Jump to content


Photo

HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel

hdmi Vu+ Vu+ Duo2

  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 daanv

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 9 November 2022 - 18:07

De Vu+ Duo2 die het toch al jaren trouw en vrijwel stabiel doet, geeft sinds een paar dagen geen beeld meer via hdmi. De volgende dingen heb ik gecheckt:

  • Via de webinterface is te zien dat er wel beeld is (screenshot-functie)
  • Op die manier heb ik ook gezien dat het uitgangssignaal op 1080i (staat zoals altijd volgens mij)
  • De tv geeft wel aan dat de Vu+ Duo2 verbonden is
  • Op een andere tv is er ook geen beeld via hdmi
  • Een andere hdmi-kabel geeft ook geen beeld
  • Bij het upgraden/flashen van de box, gaat ie natuurlijk altijd eerst terug naar de standaardinstellingen voordat de backup wordt teruggezet (als je dat wilt). Ook dan geen beeld. (gedaan via menu, nog niet geprobeerd met usb-stick)
  • Het splashscreen van Vu+ is ook niet te zien (maar weet niet of dat bij deze tv zo was. Sommige schermen zijn wat traag waardoor je het splashscreen nooit ziet)

Ik kon op de fora weinig vinden, behalve dat het moederbord wellicht stuk is.

 

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen voordat ik ga kijken of er hardware vervangen kan worden en of dat een tweedehands beter is. Wat overigens zonde lijkt aangezien de rest van de box nog werkt.



Re: HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 9 November 2022 - 18:30

Gebeurt vaker bij de VU+Duo2 en de Solo2. Hardwarefout dus einde verhaal! Bij de Duitse importeur kun je een ‘ersatzplatine’ bestellen. Kost €125 als het je nog waard is…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel #3 daanv

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 9 November 2022 - 19:50

Gebeurt vaker bij de VU+Duo2 en de Solo2. Hardwarefout dus einde verhaal! Bij de Duitse importeur kun je een ‘ersatzplatine’ bestellen. Kost €125 als het je nog waard is…


Dank voor de snelle reactie!

Dat lijkt dus op einde verhaal. Op marktplaats zijn de boxen tweedehands goedkoper dan €125. Dus dat wordt het dan waarschijnlijk.

Re: HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 9 November 2022 - 19:58

Kan ook. Maar die boxen hebben ook hun leeftijd… 


Met één been in het graf..... Helaas

Re: HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 November 2022 - 20:34

Ik zou een HighSilicon doos kopen, beter en sneller en goedkoper dan die trage VU zooi. :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 10 November 2022 - 10:18

Jaaaaaaa, maar die boxjes hebben geen display en als je een scheet laat moet je hem gaan zoeken :) :)

Heb hier een ooit gekochte HD60 staan, doe er niks meer mee (zit in de doos). Inderdaad razendsnel, ruimte voor 4 images en die kan hij wisselen in 10 sec! 


Met één been in het graf..... Helaas

Re: HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel #7 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 10 November 2022 - 10:35

Een oude discussie welke box kopen welke box beter.

Een sattuner is een interface tussen schotel en tv niet meer

en niet minder die heeft geen schermpjes nodig het scherm is de TV.

Veel TV's hebben zo een interface niet meer nodig en kan de schotel

direct aan de tv.

E2 dozen hebben wel een toegankelijke unix wat extra functionaliteiten

kan toevoegen naast sat ontvangst.



Re: HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 10 November 2022 - 11:24

Uiteraard is het volledig aan de eisen/wensen van de gebruiker. Hij heeft echter een VU+Duo2 en die heeft een schermpje. Daar heeft hij ooit wel voor gekozen vandaar mijn reactie… Voor de functionaliteit maakt het echter niets uit: daar heb je gelijk in. Overigens heeft de VU+Duo2 ook component video aansluiting. Als zijn TV dat ook heeft kan hij alsnog HD kijken (hoeft hij niets te vervangenen kan hij voorzichtig doorsparen voor een andere ontvanger). Verwacht alleen niet dat er een nieuwe box van VU+ gaat komen. Dat merkt is al 1.5 jr dood….

OT

Momenteel aan het spelen met een DM-One UHD. Die is klein en heeft ook geen display. Werkt echter als de brandweer en is ook nog eens razendsnel. Om het argument van @luisteraar te bevestigen

/OT


Met één been in het graf..... Helaas

Re: HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 November 2022 - 11:27

Veel TV's hebben zo een interface niet meer nodig en kan de schotel

direct aan de tv.

Breek me de bek niet los, een tv met een sat ontvanger dat is pas spartaans, probeer er maar eens een zenderlijst in te krijgen, of een softcam te installeren, wat een armoe. :huh:

Ik heb hier in mijn Philips Oled een pracht van een sat twin tuner zitten, heb dit 1x gebruikt en was gelijk genezen, vreselijk traag met zappen en ik moest een ci module hebben om cds te kunnen bekijken. Ook opnemen is een drama met allerlei beperkingen

Nee dan is een e2 ontvanger een must wil je wat comfort hebben en geen opname restricties.


Edited by Sagitarius, 10 November 2022 - 11:30.

73's

PE1AQZ


Re: HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 10 November 2022 - 11:35

TV’s met DVB-S2 is alleen maar koren op de molen van de CI(+) maffia. Alleen maar kijken en vooral niet opnemen. Beperkingen alom vanwege de CI(+). Meestal alleen DisecQ 1.0, geen fatsoenlijke zenderlijst mogelijkheden, traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en omslachtig in gebruik… 


Met één been in het graf..... Helaas

Re: HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel #11 daanv

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 10 November 2022 - 19:21

Bedankt voor alle reacties! Fijn om te lezen dat er wordt meegedacht.

Ik sta zeker open voor een andere box van een ander merk. Het schermpje op de box is niet zo belangrijk. We gebruiken de box voor
* tv-kijken (DVB-S en DVB-C)
* timeshift van live-tv
* opnames maken (soms twee op hetzelfde moment)

Onze tv heeft geen component-ingangen, dus dat is geen optie voor het aansluiten.

De DVB-C- of DVB-S-tuner van de tv gebruiken heb ik in het verleden geprobeerd en daar werd ik nogal ongelukkig van omdat zoals gezegd, de zenderlijst vaak in een onnavolgbare volgorde staat. En dat dan aanpassen was me teveel gedoe.

De reden dat ik aan een tweedehands Vu+ dacht, was omdat dit een van de weinige betaalbare (want tweedehands) boxen zijn die ik zo kan vinden. En die dus meerdere tuners DVB-C/DVB-S combo hebben en meerdere zenders kan opnemen op dezelfde tuner.

Mochten op basis hiervan nog suggesties voor boxen zijn, dan houd ik me natuurlijk aanbevolen :)

Re: HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel #12 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 10 November 2022 - 19:33

Als je een tweedehands vind is dat natuurlijk prima (de tuners uit je defecte kun je overzetten naar de nieuwe). Dito voor je harde schijf. Full backup maken van je oude en terugplaatsen in je nieuwe…

 

Een andere box betekent uiteraard opnieuw inrichten. De meeste nieuwe boxen accepteren alleen nog 2.5” HDD’s intern… Wil je bij OpenPli blijven dan even kijken welke ontvanger dit ondersteunt…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: HDMI geeft geen beeld, tv herkent apparaat wel #13 daanv

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 10 November 2022 - 19:35

Als je een tweedehands vind is dat natuurlijk prima (de tuners uit je defecte kun je overzetten naar de nieuwe). Dito voor je harde schijf. Full backup maken van je oude en terugplaatsen in je nieuwe…
 
Een andere box betekent uiteraard opnieuw inrichten. De meeste nieuwe boxen accepteren alleen nog 2.5” HDD’s intern… Wil je bij OpenPli blijven dan even kijken welke ontvanger dit ondersteunt…


Ja, dat van de hdd was inderdaad ook een overweging om te blijven bij een tweedehands. De backup kan ik dan op de hdd zetten voordat ik die overzet.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users