Ik ben er niet aan begonnen ik heb het geld liever in bakstenen en bank dan kan ik er altijd aan
en zelf beslissen.
Het pensioen is niet eens je geld de fiscus is ook eigenaar voor een deel.
Gelukkig heb ik er wèl voor gezorgd dat mijn stenen allemaal van mij / ons zijn.
Ik had daarnaast blijkbaar ook nog teveel bewust opzij gelegd als reserve, dit voor het geval dat ik later niet genoeg inkomen had per maand. Daarvoor wordt ik nu een soort ‘gestraft’ omdat ik geen gebruik kan / mag maken van enige Gemeentelijke regeling omdat ik teveel gespaard heb. Wat was ik toch ‘dom’ om te sparen voor een reserve.
Mijn advies is dan ook aan iedereen die daar nog niet mee te maken heeft. Haal je gespaarde geld van je rekening(en) en laat een paar duizend als zichtbare reserve staan. Al wat je van je rekening gehaald had fijn weer in de ‘oude sok’ stoppen. En dan kan je bij een minimaal inkomen mogelijk bij de Gemeente aankloppen voor bepaalde korting(en) of tegemoetkomingen. Of dat nu een korting op je ziektekostenverzekering is of korting op je afvalheffing maakt niet uit. Geld is geld. Of alles verhoeren en versnoeren, ook dan kan je aankloppen voor hulp. Uiteraard enkel maar bij een te laag totaalinkomen.
Ik heb ervaren dat aan het eind van eender welke vragenlijst de vraag krijgt hoeveel spaargeld je hebt. Die vraag kunnen ze beter mee beginnen, dan hoef je de rest niet voor Jan L in te vullen.
zo, en nu maar weer on topic.