Jump to content


Photo

UP/DOWNLINK, jrg. 13, nr. 2, 28 januari 2023

nieuws

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 28 January 2023 - 10:19

Voorwoord
Grote internationale spanning blijft zich vertalen in boycots. Omroepen hebben macht op de hersenen van kijkers. Zenders worden daarom geboycot of verplaatst, bankrekeningen worden geblokkeerd. Dit alles heeft gevolgen voor dat wat we kunnen zien en de wijze waarop we een eigen mening kunnen vormen. Vrijheid van meningsvorming versus hersenspoeling door valse informatie. Hobbyisten met een draaibare schotel hebben een streepje voor…

 

In dit nummer onder andere:

  • BBC, grote omzetting regionale versies: SD verdwijnt, deel komt terug in HD, versnelde invoering van de wijzigingen, ook bij BBC radio;
  • VRT MAX-app ook buiten België te installeren (ingezonden bericht);
  • Frankrijk: bankrekeningen RT France bevroren, zender stelt te moeten stoppen;
  • KPN combineert live-tv en apps in nieuwe KPN TV+ Box;
  • Margarita Simonyan, hoofd RT, gevaarlijk machtige vrouw;
  • Vier Duitse muziekzenders op nieuwe transponder Astra 19,2 oost en er volgen er nog meer;
  • Viaplay verhoogt prijzen fors.

 

De redactie (alfabetisch): Emiel, Hans, Peter, Rob en Sjaco.
Met dank ook aan David en Wim.  Reacties: specials@detransponder.nl.

 

Attached Files


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UP/DOWNLINK, jrg. 13, nr. 2, 28 januari 2023 #2 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 28 January 2023 - 11:11

Voorwoord
Grote internationale spanning blijft zich vertalen in boycots. Omroepen hebben macht op de hersenen van kijkers. Zenders worden daarom geboycot of verplaatst, bankrekeningen worden geblokkeerd. Dit alles heeft gevolgen voor dat wat we kunnen zien en de wijze waarop we een eigen mening kunnen vormen. Vrijheid van meningsvorming versus hersenspoeling door valse informatie. Hobbyisten met een draaibare schotel hebben een streepje voor…

 

Tja zo is dat geloof niet alles wat je ziet en hoort vergelijk het met andere bronnen.

Mbt nieuws volg ik het nieuws uit 5 verschillende landen ieder land geeft een ander

tintje aan het nieuws en bepaal zelf wat het aannemelijk is.



Re: UP/DOWNLINK, jrg. 13, nr. 2, 28 januari 2023 #3 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 28 January 2023 - 11:14

 

Voorwoord
Grote internationale spanning blijft zich vertalen in boycots. Omroepen hebben macht op de hersenen van kijkers. Zenders worden daarom geboycot of verplaatst, bankrekeningen worden geblokkeerd. Dit alles heeft gevolgen voor dat wat we kunnen zien en de wijze waarop we een eigen mening kunnen vormen. Vrijheid van meningsvorming versus hersenspoeling door valse informatie. Hobbyisten met een draaibare schotel hebben een streepje voor…

 

Tja zo is dat geloof niet alles wat je ziet en hoort vergelijk het met andere bronnen.

Mbt nieuws volg ik het nieuws uit 5 verschillende landen ieder land geeft een ander

tintje aan het nieuws en bepaal zelf wat het aannemelijk is.

 

Uit welke landen?
We schrijven ook over Iran (staatsomroep IRIB), Rusland (RT) en Oekraïne. Via diverse satellieten te ontvangen, fta. De taal is vaak een barrière maar de beelden spreken doorgaans voor zich.

Het zijn spannende tijden..!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UP/DOWNLINK, jrg. 13, nr. 2, 28 januari 2023 #4 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 28 January 2023 - 11:21

de landen nl,b,sky,ch,cnn,d,fox ook wel eens al jahera en filter dan zelf.

Op technisch gebied doe ik ook vergelijken er is teveel onzin overal te vinden.



Re: UP/DOWNLINK, jrg. 13, nr. 2, 28 januari 2023 #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 28 January 2023 - 11:33

@hro, laat luisteraar maar kletsen, ik vind dat het door jullie gebrachte nieuws een goeie mix is van wat er voor ons te ontvangen is, als je een beetje kritisch bent kun je zelf wel distilleren wat de waarheid is. Als ik RT voorbij zie komen staan mijn haren al rechtovereind, of Fox en Irib neem ik zo al niet serieus.


73's

PE1AQZ


Re: UP/DOWNLINK, jrg. 13, nr. 2, 28 januari 2023 #6 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 28 January 2023 - 11:37

Sorry Sjaak geen woorden verdraaien ik gaf @hro zelfs een compliment over zijn voorwoord.

Dus helemaal geen kritiek .

Heb zelfs gehoor geven dat hij graag respons wil hebben en dat een forum daarvoor

ideaal kan zijn,

naar betrokken partijen zoals rt luister ik helemaal niet


Edited by luisteraar, 28 January 2023 - 11:38.


Re: UP/DOWNLINK, jrg. 13, nr. 2, 28 januari 2023 #7 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 28 January 2023 - 13:20

ook positief opgevat hoor! Laat gerust van je horen (lezen...).


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: UP/DOWNLINK, jrg. 13, nr. 2, 28 januari 2023 #8 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 29 January 2023 - 08:19

Ik dank jullie weer!

Re: UP/DOWNLINK, jrg. 13, nr. 2, 28 januari 2023 #9 g@it

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 31 January 2023 - 23:23

Daar ben je weer donders druk mee geweest,laat niet zo vaak van me horen maar lees het met veel plezier.

Bedankt hier voor :thumbs-up:





Also tagged with one or more of these keywords: nieuws

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users