Jump to content


Photo

geen verticaal ontvangst op 23,5 oost


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 hesselb

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2022 - 22:24

mijn set up 

 

4 x BLACK ULTRA QUAD LNB

4x  DISEQC 4X1 SCHAKELAAR S154

2x  DVB-S2 satelliet FBC twin tuner

 

horizontaal zit nu op tuner A (opname bezig)

verticaal op tuner J

 

waar  moet ik beginnen te zoeken ?

 



Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 30 November 2022 - 22:38

De opmerking "horizontaal zit nu op tuner A" kan ik niet plaatsen.

 

En ook de combinatie van Quad en DiSEqC schakelaar niet, of hangen daar nog andere LNB's aan die je niet vernoemd?

 

Hoeveel kabels lopen er van de DiSEqC naar de box? En hoe zijn tuners A en B geconfigureerd?

 

Mijn eerste insteek als H wel werkt maar V niet zou zijn dat de LNB naar de vaantjes is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #3 hesselb

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 30 November 2022 - 23:20

23,5 oost zit dus op tuner A en J

er is een opname bezig op tuner A horizontaal

dus tuner J zou verticaal moet doen en dat werkt dus scijnbaar niet meer

heb 4 kabels lopen 

 

zal morgen de lnb eens wisselen



Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 30 November 2022 - 23:51

Ok, je hebt dus een box met twee FBC modules.  Met 4 kabels, dus elke input bekabeld.

 

Dan is me nog steeds onduidelijk wat die switch doet. Volgens je info is dat een 4 x 1 switch, dus bedoeld om 4 LNB's aan 1 input te hangen. Terwijl je maar 1 LNB hebt? Of heb je meer LNB's en meer van die switches?

 

En wat doen de kabels aan de B en I inputs dan? Hangen die ergens anders aan, want je antwoord suggereert dat die niet aan een van de 4 Quad outputs hangen (al dan niet via een switch)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 December 2022 - 09:02

Lekker vaag allemaal, als je nu eens vermeld om welke zenders het gaat.


73's

PE1AQZ


Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,394 posts

+394
Excellent

Posted 1 December 2022 - 09:50

mijn set up 

 

4 x BLACK ULTRA QUAD LNB

4x  DISEQC 4X1 SCHAKELAAR S154

2x  DVB-S2 satelliet FBC twin tuner

 

horizontaal zit nu op tuner A (opname bezig)

verticaal op tuner J

 

waar  moet ik beginnen te zoeken ?

Hoewel het wellicht voor anderen niet helemaal duidelijk overkomt lees IK het als volgt.

  • 4 satellieten. Ik neem aan voor de meest gebruikte satellieten. Astra 1-2-3-HB 
  • Coaxkabels, 16 stuks gaan naar de 4 4-1 switches.
  • ‘De vier uitgangen gaan vervolgens naar twee verschillende ontvangers met ieder één FBC twin tuner met twee ingangen die beiden bekabeld zijn.

Zo komt het in eerste instantie althans bij mij over. 
Het kán echter ook een Vu+ Duo 4Kse ontvanger zijn met daadwerkelijk twee separate S2 FBC (twin) tuners waar alle vier de coaxkabels naartoe lopen. 
Als TS dan eerst eens een screenshot van zijn tuner setup post, dan wordt het mogelijk iets duidelijker.

Als tuner A bezet is, dan moet vervolgens tuner B verder gaan. 
 

Wie weet denkt TS wel dat hij Quattro lnb’ s heeft en horizontaal en verticaal apart denkt te kunnen instellen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 1 December 2022 - 11:17

Quad betekent een LNB met 4 uitgangen

Quatro betekent een VL/VH/HL/HH LNB (vaak kleurgecodeerd). Quatro moet aan een Multiswitch (wat volledige afstemvrijheid biedt, maar wél funest voor een M7 kaart vanwege de limiet.

TS geeft aan 4*LNB met 4*DiseqC dus verwacht een klassieke DiseqC A/B/C/D instelling. Daarmee vindt geen H/V scheiding plaats…. Tuner A/B en I/J zouden dan ingesteld moeten zijn. Tuner C~H en K~P worden de ‘leaf’ tuners…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #8 hesselb

  • Member
  • 24 posts

0
Neutral

Posted 1 December 2022 - 11:18

zo zit het inderdaad

tunner is een vu ultimo 4k

 

maar ben er al uit 

heb buiten wat kabels vewisseld 

en het probleem vehuisde mee

 

dus net de tunner uit de failback tunner er in gezet (werd toch niet meer gebruikt) en alles werkt weer

getest door 3 opnames te starten 

1 horizontaal 

1 verticaal

1 van een andere sateliet

 

zodat er 3 tunners bezet zijn 

en dan met de 4 e zappen bij de verschillende satelieten



Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 December 2022 - 11:25

Met een Triple quad lnb was je veel goedkoper en simpeler klaar geweest, en met veel minder coax kabels. :rolleyes:


73's

PE1AQZ


Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #10 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 1 December 2022 - 11:39

Met een coax kabel naar een kabel aansluiting was je nog goedkoper en eenvoudiger klaar.

Heb respect voor TS dat die het zo gedaan heeft en werkt.

Ik vind het een mooie installatie.



Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 December 2022 - 13:42

Op papier misschien, maar heb je hem in het echt gezien dan die installatie. :rolleyes:

Zonder hem zelf gezien te hebben vind ik mijn installatie toch mooier, met 1 Triax 78cm met een Triple lnb en 4e BU duo lnb, en daarnaast mijn onvolprezen DeltaStar Gregorean 90cm schotel met een Stab HH120 metusals, betere schotels zijn er nooit meer gemaakt. Op de meeste SNG wagens zit een zelfde soort Gregorean schotel maar dan voor zenden en ontvangen maar dan net een maatje groter dan die ik heb. Heb vroeger de 120cm DeltaStar Gregorean gehad maar dat werd me een beetje te groot.


Edited by Sagitarius, 1 December 2022 - 13:43.

73's

PE1AQZ


Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #12 XRayhTec

  • Senior Member
  • 440 posts

+8
Neutral

Posted 1 December 2022 - 13:58

je bent geweldig...


607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 December 2022 - 14:33

 

je bent geweldig...

Klopt, jij durft je installatie net als luisteraar zeker niet te beschrijven of schaam je je een beetje. Het was meer om luisteraar te pareren die zonder ts zijn installatie gezien te hebben beweerd dat het een mooie installatie is. Ik schreef alleen dat het allemaal veel simpeler en goedkoper kon met 1 schotel en een Triple lnb. Ik ben niet zo van wie heeft de langste en de grootste. :wacko:


73's

PE1AQZ


Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #14 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 1 December 2022 - 14:37

Iedereen mag weten hoe mijn installatie is.

Het is de grootste kabel chaos 4 lnb's op een schotel met deuken er

in die al 20 jaar oud is.

Het enigste wat bij mij van belang is dat het werkt en TS is ook blij

dat het weer werkt compliment.



Re: geen verticaal ontvangst op 23,5 oost #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 1 December 2022 - 15:06

Hmm, ja, helemaal die aantallen in de post niet gezien... :wacko:


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users