Jump to content


Photo

Hoe rap uit strafmodus geraken


  • Please log in to reply
80 replies to this topic

Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #61 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 16 December 2022 - 19:05

Niks algemeens aan, ik heb bij geen van beide ook maar enig probleem.

 

En in jou specifiek geval komt er niet eens een ECM request aan bij Oscam, dus de config van jou box deugt niet, je hebt maar 1 tuner die werkt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #62 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 16 December 2022 - 21:25

Ik heb wederom een test uitgevoerd: 1 uur opname (dit keer van 20:00 tot 21:00) van Een HD, VTM HD en Play5, terwijl Play7 aan stond en ik daar tijdens de reclames wat mee gezapt heb naar andere TVV zenders.

 

Wederom geen enkel probleem, geen zwart beeld, geen hickups, geen rare meldingen in Oscam.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #63 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 17 December 2022 - 08:21

Welke versie staat er op de kaart…. Zijn de kaarten maagdelijk dan kunnen ze inderdaad maar 2 zenders aan. Maar normaal krijgen ze een boel emms voor een upgrade naar 4. Dus ook belangrijk is hebben ze deze emms gehad (waren die geblocked) en ook belangrijk begint de kaart straf te geven stop hem dan heel lang in je box op maar 1 zender en dit minimaal voor iets van 8 uur maar het liefst langer zonder tussen door te zappen e.d.
Daarmee is alles gezegt denk ik en kan het boekje spreekwoordelijk dicht.
Lukt het niet dan misschien klagen bij tvv of cds.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #64 Frank en Rita

  • Senior Member
  • 49 posts

0
Neutral

Posted 17 December 2022 - 09:17

Maagdelijke kaarten...dat zal wel niet meer bestaan, al meer dan 5 jaar niet meer te krijgen een cd of tvv kaart...
We proberen toch maar onder elkaar uit te zoeken wat er mis is, want dat er iets veranderd is, dat is duidelijk, maar blijkbaar niet bij iedereen of niet op hetzelfde moment of met bepaalde zenders. Als we samen kunnen vinden waar het juist zit, dat kan velen helpen. En voor zover: bij cd of tvv moet je niet zijn, ik heb ondertussen meer dan een uur via chat met een medewerker van tvv bezig geweest. Voor hen is het duidelijk: opnemen en kijken is niet meer voorzien. De vorige boxen kunnen 1 stream kijken en 1 opnemen en dat moet nog steeds werken. Waarbij ze al de opmerking maken dat het van dezelfde transponder moet zijn. Met onze "open" boxen kunnen we normaal gezien nog altijd meer. Dus toch handig om te weten wat wel en niet kan. De ontwikkelaars van openpli hebben jaren werk gestoken (en nog steeds) in iets waar heel veel mensen super gelukkig mee zijn. Nu even stellen dat het voor een groot deel zinloos was omdat het nu toch niet meer werkt en kous af, lijkt me toch....Laat ons even uitzoeken wat die daar bij cd/tvv aan het rommelen zijn en dan kan een dev misschien een oplossing vinden om onze (soms dure) boxen toch nog net dat stukje meer te geven.

Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #65 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 17 December 2022 - 09:52

Ik vind het nogal kort door de bocht door nu te stellen dat er een beperking is opgelegd, terwijl jij nagenoeg de enige bent die er last van heeft.

Wanwizard heeft getest en heeft geen beperking van twee kanalen, ik, en vele anderen hebben er ook geen last van, dus of zit jouw kaart tegen strafmodus aan of er is iets mis met de kaart.

 

De urenlange chat met TVV is verloren tijd, daar zitten lui achter een scherm en proberen jouw vraag, of iets wat erop lijkt, uit een database op te zoeken en stellen dan hun vragen, strafmodus hebben ze nog nooit van gehoord, laat staan een beperking n de kaart, dat is kennis die echt niet op zo'n 'helpdesk' aanwezig is.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #66 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 17 December 2022 - 12:19

Ach je moet het analytisch bekijken

Is een een EMM stroom geweest om rom op kaart de up/down graden ? Nee dus aan

kaart is niets veranderd.

Is iets veranderd aan ecm pids bv dubbele enrtry's voor seca ? Nee dus.

Is iets veranderd aan ecm aanvragen ? weet ik niet

 

Het mechanisme om zo een 8 uur naar enkel 1 zender te kijken maakt zin.

De kaart kan niets zonder input je moet ecms's aanbieden om de kaart tot werken

te krijgen in de ecm's zal een tijd info zitten die de tellers terug kunnen zetten.



Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #67 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 17 December 2022 - 19:13

Het mechanisme om zo een 8 uur naar enkel 1 zender te kijken maakt zin.

De kaart kan niets zonder input je moet ecms's aanbieden om de kaart tot werken

te krijgen in de ecm's zal een tijd info zitten die de tellers terug kunnen zetten.

 

Dus je kan een kaart niet uit straf modus krijgen door hem gewoon niet te gebruiken voor X aantal tijd ?


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #68 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 17 December 2022 - 19:20

Als M7 het strafakgoritme nu even post…. :D

Zonder die info is het niet te verklaren. Is het EMM/ECM gerelateerd of wellicht een interne RTC? Wie het zeker weet mag het zeggen…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #69 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 17 December 2022 - 19:29

Inderdaad de sourcecode en hardware info van kaart zullen we niet krijgen om 100% zeker te antwoorden.

RTC op smartcard lijkt me niet aanwezig.

De software zal wel een loop hebben voor de timing die is ook nodig voor de seriele poort.

Volgens mij is de voor de hand liggende methode er komt een ecm binnen nu gaan we kijken of

we dat kunnen goedkeuren en de tellers zetten ,in dit geval doet de kaart de tellers niet updaten als niets

binnen komt.

Ervaringen hier zeggen als de kaart zo een 8 uur rustig decode op 1 zender dan is de kaart weer OK.


Edited by luisteraar, 17 December 2022 - 19:38.


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #70 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 17 December 2022 - 21:05

Klopt de kaart reset niet als je hem ff laat liggen… je zal hem echt aktief moeten gebruiken 8 uur lang of zo op een zender zoals ik al herhaaldelijk omschreven heb.
En Ja er is een Emm stream om de firmware van de kaart te updaten en dan gaat hij van 2 naar 4 ecms… blokkeer je die emms dan wordt de kaart niet ge-update. Maar deze stream is er al 10 jaar of zo!

Edited by littlesat, 17 December 2022 - 21:06.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #71 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 17 December 2022 - 21:58

Als M7 het strafakgoritme nu even post…. :D

Zonder die info is het niet te verklaren. Is het EMM/ECM gerelateerd of wellicht een interne RTC? Wie het zeker weet mag het zeggen…

 

Ik lees hier en daar dat niemand met zekerheid weet hoe het in zijn werkt gaat,het is meer veronderstellen ren gissen hoe het werkt.

M7 zal het zelf ook van de Kudelski Group moeten hebben.

 

 

Inderdaad de sourcecode en hardware info van kaart zullen we niet krijgen om 100% zeker te antwoorden.

RTC op smartcard lijkt me niet aanwezig.

De software zal wel een loop hebben voor de timing die is ook nodig voor de seriele poort.

Volgens mij is de voor de hand liggende methode er komt een ecm binnen nu gaan we kijken of

we dat kunnen goedkeuren en de tellers zetten ,in dit geval doet de kaart de tellers niet updaten als niets

binnen komt.

Ervaringen hier zeggen als de kaart zo een 8 uur rustig decode op 1 zender dan is de kaart weer OK.

 

Ik denk ook niet dat er een interne Real Time Clock aanwezig is, de oscilator is steeds extern voor zover ik weet, zelfs nog in de tijd van de FUN kaartjes.

 

 

Klopt de kaart reset niet als je hem ff laat liggen… je zal hem echt aktief moeten gebruiken 8 uur lang of zo op een zender zoals ik al herhaaldelijk omschreven heb.
En Ja er is een Emm stream om de firmware van de kaart te updaten en dan gaat hij van 2 naar 4 ecms… blokkeer je die emms dan wordt de kaart niet ge-update. Maar deze stream is er al 10 jaar of zo!

 

Dacht wel dat hem er uit halen en ff laten liggen geen oplossing zou zijn maar ik kon het maar vragen  :)


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #72 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 17 December 2022 - 22:06

Zijn dan nu de instellingen voor TVV/CD kaart niet meer correct of heb ik het mis ?

 

Ratelimit ECM: 10000
Ratelimittime: 2000
Cool down: 30,600
 
Want deze beperken de aanvragen naar de kaart zodat hij niet in straf modus kan gaan, toch.

Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #73 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 17 December 2022 - 22:31

Ik kan me voorstellen dat de kaart met die instellingen de weg helemaal kwijt gaat raken, 10.000 ecm's........

Ik zou iets als hieronder gaan instellen. de srvidholdtimme kan je eventueel weglaten.

ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 11000
srvidholdtime                 = 2000

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #74 Vaako

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 17 December 2022 - 22:45

 

Ik kan me voorstellen dat de kaart met die instellingen de weg helemaal kwijt gaat raken, 10.000 ecm's........

Ik zou iets als hieronder gaan instellen. de srvidholdtimme kan je eventueel weglaten.

ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 11000
srvidholdtime                 = 2000

 

Hoe heb ik dit door elkaar kunnen halen  :huh: 

Bedankt voor dit te corrigeren  :thumbs-up: 
En die cooldown heb ik maar weg gelaten, is om problemen vragen volgens parasol.


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #75 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 17 December 2022 - 23:03

Ik lees hier en daar dat niemand met zekerheid weet hoe het in zijn werkt gaat,het is meer veronderstellen ren gissen hoe het werkt.
M7 zal het zelf ook van de Kudelski Group moeten hebben.

 
We zijn redelijk op de hoogte van hoe het werkt, van iemand die destijds "erg dicht bij het vuur" zat ;).
 

Ik denk ook niet dat er een interne Real Time Clock aanwezig is, de oscilator is steeds extern voor zover ik weet, zelfs nog in de tijd van de FUN kaartjes.

 

Ik heb al eerder geschreven dat het niks met tijd te maken heeft, en er dus ook geen RTC nodig is.

 

Het is een simpele counter, en die loopt op naar mate er tegelijkertijd ECM's voor meerdere SID's wordt opgevraagd, en sneller in functie van het aantal SID's. En weer naar beneden als de ECM drukte weer af neemt,  sneller naar mate er minder ECM's worden aangeboden. Als de counter vervolgens een vooraf ingestelde waarde bereikt dan worden er valse CW's gegenereert, en zit je met zwart beeld.

 

Erg effectief voor het doel, want voor eigen gebruik zal het aantal SID's altijd op en neer gaan en flink wat idle time hebben, terwijl bij sharen er altijd en quasi continue veel SID's in gebruik zullen zijn, en de counter extra hard op loopt.

 

Dit mechanisme zorgt er dus bijvoorbeeld ook voor dat als je op het randje van die ingestelde waarde zit, een paar tikken voldoende is voor zwart beeld, en een korte "cooldown" voor weer (even) beeld.

 

Dacht wel dat hem er uit halen en ff laten liggen geen oplossing zou zijn maar ik kon het maar vragen  :)

 

Er gebeurt niks als er geen ECM's worden gestuurd, want dan staat de logica in de kaart stil, het is geen CPU die zelfstandig opereert.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #76 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 18 December 2022 - 11:01

 

We zijn redelijk op de hoogte van hoe het werkt, van iemand die destijds "erg dicht bij het vuur" zat ;).



 

 

 

Het is een simpele counter, en die loopt op naar mate er tegelijkertijd ECM's voor meerdere SID's wordt opgevraagd, en sneller in functie van het aantal SID's. En weer naar beneden als de ECM drukte weer af neemt,  sneller naar mate er minder ECM's worden aangeboden. Als de counter vervolgens een vooraf ingestelde waarde bereikt dan worden er valse CW's gegenereert, en zit je met zwart beeld.

 

 

Er gebeurt niks als er geen ECM's worden gestuurd, want dan staat de logica in de kaart stil, het is geen CPU die zelfstandig opereert.

 

 

 

Zo simpel is het niet.

Een tellertje maken die de ecm's en sid's telt is eenvoudig/simpel.

Oude teller updates moeten ook eens verdwijnen anders blijft de kaart in strafmode (deze naam zal wel sat4all bedacht hebben)

Om het in de praktijk werkend te krijgen moet bij de teller verhoging een timestamp aangehangen worden dit is een

fluitje van een cent met een struct/union/record afhankelijk van in welke taal je programmeert.

Om de zoveel tijd moet gekeken worden hoe oud die teller updates zijn ,oude entry's worden dan gewist om de kaart weer vrij te krijgen.

Blijkbaar worden de updates gedaan als een ecm binnen komt waardoor ik de indruk krijg dat tijd info in ecm gebruikt wordt.

Het is moeilijk te achterhalen hoe amateuristische patches werken logica ontbreekt vaak.


Edited by luisteraar, 18 December 2022 - 11:03.


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #77 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 18 December 2022 - 12:08

Hoe moeilijk kan het zijn iets aan te nemen van een ander?

 

Wat Wanwizard zegt, klopt gewoon, we hebben inderdaad intertijd informatie van iemand gehad die heel dicht bij het vuur zat, je kunt dan wel allerlei assumpties doen maar ik geloof toch echt degene die ons dit toen heeft uitgelegd.
Wat betreft de naam, ik vind het een beetje vreemde opmerking, dat de term 'strafmode' van s4a af moet komen, ik snap jouw aanname maar helaas voor jou komt die daar niet vandaan, voor zover ik me kan herinneren is dat iets wat ik Littlesat als eerste heb horen zeggen :) 

 

Ik merk in jouw verhaal dat je nog steeds ECM en EMM door elkaar gooit en alles probeert te herleiden naar x86 programmeringen, dat gaat voor een kaart welke geen RTC en eigen clock(s) aan boord heeft niet echt op.

 

Nogmaals update's worden door EMM's gedaan, decoding wordt middels ECM's gedaan. De ECM zorgt ervoor dat de teller af gaat lopen zolang er tussentijds niet gezapt gaat worden, of de kaart een reset krijgt, de kaart eruit halen werkt dus niet, dan ben je weer terug bij 'af'.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #78 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 18 December 2022 - 12:27

Ik wil sowieso geen grote welles/nietes discussie.

De andere bronnen ken ik niet wil daar wel mee in discussie.

Heb tig jaar geprogrammeerd in tijd relevante applicaties weet precies wel hoe

het moet op plc/embedded/pc.

Zonder teller entry tijd info bij update teller weet je niet wanneer die entry mag

vervallen,als de entry niet vervalt blijft kaart in strafmode.



Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #79 vdsm

  • Senior Member
  • 98 posts

0
Neutral

Posted 19 December 2022 - 16:43

Waarom kan ik dan met openpli geen twee streams ontvangen zoals TV Vlaanderen mij antwoord:

Beste,

meneer Van Der Speeten, bedankt voor uw bericht.

 

Het niet verder kunnen ondersteunen van apparatuur welke wij zelf niet leveren, is niet gestoeld op het forceren naar de decoder van TV VLAANDEREN. In dat scenario, zou het veel praktischer en dwingend zijn om geen CAM-modules meer uit te brengen.

 

De modules zijn voorzien van een 2-stream optie. Na de eerder gegeven suggesties op het alsnog te laten werken voor uw opstelling, is het u zaak dat u de producent/importeur contacteert daar de mogelijkheden van TV VLAANDEREN uitgeput zijn.

 

Mocht je hierover nog extra vragen of opmerkingen hebben, aarzel zeker niet contact op te nemen met onze klantendienst op het nummer 02 790 27 90. Dit kan iedere werkdag tussen 9u en 19u en op zaterdag tussen 10u en 17u.

Namens TV VLAANDEREN en met vriendelijke groet,

Nico

Aanrekeningen inzien en uw abonnement beheren via uw mijn TV VLAANDEREN pagina. 
https://www.tv-vlaanderen.be/mijntvv/ 
Wachtwoord voor APP-TV en Mijn TV VLAANDEREN pagina herstellen via:
https://www.tv-vlaan...tvv/wachtwoord/ 
Nog niet ingeschreven voor de mijn TV VLAANDEREN pagina?
Schrijf u in via:
https://www.tv-vlaan...vv/registreren/
APP-TV op uw computer of laptop kan via:
https://livetv.tv-vlaanderen.be

Klantendienst TV VLAANDEREN


 


Re: Hoe rap uit strafmodus geraken #80 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 19 December 2022 - 17:28

Dit gaat over een module, niet over een kaart + softcam.

 

De CI module kan inderdaad maar 2 kanalen decoderen, en dan ook nog alleen kanalen van dezelfde transponder.

 

Maar we hadden het hier toch over Oscam?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users