Jump to content


Photo

Picons in versie 8.3


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 31 January 2023 - 15:41

Vanmiddag de Mutant HD51 geflasht van OpenPLi 7.3 naar 8.3.

 

Reden: betere Gstreamer, meer streams werken.

 

Zal wel een nadeel: picons voor satelliet staan niet in het lijstje. Alleen een Delta en een aantal Ziggo.

 

Gezocht in het forum maar kan nergens vinden hoe je de vele picons die er voor 7.3 zijn in versie 8.3 kan zetten. Wie weet het..?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Picons in versie 8.3 #2 Moost

  • Senior Member
  • 83 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2023 - 15:56

Hier kan je actuele picons downloaden: PICONS

Via FTP kan je die in de map picon zetten.

(meestal in /usr/share/enigma2/picon, tenzij je je picon map op een usbstick gebruikt)

 

Of je download daar de .ipk en installeert die.



Re: Picons in versie 8.3 #3 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 31 January 2023 - 16:26

@Moost, dank.

 

Ben naar de site gegaan. Heb een bestand gedownload. Eindigend op ipk. Dit op usb gezet. USB in Mutant. Maar dan mededeling geen bestanden gevonden. Doe ik iets fout?

 

Het is een oplossing maar voor simpele gebruikers als ik zou het fijn zijn als de piconlijst van 7.3 aan 8.3 wordt toegevoegd...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Picons in versie 8.3 #4 Moost

  • Senior Member
  • 83 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2023 - 16:45

Ik zet een ipk meestal in de /tmp map en ga dan naar Menu - Applicaties - MediaScanner, kies voor de optie met "/tmp" erachter en je zou de vraag moeten krijgen om pakketten te installeren.

Wellicht dat je bij de Mediascanner je USBstick kan selecteren.

 

Of als je Softwarebeheer hebt geïnstalleerd ga dan via Menu, Plugins, Softwarebeheer, Installeer plugins lokaal en kies je USBstick, vink de .ipk aan. Daarna groene knop.


Edited by Moost, 31 January 2023 - 16:46.


Re: Picons in versie 8.3 #5 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 31 January 2023 - 17:13

heb nog via Applicaties het bestand ipkinstall geinstalleerd, daarna werd het bestand op de usb wel gezien, maar na installatie... geen picons.

 

hoop echt dat OpenPLi team aan 8.3 alle picon-bestanden toevoegt, dan is het voor dummies als ik opgelost. Zou er blij mee zijn!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Picons in versie 8.3 #6 Moost

  • Senior Member
  • 83 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2023 - 17:30

Het schijnt dat een ipk installeren vanaf een USBstick in 8.3 niet goed werkt bij iedereen.

Zie de topic "Software manager".

 

Heb je je ontvanger al eens opnieuw opgestart?

(een volledige herstart, niet engima2 herstarten)


Edited by Moost, 31 January 2023 - 17:33.


Re: Picons in versie 8.3 #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 31 January 2023 - 17:38

heb nog via Applicaties het bestand ipkinstall geinstalleerd, daarna werd het bestand op de usb wel gezien, maar na installatie... geen picons.

 

hoop echt dat OpenPLi team aan 8.3 alle picon-bestanden toevoegt, dan is het voor dummies als ik opgelost. Zou er blij mee zijn!

Die zitten gewoon in de feed hoor, degene die ik gebruik zijn te downloaden via Applicaties via groen downloaden en dan in de map picons en dan srp-full 400x200-400x200 light on transperant

Hier zitten de meest gangbare satelliet en Ziggo picons in, je kunt bij installeren kiezen waar je ze op wilt slaan, als je een ingebouwde hdd hebt of in de flash (als die groot genoeg is)of op een usb stick als die erin zit.

En op die Spaanse site zal je vast geen Ziggo picons vinden maar allerlei troep van de Hispasat.


Edited by Sagitarius, 31 January 2023 - 17:41.

73's

PE1AQZ


Re: Picons in versie 8.3 #8 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 31 January 2023 - 17:51

 

heb nog via Applicaties het bestand ipkinstall geinstalleerd, daarna werd het bestand op de usb wel gezien, maar na installatie... geen picons.

 

hoop echt dat OpenPLi team aan 8.3 alle picon-bestanden toevoegt, dan is het voor dummies als ik opgelost. Zou er blij mee zijn!

Die zitten gewoon in de feed hoor, degene die ik gebruik zijn te downloaden via Applicaties via groen downloaden en dan in de map picons en dan srp-full 400x200-400x200 light on transperant

Hier zitten de meest gangbare satelliet en Ziggo picons in, je kunt bij installeren kiezen waar je ze op wilt slaan, als je een ingebouwde hdd hebt of in de flash (als die groot genoeg is)of op een usb stick als die erin zit.

En op die Spaanse site zal je vast geen Ziggo picons vinden maar allerlei troep van de Hispasat.

 

Gewoon te downloaden? Ik zie ze niet... alleen 1x Delta en oude Ziggo bestanden, zie jpg hierbij.

Attached Files


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Picons in versie 8.3 #9 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 31 January 2023 - 17:53

heb nog via Applicaties het bestand ipkinstall geinstalleerd, daarna werd het bestand op de usb wel gezien, maar na installatie... geen picons.
 
hoop echt dat OpenPLi team aan 8.3 alle picon-bestanden toevoegt, dan is het voor dummies als ik opgelost. Zou er blij mee zijn!

Die zitten gewoon in de feed hoor, degene die ik gebruik zijn te downloaden via Applicaties via groen downloaden en dan in de map picons en dan srp-full 400x200-400x200 light on transperant
Hier zitten de meest gangbare satelliet en Ziggo picons in, je kunt bij installeren kiezen waar je ze op wilt slaan, als je een ingebouwde hdd hebt of in de flash (als die groot genoeg is)of op een usb stick als die erin zit.
En op die Spaanse site zal je vast geen Ziggo picons vinden maar allerlei troep van de Hispasat.

Gewoon te downloaden? Ik zie ze niet... alleen 1x Delta en oude Ziggo bestanden, zie jpg hierbij.

Alleen de 220x132 - 100x62 zijn aanwezig.
De 400 zijn niet bij picons aanwezig.

Re: Picons in versie 8.3 #10 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 31 January 2023 - 17:57

@Richardfm, snap je opmerking niet.

 

Zie afbeelding: dit lijstje bevat enkel 1x Delta en aantal (oudere) Ziggo.

 

In OpenPLi versie 7.3 die ik eerder had stond een hele lijst picon-bestanden die goed werkten.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Picons in versie 8.3 #11 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 31 January 2023 - 18:05

Het schijnt dat een ipk installeren vanaf een USBstick in 8.3 niet goed werkt bij iedereen.

Zie de topic "Software manager".

 

Heb je je ontvanger al eens opnieuw opgestart?

(een volledige herstart, niet engima2 herstarten)

Volledige herstart... geen resultaat.

 

Nogmaals oproep aan bouwers OpenPLi-team... maak de hele lijst picons in 8.3 downloadbaar (net zoals in versie 7.3). Dan is het voor velen oplost!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Picons in versie 8.3 #12 Moost

  • Senior Member
  • 83 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2023 - 18:09


En op die Spaanse site zal je vast geen Ziggo picons vinden maar allerlei troep van de Hispasat.

 

Als je kiest voor full-motor-srp of full-motor-snp heb je alles, ook Ziggo kabel (en actueel).

Hispasat is apart daar te downloaden.

 

 

 

@hro: helaas kan ik je nu niet verder helpen.

Misschien dat iemand van het Pli team ideeën heeft, of het verder kan oplossen voor je.


Edited by Moost, 31 January 2023 - 18:14.


Re: Picons in versie 8.3 #13 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 31 January 2023 - 18:24

@Moost, dank.

 

Heb gekozen voor full-motor-srp of full-motor-snp. Maar ipk laat zich niet via usb in usb poort installeren. Snap er niets van, normaal gaat dit goed.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Picons in versie 8.3 #14 neo

  • PLi® Contributor
  • 712 posts

+45
Good

Posted 31 January 2023 - 18:47

Serverprobleem, is opgelost, het genereren van picons is nu bezig...

 

( google translate )



Re: Picons in versie 8.3 #15 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 1 February 2023 - 10:03

Serverprobleem, is opgelost, het genereren van picons is nu bezig...

 

( google translate )

Bijna opgelost...

 

Test woensdag 1 februari, 10.00 uur.

Ik zie alle snp en srp files voor de picons.

De snp versie laat zich niet installeren (al kan je downloaden en krijg je een OK, maar ze staan niet bij 'Verwijderen' en er verschijnen ook geen picons in de informatiebalk).

De srp versie laat zich wel installeren.

 

Dus... opgelost als ook de snp versies (die ik altijd gebruik) op de server van OpenPLi werken.

 

Dank alvast!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Picons in versie 8.3 #16 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 1 February 2023 - 12:04

Mooi dat het weer werkt en dank voor de terugkoppeling


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Picons in versie 8.3 #17 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 1 February 2023 - 12:41

Mooi dat het weer werkt en dank voor de terugkoppeling

half werkt... de snp nog niet... laten zich niet installeren, ontvanger loopt er zelfs op vast (harde reboot nodig).

 

de srp lukt wel.

 

Verschil snp en srp, zie de UP/DOWNLINK van 20 maart 2021

https://www.detransp...link_2021_6.pdf


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Picons in versie 8.3 #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 1 February 2023 - 14:33

Het installeren van de picons kan behoorlijk veel tijd vergen, heb je wel lang genoeg gewacht?

 

Service Name Picon en Service Reference Picon.... ik neem altijd de Service Name versie, die werkt voor zowel de kabel als op de satelliet.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Picons in versie 8.3 #19 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 1 February 2023 - 15:44

Het installeren van de picons kan behoorlijk veel tijd vergen, heb je wel lang genoeg gewacht?

 

Service Name Picon en Service Reference Picon.... ik neem altijd de Service Name versie, die werkt voor zowel de kabel als op de satelliet.

Jazeker Tech... net zolang gewacht tot het wieltje van vastlopen verscheen. Dit dus bij snp.

 

Bij srp was het zo gepiept. Maar voorkeur gaat uit naar snp, dus... mocht je tijd hebben kan je er nog eens naar kijken?

 

Neem aan dat dit niet alleen voor de Mutant HD51 is maar voor meer ontvangers die op versie 8.3 draaien?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Picons in versie 8.3 #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 1 February 2023 - 18:52

Geen idee, ik ben vanmiddag toevallig met een Octagon sx88v2 aan het stoeien geweest en heb daar de picons zo vanuit de feeds kunnen installeren, dat mag dan wel de develop branch zijn maar de picons. zijn gelijk.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users