Jump to content


Photo

Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN


  • Please log in to reply
51 replies to this topic

Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #21 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 29 January 2023 - 23:41

Ijk kan ff totaal niet volgen wat je doet of gedaan hebt… maar met de cable scan en dan scannen op netwerk id 05555 krijg je een ziggo lijst met alle ziggo zenders in de ziggo volgorde met id 04444 krijg je alleen de fta zenders. Met de kanalen lijst en dan blauw zou je die lijst moeten kunnen vinden en selecteren. Dan staan gewoon alle ze zenders er in als je coax aansluiting goed is…

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #22 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 30 January 2023 - 08:55

Kennelijk heb je de wiki nog niet gelezen maar dat terzijde, als je de kanalenlijst opent en je kiest het bouquet waar het kanaal in staat wat je aan je eigen favoriete lijst wilt toevoegen, kan je dan nadat je de optie gekozen hebt om het kanaal aan een bouquet toe te voegen, niet het bouquet kiezen waaraan je dat kanaal wilt toevoegen? 

In het geval dat wel lukt kies je dus het gewenste bouquet, het kanaal wordt dan aan het einde van dat bouquet geplaatst.

 

Als je pijtje omhoog/omlaag kiest, krijg je ook de kanalenlijst in beeld en kan je met de blauwe toets het bouquet kiezen. Als je dat niet zo hebt, heb je kennelijk iets aangepast, heb je toevallig de 'Neutrino zap modus' aangezet?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #23 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2023 - 21:35

Ijk kan ff totaal niet volgen wat je doet of gedaan hebt… maar met de cable scan en dan scannen op netwerk id 05555 krijg je een ziggo lijst met alle ziggo zenders in de ziggo volgorde met id 04444 krijg je alleen de fta zenders. Met de kanalen lijst en dan blauw zou je die lijst moeten kunnen vinden en selecteren. Dan staan gewoon alle ze zenders er in als je coax aansluiting goed is…


Ik heb delta en heb daarvoor de nieuwe kabelscan gedaan met de juiste invoerwaarden van delta. Ik heb de scan alleen gedaan in de hoop die twee zenders weer terug te krijgen omdat dat boven in de slaapkamer met de humax ook gelijk lukte.

Met openpli lukt dat bij mij helaas niet. En de verplaats modus werkt niet naar behoren want als ik die activeer en ik selecteer een zender en druk dan op 'ok', krijg ik gewoon de zender weer in beeld. De zender krijgt dus niet de verplaats kleur (blauw als ik het goed heb.

Ik zal een paar foto's toevoegen maar omdat het bij mij nu zo raar zit zal ik de decoder weer opnieuw moeten opstarten om weer in mijn eigen favorietenlijst te komen. Ik weet geen andere manier nu.

Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #24 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2023 - 21:46

Dit is hoe mijn favorieten lijst er nu uit ziet op de eerste pagina. Let vooral op de naam van de lijst links bovenin beeld. De volgende foto toont de favorieten lijst als ik vanuit de kanalenlijst op de toets favorieten druk. Daar zitten dus RTL7 en 8 (vanuit de 'alles' lijst).

Als ik die wil toevoegen aan mijn eigen favorietenlijst waar die dus ontbreken, kan ik de verplaats modus wel activeren maar als ik vervolgens op 'ok' druk gaat hij gewoon naar de zender in plaats van dat de zender de verplaats kleur krijgt. Ik kan dus niet verplaatsen en kan mijn eigen favorietenlijst dan ook nergens vinden om ze in te zetten.

Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #25 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 30 January 2023 - 22:09

Je gaat naar de zender in de ‘Alles’ lijst die je mist.. Druk op ‘Menu’ en kies ‘toevoegen aan bouquet’. Kies je bouquet waar je favorieten nu in staan. Herhaal dit voor de 2de zender die je mist..

Vervolgens ga je naar je favorieten en daar vind je onderaan de 2 zojuist toegevoegde zenders. Hier kies je ‘Verplaatsmode aktiveren’ en schuif je de zender naar de plek die je wil. De 2 niet werkende zenders verwijder je… Zo simpel.

 

AHa! Je zet je favorietenlijst in ‘Favorieten’ en dat is eigenlijk niet de bedoeling!

In ‘favorieten’ kies je normaal voor ‘Menu’ en dan ‘bouquet toevoegen’. Die mag je dan een eigen naam geven. Laten we zeggen ‘Delta’. In die ‘map’ plaats je dan je zenders…

Moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat je losse kanalen direct onder ‘Favorieten’ mocht opslaan… Zo zie je maar….


Edited by mimisiku, 30 January 2023 - 22:13.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #26 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2023 - 22:16

Bij de derde foto heb ik in de zenderlijst op de blauwe knop favorieten gedrukt. Helemaal leeg nu. RTL7 en 8 zitten in een andere lijst (zie foto 3) en die krijg ik niet naar mijn favorieten verplaatst.

Attached Files



Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #27 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2023 - 22:18

Nu ik dit gedaan heb kan ik niet meer bij mijn eigen favorietenlijst komen zonder de decoder opnieuw op te starten. Dat ga ik nu dus maar weer doen.

Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #28 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2023 - 22:21

Correctie. Foto 4 is als ik in de zenderlijst op de knop favorieten druk. Daar zijn (nu) RTL7 en 8. Ik krijg ze niet verplaatst naar mijn favorieten omdat ik die lijst niet meer kan vinden. Dat gaat alleen met opnieuw opstarten.

Attached Files


Edited by Steven54, 30 January 2023 - 22:24.


Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #29 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 30 January 2023 - 22:38

Lees mijn posting nog eens goed door… ‘Favorieten’ is niet bedoeld om daar direct kanalen in te zetten. ‘Favorieten’ is bedoeld om favorietenlijsten in te bewaren! Zie de foto’s

 

Attached Files


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #30 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2023 - 22:42

@Mimisuku
Foto 1 hier is de 'alles' lijst waar ze nu wel in staan omdat ik ze uit favorieten heb verwijderd. De foto daarna is wat ik zie als ik op de zender ga staan en op menu druk. Ik kan dus niet aan een bouqetlijst toevoegen, alleen aan favorieten. Wat gaat er niet goed?

Attached Files



Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #31 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2023 - 22:44

Lees mijn posting nog eens goed door… ‘Favorieten’ is niet bedoeld om daar direct kanalen in te zetten. ‘Favorieten’ is bedoeld om favorietenlijsten in te bewaren! Zie de foto’s


Ik snap echt wat je bedoelt maar ik zie die lijsten nergens. Was het maar waar. Wat moet ik nu doen? Met andere woorden, waar kan ik die lijsten vinden en daar bewaren? Dan ben ik al een eind verder denk ik. Heel graag advies/stappenplannetje.

Edited by Steven54, 30 January 2023 - 22:47.


Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #32 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 30 January 2023 - 22:46

Waarom kies je nou niet voor de optie 5? Deze zender toevoegen aan een boeket?

Attached Files


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #33 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2023 - 22:48

Waarom kies je nou niet voor de optie 5? Deze zender toevoegen aan een boeket?


Die optie heb ik echt niet. Optie 5 is bij mij toevoegen aan favorieten. Ik heb geen optie toevoegen aan bouquet. Staat er in de instellingen iets niet goed en waar moet ik dan kijken? Zie tweede foto bij mijn post hierboven van 21:42u. Dat is mijn reactie op mimisiku.

Edited by Steven54, 30 January 2023 - 22:51.


Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #34 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 January 2023 - 22:51

@Mimisuku
Foto 1 hier is de 'alles' lijst waar ze nu wel in staan omdat ik ze uit favorieten heb verwijderd. De foto daarna is wat ik zie als ik op de zender ga staan en op menu druk. Ik kan dus niet aan een bouqetlijst toevoegen, alleen aan favorieten. Wat gaat er niet goed?

Je moet ook niet voor alles kiezen maar voor Blauw (favorieten)daar zie je alle boeketten die je hebt, dan open je een boeket en krijg je alle zenders in dat boeket, daarna druk je op Menu en je kunt zenders bewerken cq verplaatsen of aan een ander boeket toevoegen.


Edited by Sagitarius, 30 January 2023 - 22:53.

73's

PE1AQZ


Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #35 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 30 January 2023 - 22:54

Ik doe dat vanuit hetzelfde scherm als waar jij staat, de 'Alles' lijst, vervolgens druk ik op de menuknop en kies optie 5

Attached File  kanalen.jpeg   134.52KB   2 downloads

 

Attached File  favoriet.jpeg   87.05KB   2 downloads


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #36 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2023 - 22:57

Maar ik kan mijn eigen bouquetlijst nu niet benaderen omdat als ik op blauw druk (vanuit welke lijst dan ook) een leeg scherm krijg. Zie foto. Daaron is mijn vraag. Hoe kom ik bij de bouquetlijst(en). En liefst mijn eigen. Ik zie hem nergens. Dan moet ik de decoder opnieuw opstarten. En dan nog krijg ik vanuit de zenderlijst hetzelfde als ik op blauw druk.

Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #37 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 January 2023 - 22:59

Ik doe dat vanuit hetzelfde scherm als waar jij staat, de 'Alles' lijst, vervolgens druk ik op de menuknop en kies optie 5

attachicon.gif kanalen.jpeg

attachicon.gif favoriet.jpeg

Dat is niet slim, als je daar (Alles) een zender kiest kan ie niet bestaan of op een positie staan die je niet kan ontvangen, bij Ziggo gebeurd dat vaak dat ze een zender andere parameters geven maar de oude blijft gewoon onder Alles staan, gewoon uit het desbetreffende boeket halen die onder Favorieten staan.


73's

PE1AQZ


Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #38 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2023 - 22:59

Dit is wat ik zie als ik op blauw druk in de huidige actieve lijst. Ik heb geen idee waar mijn bouquet lijst zit.

Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #39 Steven54

  • Senior Member
  • 245 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2023 - 23:00

Dit is wat ik zie als ik op blauw druk in de huidige actieve lijst. Ik heb geen idee waar mijn bouquet lijst zit. Daar kom ik alleen weer als ik de decoder opnieuw opstart.

Attached Files


Edited by Steven54, 30 January 2023 - 23:01.


Re: Regelmatig beeldhaperingen/blokjes alleen op ESPN #40 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 30 January 2023 - 23:00

Ik heb geen idee hoe je dat doet, als ik jouw lijsten bekijk zie ik EPG lijsten, geen kanalenlijst, die krijg je als je een pijltje omhoog/omlaag indruk en dan de blauwe knop, krijg je een overzicht van de boeketten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users