kan alleen niet worden weggeschreven. Ik heb geen idee wat er in die cache staat, en voor hoe lang.

De cuts file wordt aangemaakt door servicedvb, media wordt afgespeeld via servicemp3 (die dan weer gstreamer gebruikt) of servicehisilicon (die ffmpeg gebruikt).

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users