Jump to content

Photo

Bestaat er ook een 'push' API/webhooks functie?

• Please log in to reply
63 replies to this topic

Re: Bestaat er ook een 'push' API/webhooks functie? #61 Rob3rt

• Senior Member
  • 598 posts

+3
Neutral

Posted 22 January 2023 - 01:25

mijn verontschuldiging voor mijn voorbarige conclusie.

Weet wel bij andere zaken dat de python files in atv niet gelijk zijn

aan die van pli

ik heb het nog eens geprobeerd, de error is weg maar verder gebeurd en nu werkt het!

Heb ook de logging aangezet maar geen idee waar ik de log vervolgens kan vinden (in /home/root/log staat niets).

Is het ook mogelijk om bv de naam van het bouquet mee te sturen of meerdere calls te doen?

Wat ik zelf wil bereiken is dat er een zender, die in een bepaalde bouquet zit wordt opgezet dat ik dan iets uitvoer via de homeautomation.

Ik heb bv 1 bouquet met alle film zenders, de bedoeling is als ik een zender van dat bouquet opzet dan mijn Ambilight+Hue wordt geactiveerd (als het avond ik) en bij andere zenders in andere bouquets dan moet dat ambilight+hue weer uit.

Dat hue+ambilight bedien ik weer via de homeautomation controller...

Voor mij zelf is het handig om te weten welke zender het is en welk bouquet.

Maar de zender is nu al handig, krijg nu een trigger binnen als er gezapt wordt, kan hierop nu al snel reageren!

Wel een kleine opmerking, het invoer/menu veld is erg klein, geen idee hoe dit komt of wellicht ligt dat aan het thema, wellicht hier een 'standaard' layout voor gebruikt kan worden zodat het beter leesbaar is.

Attached File  2023-01-22_013333.png   359.27KB   1 downloads

Hopelijk komt de plugin ook voor andere images uit :)

Edited by Rob3rt, 22 January 2023 - 01:35.

Re: Bestaat er ook een 'push' API/webhooks functie? #62 scriptmelvin †

• PLi® Contributor
  • 720 posts

+46

Posted 22 January 2023 - 02:03

Ik heb deze plugin gemaakt omdat ik het zelf erg handig vind (idd ambilight aansturen), dus dank voor het idee @Rob3rt, maar het is nog experimenteel. Ik probeer er achter te komen wat mensen handig vinden.

Het bouquet kan makkelijk toegevoegd worden, zal ik binnenkort doen. De log komt in /tmp/EventEmitter.log.

De plugin is geoptimaliseerd voor de OpenPLi standaard skin, jij gebruikt een andere e2 en een andere skin. Dus skinnen is de oplossing.

Als deze plugin aanslaat en we zijn een beetje uitgeprobeerd hier, dan kan ik 'm publishen in het Engelse forum. Zal zich dan vast als een olievlek uitspreiden over heel Europa en alle images, net als m'n InfoBarWeather plugin.

Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

Re: Bestaat er ook een 'push' API/webhooks functie? #63 Rob3rt

• Senior Member
  • 598 posts

+3
Neutral

Posted 22 January 2023 - 02:22

Thx voor de info!

Wat trouwens ook heel handig is (kan namelijk niet vanuit de homeautomation zijde) is de actuele power state sturen bij wijziging ervan.

Dus bij het AAN zetten van de box een event triggeren (power=on) en zo ook met UIT (power=off) of in standby zetten van de box.

De skin is niet heel erg, is alleen beetje klein om te lezen....

Maar de plugin werkt dus ook prima op een openatv image.

IK heb het niet geinstalleerd op mijn openpli box, dit om de eenvoudige reden dat ik bij die TV (waar die box staat) dus geen ambilight heb, dus ook geen toepassing voor deze plugin.

Re: Bestaat er ook een 'push' API/webhooks functie? #64 scriptmelvin †

• PLi® Contributor
  • 720 posts

+46

Posted 22 January 2023 - 02:43

Powerstate kan bepaald worden: als een service wordt doorgegeven: power on. Als als service wordt doorgegeven: "standby" of "deep_standby": power off.

Er is nog een bug (op mijn box): als ie uit deep standby komt is het netwerk nog niet up en komt er een groen scherm. Kijk ik nog naar.

Sorry to inform you this member, my brother, passed away.

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users