Jump to content


Photo

Dreamset en KingOfSat


  • Please log in to reply
252 replies to this topic

#1 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 5 February 2023 - 18:03

Op 11 januari werkte het nog... sinds een paar dagen niet meer: het automatisch downloaden van radio- en tv-zenders van KingOfSat via sateditor DreamSet.

 

Toelichting: als je bij DreamSet linksboven kiest voor File, New/Nieuw, Internetinstellingen dan krijg je een pop up scherm. Bovenin heb je drie opties. De bovenste is KingOfSat, daarna nog een en dan SatBeams. Die laatste is niet compleet.

 

Optie's van KingOfSat, je vinkt de gewenste satellieten aan en klikt op Downloaden. Normaal lopen dan de radio en tv-zenders binnen. Maar nu: nul.

 

Heb deze optie niet gevonden bij DreamBoxEdit en E-Channelizer. Dus... einde rotatinglijst maken. Tenzij iemand de fout vindt.

De vraag is dus: waarom legt DreamSet geen verbinding meer met KingOfSat?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Dreamset en KingOfSat #2 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 6 February 2023 - 09:15

Klopt, .... ook bij is het nu niet meer mogelijk. Heel vervelend.
 

Heeft iemand contact met KingOfSat en kan iets betekenen zodat deze optie bruikbaar blijft?

Dat zou heel fijn zijn.



Re: Dreamset en KingOfSat #3 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 6 February 2023 - 11:32

KOS al gemaild maar geen reactie...

Alternatief heb ik zo niet.

 

De maker van DreamSet is al lang geleden gestopt. De oorzaak zal dus eerder in de server van KOS gezocht moeten worden.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Dreamset en KingOfSat #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 February 2023 - 15:55

Is dreamset niet van Wolfgang Litzinger? Die kun je ook even mailen?


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Dreamset en KingOfSat #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 6 February 2023 - 16:08

Nee, dus. Ben in de war met SetEdit….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Dreamset en KingOfSat #6 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 6 February 2023 - 17:33

DreamSet werd gemaakt door John Vioannis. Zie onder 'Help'.

 

Helaas is hij gestopt.

 

De verbinding is door hem ook niet gewijzigd, het zit eerder bij KingOfSat. De webmaster is gemaild maar tot nu toe... niets.

 

Als iemand een ander programma weet om een actuele draaibare lijst in te stellen: geef maar door.

Anders is het helaas voor mij einde oefening met deze variant van 'Kanalenlijst Hans'.


Edited by hro, 6 February 2023 - 17:34.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Dreamset en KingOfSat #7 dsmi

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 11 February 2023 - 22:23

dreamset (verse download) komt met een kingofsat.xml, daarin staan de urls naar kingofsat met http://. Wijzig deze eens in https:// en wellicht dat het dan weer werkt.... (kon het zelf niet testen omdat ik nu op een linux laptop zit)

met curl krijg ik een 301 reply (permanently moved) met als nieuwe locatie die met https ipv http, vandaar deze suggestie



Re: Dreamset en KingOfSat #8 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 12 February 2023 - 09:23

Dank voor tip. Dit is al gezien en geprobeerd. Helaas...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Dreamset en KingOfSat #9 Plepkeshenkie

  • Senior Member
  • 159 posts

+10
Neutral

Posted 12 February 2023 - 09:26

dreamset (verse download) komt met een kingofsat.xml, daarin staan de urls naar kingofsat met http://. Wijzig deze eens in https:// en wellicht dat het dan weer werkt.... (kon het zelf niet testen omdat ik nu op een linux laptop zit)

met curl krijg ik een 301 reply (permanently moved) met als nieuwe locatie die met https ipv http, vandaar deze suggestie

Net even getest maar dan krijg je de melding searching server


Channel master 180 cm draaibaar 31.5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met  1 keer Black Ultra 1 keer Inverto Ka band  1 keer lnb 25.8 oost en  1 keer Bullseye Ku band

T90 schotel  sat posities 39, 36, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh Schotel 310 cm draaibaar van 58.0 west tot 76,5 oost met 2 keer C band lnb

Ontvangers Zgemma H9 twin, Octagon sf8008, Extrend 9500 en usb 5927 TBS ontvanger


Re: Dreamset en KingOfSat #10 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 12 February 2023 - 18:07

Ik gebruik al heel lang " Dreambox Edit " en ben er tevreden over.

Maar het is misschien niet helemaal wat hro van zo'n app verwacht.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Dreamset en KingOfSat #11 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 12 February 2023 - 18:27

Persoonlijk vind ik all enigma setting editors ondingen allemaal te omslachtig .

Sat's scannen met enigma gaat prima zo goed als automatisch.

Persoonlijke voorkeur lijsten maken gaat ook snel en eenvoudig met enigma .

Ga naar zender in een bouquet zoek een gewenste zender en druk menu toets en 

je kan verplaatsen enz.

Met nog het probleem dat vaak de lamedb overschreven wordt waardoor je

zenders settings zoals ondertiteling audiospoor enz overschreven worden.


Edited by luisteraar, 12 February 2023 - 18:32.


Re: Dreamset en KingOfSat #12 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 12 February 2023 - 19:09

Zo is dat. DBE werkt prima om je zenderlijsten bij te houden. :)

 

Ik gebruik al heel lang " Dreambox Edit " en ben er tevreden over.

Maar het is misschien niet helemaal wat hro van zo'n app verwacht.


Edited by catastrofus, 12 February 2023 - 19:12.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Dreamset en KingOfSat #13 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 12 February 2023 - 20:46

 

Zo is dat. DBE werkt prima om je zenderlijsten bij te houden. :)

 

Ik gebruik al heel lang " Dreambox Edit " en ben er tevreden over.

Maar het is misschien niet helemaal wat hro van zo'n app verwacht.

 

 

Klopt, ik gebruik hem ook om iptv zenders zoals radiostions toe te voegen.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Dreamset en KingOfSat #14 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 13 February 2023 - 09:01

Ik gebruik al heel lang " Dreambox Edit " en ben er tevreden over.

Maar het is misschien niet helemaal wat hro van zo'n app verwacht.

Klopt. Als DBE dezelfde functie van internetsetting downloaden had als Dreamset dan was het probleem opgelost.

 

Ik zoek dus een sateditor die verbinding kan leggen met KingOfSat en dan van tig satellieten een update maakt en in boeketten stopt.

Het is voor mij ondoenlijk dit te doen. De vijf vaste posities vergen al tijd genoeg...

 

Al twee keer een e-mail naar KingOfSat en maker Dreamset (mogelijk gestopt) maar geen reactie.

 

Reageer gerust in dit item maar liefst met een echte oplossing en geen opmerking dat je X of Y naar tevredenheid gebruikt... daar kom ik niet verder mee. Tot die tijd geen rotatinglijst.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Dreamset en KingOfSat #15 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 13 February 2023 - 10:33

Het is voor mij ondoenlijk dit te doen. De vijf vaste posities vergen al tijd genoeg...

 

 

Ik vind het wel meevallen heb 4 vaste posities en een totale scan gaat zo

goed als automatisch ,je kan alleen op dat moment geen tv krijken



Re: Dreamset en KingOfSat #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 13 February 2023 - 10:56

Ik als ‘verwende’gebruiker heb meerdere boxen. Vrouwlief kan altijd kijken als ik een volledige scan doe. Ergo: het maakt niet uit of het een uur of een dag duurt. Wel haal ik eerst de actuele satellites.xml op om de correcte transponderlijst te hebben. Blindscan gebruik ik nooit..  DBE heb ik een hast/liefde verhouding mee. Óf hij kopieert niet alles (vindt zogenaamd fouten in de lijst) en na het opladen is mijn satellietlijst compleet verneukt (moet dan eerst weer een herstart doen)


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Dreamset en KingOfSat #17 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 13 February 2023 - 11:39

Ergo: het maakt niet uit of het een uur of een dag duurt. 

zolang duurt een volledige scan niet afhankelijk van hoeveel zenders (transponders) gescand worden van

een paar minuten tot xxx minuten een uur zou al heel lang zijn



Re: Dreamset en KingOfSat #18 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 13 February 2023 - 12:23

Het was natuurlijk een beetje overdreven om het argument te versterken…. Ik houd niet bij hoe lang het effectief duurt…


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Dreamset en KingOfSat #19 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 13 February 2023 - 12:26

 

Het is voor mij ondoenlijk dit te doen. De vijf vaste posities vergen al tijd genoeg...

 

 

Ik vind het wel meevallen heb 4 vaste posities en een totale scan gaat zo

goed als automatisch ,je kan alleen op dat moment geen tv krijken

 

In de rotatinglijst staan thans 40 (veertig!) satellietposities. Deze een voor een met blindscan of andere update afdoen is ondoenlijk. Daarna nog toewijzen aan boeket... onbegonnen werk.

 

En daarbij: wat ik in Eindhoven met 1 meter scan hoeft niet het resultaat te zijn van iemand in het noorden van NL of BE of elders met een ander formaat schotel.

 

Daarom was ik zo blij met Dreamset en de optie internetsettings via KingOfSat downloaden.

 

Zo te lezen zijn er veel mensen die goed een kanalenlijst kunnen maken. Wie kan een actuele rotatinglijst maken?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Dreamset en KingOfSat #20 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 13 February 2023 - 12:27

Het was natuurlijk een beetje overdreven om het argument te versterken…. Ik houd niet bij hoe lang het effectief duurt…

Tijd van scannen is niet het enige. Zie mijn antwoord hiervoor: de boeketten bijwerken en plaatsafhankelijk resultaat.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users