Jump to content


Photo

Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#1 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 3 November 2022 - 21:03

Advies gevraagd: op dit moment heb ik een formuler f3 ontvanger en ben klaar met Canal digitaal.
Mijn vrouw (met ms) kijkt veel naar Engelse kanalen. Ik wil over op Ziggo en voor mijn vrouw het gemak bewaren dat ze met 1 ontvanger alle kanalen kan bereiken.
Is er een ontvanger waarmee je zowel Ziggo kabel als satelliet kunt ontvangen?
Kun je daarin een gecombineerde kanalen lijst zetten (structuur/vindbaarheid is voor mijn vrouw erg belangrijk)
In mijn formuler gebruik ik al jaren de lijst van Hans. Ik wijzig eigenlijk nooit iets..

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 3 November 2022 - 21:34

De Duo 4K is in mijn ogen op dit moment nog steeds de mooiste hybride ontvanger als je deze met zowel een S2x FBC tuner én een FBC kabeltuner uitrust. Dan kan je nog FTA via de schotel kijken en met Ziggo kan je zéér flexibel opnemen op de in totaal 8 kabeltuners. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #3 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 3 November 2022 - 21:47

Dank. Dat is een vu+. Wist niet dat die hybride was. Is er ook een ontvanger tot max 150 euro?

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #4 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 3 November 2022 - 22:26

Dank. Dat is een vu+. Wist niet dat die hybride was. Is er ook een ontvanger tot max 150 euro?

 

Kijk eens bij Zgemma, bijv de H9.2H SE. Ook hybride, opname naar externe HDD mogelijk. Geen FBC (lees meerdere kanalen opnemen en kijken) Sat en C-band tuner !



Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #5 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 3 November 2022 - 22:37

Thx! Is de 8.2 van zgemma ook een alternatief?
En kun je een kanaallijst kabel en satelliet combineren? Zodat je gewoon door kunt zappen van satelliet naar kabel en vv?

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #6 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 3 November 2022 - 22:41

Ja dat kan. Heeft niks met de ontvanger te maken, maar zit in OpenPLi.


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 November 2022 - 23:01

Thx! Is de 8.2 van zgemma ook een alternatief?
En kun je een kanaallijst kabel en satelliet combineren? Zodat je gewoon door kunt zappen van satelliet naar kabel en vv?

Heb hier ook een h9se, die doet precies wat jij wil, je kunt er gewoon de Hans) kanalenlijst inzetten met diverse boeketten voor zowel Ziggo als satelliet, en hij zapt als de brandweer, maar let op dat je het goede type H9.2H.SE neemt, er is nog al wat verwarring met al die nummers, deze heeft een satelliet tuner en een combi tuner voor dvb-c (Ziggo) en t2 (dvb-t) en ingebouwde wifi. Laat je geen andere aansmeren zo van die is hetzelfde, neem de H9.2H.SE.


73's

PE1AQZ


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #8 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 4 November 2022 - 08:25

zgemma h7 ook

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #9 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 4 November 2022 - 08:35

De gigablue is ook een goede en goedkope box. Er zijn diverse modellen. Wel moet je goed kijken welk model voor jou van toepassing is. Ze zijn wel iets duurder dan die 150 die jij wilt uitgeven. Mijn broer heeft er één met een fbc kabeltuner en een normale sattuner. (geen fbc). Ik geloof dat hij er 189 voor betaald heeft. En algemeen verkrijgbaar.

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #10 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 4 November 2022 - 08:55

Kan ik dan normaal ziggo abo kabel nemen of moet ik ziggo start afnemen?
Als ik kijk naar de investering, minimaal 150 euro, twijfel ik nu achteraf � of de overstap van cd naar ziggo wel een slimme zet van mij is....Qua kanalen maakt het niet veel uit (ziggo extra sport, discovery, tlc, Eurosport volgens mij)

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #11 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 4 November 2022 - 09:11

Hmm volgens mij werkt met kabelabonnement alleen nog: 4444 ( lees geen smartcard nodig ) ?

Met start is het dan wel "gewoon" 5555, enfin hier meer.

Weet niet of in wijkkast filter actief is, indien niet zou je dan kabeltv kunnen nemen , netwerk 5555 gebruiken

en smartcard in je tv kunnen duwen met CI module ( mits geactiveerd uit het verleden en voormalig Casema/ZiGGo gebied: oei wat gaat dat ver terug ... ).

Maar dat is legacy, nu nieuw dan maar meteen tvstart lijkt me incl ci module/ kaart ( EUR8,50 meerprijs tov kabeltv ) OF Next Mini: Next Mini - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo


Edited by dolphs, 4 November 2022 - 09:14.


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 November 2022 - 09:23

Hmm volgens mij werkt met kabelabonnement alleen nog: 4444 ( lees geen smartcard nodig ) ?

Met start is het dan wel "gewoon" 5555, enfin hier meer.

Weet niet of in wijkkast filter actief is, indien niet zou je dan kabeltv kunnen nemen , netwerk 5555 gebruiken

en smartcard in je tv kunnen duwen met CI module ( mits geactiveerd uit het verleden en voormalig Casema/ZiGGo gebied: oei wat gaat dat ver terug ... ).

Maar dat is legacy, nu nieuw dan maar meteen tvstart lijkt me incl ci module/ kaart ( EUR8,50 meerprijs tov kabeltv ) OF Next Mini: Next Mini - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo

Echt niet, heeft ook niets met een filter in de wijkkast te maken, als je een kaart (of ci module) hebt kun je gewoon via 5555 de gecodeerde zenders ontvangen, en via 4444 voor het FTA pakket zit ook gewoon op het Ziggo kabel netwerk. De zenders worden niet dubbel of apart doorgegeven voor fta of gecodeerd.

In heel Nederland is dit systeem doorgevoerd, met uitzondering misschien van een paar gebiedjes.


73's

PE1AQZ


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #13 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 4 November 2022 - 12:02

Dan is cd via satelliet met riant pakket goedkoper dan ziggo met tv start. Hmmm, heb ik niet echt goed veldwerk verricht.
Nogmaals, voor mijn vrouw is het erg belangrijk dat ze kan zappen met 1 afstandsbediening ivm beperkingen door ms

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #14 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 4 November 2022 - 13:14

CDS heeft echter geen discovery en de RTL extra meer in het pakket... Nog wel RTL 4,5 en 7.

Heb bij Nieuw-Unicum gewerkt en weet hoe lastig dit kan zijn. Soms is zelfs het indrukken al het probleem ..

Edited by mimisiku, 4 November 2022 - 13:16.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #15 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 November 2022 - 14:50

Dan is cd via satelliet met riant pakket goedkoper dan ziggo met tv start. Hmmm, heb ik niet echt goed veldwerk verricht.
Nogmaals, voor mijn vrouw is het erg belangrijk dat ze kan zappen met 1 afstandsbediening ivm beperkingen door ms

Ziggo bied veel meer dan CDS, alles is daar nagenoeg in HD, ze zenden ook nog eens in een veel hogere bitrate (10-12mbps) uit dan CDS met krap 6-7 mbps.

Ik betaal voor Ziggo iets van 22 euro en heb 5 kaarten die ik kan gebruiken En bij de geringste onweersbui heb je bij satelliet al geen beeld, Ziggo werkt altijd, en je hebt daar signaal door het hele huis mits je coax hebt liggen.


73's

PE1AQZ


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #16 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 4 November 2022 - 15:08

Wel even opletten met wel/geen voormalig UPC gebied, TS wil per se Ziggo op de enigma2 ontvanger, dus CI+ in de TV is geen optie.


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 4 November 2022 - 15:40

Wel even opletten met wel/geen voormalig UPC gebied, TS wil per se Ziggo op de enigma2 ontvanger, dus CI+ in de TV is geen optie.

Dat maakt geen enkel verschil (meer) overal wordt het volledige Ziggo signaal aangeboden, zit zelf in een oud Casema gebied en heb alles tot mijn beschikking zoals ik eerder vermelde.


Edited by Sagitarius, 4 November 2022 - 15:43.

73's

PE1AQZ


Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #18 scriptmelvin †

  • PLi® Contributor
  • 720 posts

+46
Good

Posted 4 November 2022 - 15:59

Maar jij hebt al een kaart. TS moet een nieuw abo afsluiten, ik weet niet hoe het tegenwoordig is, krijg je (overal) een kaart? Of een CI(+) die in de enigma2 ontvanger kan?


Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #19 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 4 November 2022 - 16:29

Ik was misschien niet helder genoeg; ik had alleen de iptv van cd. Vroeger had ik een cd kaartje. Toen overgestapt op glasvezel aanbieders met eigen tv (tweak/t mobile) en cd abo satelliet laten verlopen. Maar het is geen optie meer dat dat mijn vrouw veel moet schakelen tussen satellietontvanger (Engelse kanalen) en mi box voor iptv. Ik heb nu ci van cd aangeschaft (module 803) maar die krijg ik in mijn ontvanger niet werkend. Ik krijg de melding dat mijn tv de module niet ondersteund
Ik heb van jaren terug nog een lijst van Hans in de ontvanger. Heb nu geupdate, maar krijg geen beeld. Als ik naar ziggo ga, moet ik een nieuwe ontvanger en een ci module (volgende mij) Ben ik duurder uit dan cd met riant

Re: Welke ontvanger voor Ziggo en satelliet ontvangst #20 beginner

  • Senior Member
  • 123 posts

+2
Neutral

Posted 4 November 2022 - 16:38

Ik zie overigens dat ik openpli4 gebruik...zolang al niet geupdate


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users