Jump to content

Photo

Dreamset en KingOfSat

• Please log in to reply
252 replies to this topic

Re: Dreamset en KingOfSat #81 Plepkeshenkie

• Senior Member
  • 159 posts

+10
Neutral

Posted 18 February 2023 - 13:22

Hans als je met demoneditor de satellieten opgehaald hebt dan programma afsluiten. Hierna weer opnieuw opstarten en dan via open bestand lamedb openen. Bij mij staat dit in C:\gebruikers\henkv\demoneditor\data\default maar kun je ook aanpassen naar eigen wens.

Na openen zie je alle zenders en dan met rechter muisknop krijg je allerlei functies waaronder boeketten maken

Attached Files

Edited by Tech, 18 February 2023 - 17:12.
pad aangepast

Channel master 180 cm draaibaar 31.5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met  1 keer Black Ultra 1 keer Inverto Ka band  1 keer lnb 25.8 oost en  1 keer Bullseye Ku band

T90 schotel  sat posities 39, 36, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh Schotel 310 cm draaibaar van 58.0 west tot 76,5 oost met 2 keer C band lnb

Ontvangers Zgemma H9 twin, Octagon sf8008, Extrend 9500 en usb 5927 TBS ontvanger

Re: Dreamset en KingOfSat #82 hro

• Senior Member
  • 2,696 posts

+788
Excellent

Posted 18 February 2023 - 14:33

Ja en dan?

Hoe je een boeket moet maken heb ik wel gezien. Maar nogmaals:

- onbegonnen werk voor 40 satellieten

- na een maand update zal je dit opnieuw moeten doen.

Als iemand die dit leest een goede rotatinglijst kan maken: ga je gang. Ik zie het resultaat graag op het forum. Dan beperk ik me tot zes...

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.

Re: Dreamset en KingOfSat #83 hro

• Senior Member
  • 2,696 posts

+788
Excellent

Posted 18 February 2023 - 14:38

@Satgitarius.

Je schrijft "Hans, leg mij eens uit hoe KingOfSat thema's en landen zou aanmaken, dat kan KingOfSat nooit weten natuurlijk"

Het feit is (beter: was) dat als ik in Dreamset bij File, New, Internetinstellingen, in de pop up koos voor KingOfSat, vervolgens de (40) satellieten aanvinkte en daarna op Download, de teller ging lopen met aantal zenders (thans dus nul) en na afloop klik je op 'Sluiten'.

Het resultaat was dan:

- onder Bewerken alle satellietposities

- in het vak Indelen Lijst automatisch aangemaakte boeketten op thema en land (LN).

Hoe Dreamset of KOS dit deed kan ik je niet uitleggen. Het werd gewoon gemaakt.

DemonEditor: ik heb na downloaden satellieten alleen de transponder ter beschikking. Kan wel boeketten op thema's en landen gaan maken maar dit is onbegonnen werk. En eenmalig. Bij iedere update moet je het herhalen. De zenders worden wel geupdate maar zelf eerder gemaakte boeketten niet. Nieuwe zenders zullen niet automatisch in een eerder gemaakt boeket komen.

Helder uitgelegd?

Dus DE oplossing zou een fix zijn van Dreamset of een optie dat DemonEditor dit ook kan.

Eerdere e-mails aan Dreamset en KOS leverden geen enkele reactie op.

Hans, hoe dat moet weet ik echt wel, maar waar geef jij die namen dan op, in het screenshot  bv bij ''create bouqets list'' mits aangevinkt  waar vul jij die namen dan in dat is mijn vraag.

Als jij al die opties uitvinkt dan doet Dreamset in feite hetzelfde als DemonEditor, met dat verschil dat DemonEditor de KingOfSat lijst wel binnen haalt, daarom wil ik graag weten waar jij die namen invult in Dreamset.

Zie eerdere afbeelding van totale pop up, hierbij nog afbeelding van onderste deel. Vinkjes dus bij TV en radio bij eerste drie. Dan worden themaboeketten en landboeketten (taallijst beter) aangemaakt.

Attached Files

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.

Re: Dreamset en KingOfSat #84 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 18 February 2023 - 14:40

Probleem is je hebt geen draaibare schotel die 40 locaties kan ontvangen.

Nu ben je volledig afhankelijk van anderen.

Zou je een draaibare schotel hebben en de bouquetten ooit aangemaakt kan

je een scan doen waarbij de updates gedaan worden en de bouqetten blijven bestaan.

Moet je alleen de verdwenen zenders weggooien en evt nieuwe zenders toevoegen/sorteren.

Re: Dreamset en KingOfSat #85 hro

• Senior Member
  • 2,696 posts

+788
Excellent

Posted 18 February 2023 - 14:42

Probleem is je hebt geen draaibare schotel die 40 locaties kan ontvangen.

Nu ben je volledig afhankelijk van anderen.

Zou je een draaibare schotel hebben en de bouquetten ooit aangemaakt kan

je een scan doen waarbij de updates gedaan worden en de bouqetten blijven bestaan.

Moet je alleen de verdwenen zenders weggooien en evt nieuwe zenders toevoegen/sorteren.

???

Ik heb een draaibare schotel en kan deze 40 aan.

Maar boeketten worden niet door de schotel aangemaakt maar door het software programma.

Iedereen kan de rotating kanalenlijst maken zonder een draaibare schotel te hebben.

Re: Dreamset en KingOfSat #86 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 18 February 2023 - 15:01

Nou dan is het ver opgelost als je een scan doet blijven de bouquetten bestaan 

en de sat entry's worden geupdate als nodig.

Verdwenen zenders vind je weer terug die zijn donker en kan je wissen

Edited by luisteraar, 18 February 2023 - 15:01.

Re: Dreamset en KingOfSat #87 hro

• Senior Member
  • 2,696 posts

+788
Excellent

Posted 18 February 2023 - 15:31

Nou dan is het ver opgelost als je een scan doet blijven de bouquetten bestaan 

en de sat entry's worden geupdate als nodig.

Verdwenen zenders vind je weer terug die zijn donker en kan je wissen

je zal eerst voor al die 40 satellieten boeketten moeten maken, ondoenlijk.

het is de vraag of vervallen zenders uit het boeket worden gehaald na een update (wellicht) maar nieuwe zenders zullen niet aan een een boeket worden toegevoegd.

de boeketten die DemonEditor voorstelt zijn de pakketten van een provider. Als je mijn lijst kent dan weet je dat ik niet op provider boeketten maak maar op land of thema.

Re: Dreamset en KingOfSat #88 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 18 February 2023 - 15:36

De zenders van die 40 posities zitten toch al in boeketten die hoef je niet de wissen.

Wel bij scannen aangeven om entry's niet te wissen moet je alleen nog de paar

mutaties met de hand verschuiven op de box

Re: Dreamset en KingOfSat #89 hro

• Senior Member
  • 2,696 posts

+788
Excellent

Posted 18 February 2023 - 15:42

en nog een verschil: in DreamEditor kun je een satelliet kiezen, dan komen alle transponders van die satelliet te zien en kan je ze een voor een uitvinken als je ze niet nodig hebt.

er zijn satellieten met veel C-band transponders. In Dreamset kun je gewoon C-band weglaten kiezen.

Re: Dreamset en KingOfSat #90 hro

• Senior Member
  • 2,696 posts

+788
Excellent

Posted 18 February 2023 - 15:44

De zenders van die 40 posities zitten toch al in boeketten die hoef je niet de wissen.

Wel bij scannen aangeven om entry's niet te wissen moet je alleen nog de paar

mutaties met de hand verschuiven op de box

Denk dat je het niet goed snapt.

Probeer zelf eens met DemonEditor een draaibare lijst te maken en vergelijk die dan met die ik t/m januari maakte.

Boeketten in mijn lijst zijn met de hand gemaakt.

je onderschat het werk... "alleen nog de paar mutaties met de hand verschuiven"... paar? Zie dagelijkse updates bij o.a. Lyngsat en KOS.

Re: Dreamset en KingOfSat #91 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 18 February 2023 - 15:46

Bij een eigen scan worden alleen zenders opgenomen die je zelf kan ontvangen.

Na de eigen scan kan je toch uit je box de settings inlezen in dreamset als je wilt 

aanpassingen gaan wel sneller als je het direct op de stb doet.

Natuurlijk kost het werk maar scannen kan op de achtergrond en die maandelijkse mutaties

met de hand aanpassen ......

Edited by luisteraar, 18 February 2023 - 15:47.

Re: Dreamset en KingOfSat #92 hro

• Senior Member
  • 2,696 posts

+788
Excellent

Posted 18 February 2023 - 15:51

Na de eigen scan kan je toch uit je box de settings inlezen in dreamset als je wilt 

Natuurlijk kost het werk maar scannen kan op de achtergrond en die maandelijkse mutaties

Nogmaals: in plaats van zeggen hoe ik het moet doen, doe het zelf eens en post je test.

Re: Dreamset en KingOfSat #93 hro

• Senior Member
  • 2,696 posts

+788
Excellent

Posted 18 February 2023 - 15:52

zojuist test overgestuurd naar ontvanger... er verandert niets.

Attached Files

Re: Dreamset en KingOfSat #94 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 18 February 2023 - 16:02

Nogmaals: in plaats van zeggen hoe ik het moet doen, doe het zelf eens en post je test.

Sorry mijn pardon lag niet in de bedoeling iemand voor te schrijven hoe het moet.

Ik heb een oplossing aangedragen die je dan meteen verlost van afhankelijkheid software/website pakketten

Re: Dreamset en KingOfSat #95 hro

• Senior Member
  • 2,696 posts

+788
Excellent

Posted 18 February 2023 - 16:08

@luisteraar: neem je niets kwalijk maar echt, probeer het zelf eens. Mij lukt het na uren prutsen niet. Ondanks alle goedbedoelde aanwijzingen die ik van iedereen hierboven kreeg.

En als het je lukt net zo'n lijst te maken zoals rotating januari, post deze of in ieder geval hoe het je gelukt is. Graag stap voor stap.

Re: Dreamset en KingOfSat #96 Plepkeshenkie

• Senior Member
  • 159 posts

+10
Neutral

Posted 18 February 2023 - 16:09

Hans dit zijn mijn instellingen voor dreamset om bestanden te verzenden. Is duidelijk anders als bij jou.

Foutje verkeerde bijlage

Edited by Plepkeshenkie, 18 February 2023 - 16:10.

Channel master 180 cm draaibaar 31.5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met  1 keer Black Ultra 1 keer Inverto Ka band  1 keer lnb 25.8 oost en  1 keer Bullseye Ku band

T90 schotel  sat posities 39, 36, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh Schotel 310 cm draaibaar van 58.0 west tot 76,5 oost met 2 keer C band lnb

Ontvangers Zgemma H9 twin, Octagon sf8008, Extrend 9500 en usb 5927 TBS ontvanger

Re: Dreamset en KingOfSat #97 hro

• Senior Member
  • 2,696 posts

+788
Excellent

Posted 18 February 2023 - 16:12

Hans dit zijn mijn instellingen voor dreamset om bestanden te verzenden. Is duidelijk anders als bij jou.

Foutje verkeerde bijlage

Nee hoor. Maar klein verschil. Jij kiest voor Custom en ik voor 'Enigma 2 ver 4 (Telnet reload)'. Met deze optie herstart de ontvanger nadat de kanalenlijst overgestuurd is. Je hebt dan meteen resultaat.

Maar we hebben het niet over Dreamset-instellingen maar over hoe we DemonEditor goed aan de praat krijgen zodat hetzelfde resultaat met internetsettings downloaden van KOS wordt bereikt.

Re: Dreamset en KingOfSat #98 Plepkeshenkie

• Senior Member
  • 159 posts

+10
Neutral

Posted 18 February 2023 - 16:13

Nu met de juiste bijlage

Attached Files

Re: Dreamset en KingOfSat #99 display name

• Senior Member
  • 626 posts

+26

Posted 18 February 2023 - 16:24

In Dreamset zit een vergelijk zenderlijst optie met andere zenderlijsten of download van Satbeams (KoS werkt voorlopig niet meer, gebruikt sindskort cookies)

Met deze optie wordt zowel de zenderlijst als bouquets bijgewerkt:
- open jouw laatste rotating lijst met Dreamset

- kies Tabblad Tools - Vergelijk zenderlijsten
(Master) = Geladen in Dreamset
(Slave) = Van internet

- Download settings van: zet deze op SatBeams
alle sats aanvinken (rechtermuisknop controleer alle)
en de overige bouquet opties aanvinken
Sla C-band over: indien gewenst ook aanvinken

- Download knop
Lijst wordt binnengehaald van SatBeams

- Sluiten knop

- Vergelijk knop
Alle nieuwe zenders aanvinken (R.muisknop controleer alle)

- Update master knop (met of zonder extra optie(s) aangevinkt)

Sluiten

Edited by Amai, 18 February 2023 - 16:31.

Re: Dreamset en KingOfSat #100 display name

• Senior Member
  • 626 posts

+26

Posted 18 February 2023 - 16:52

Edited by Amai, 18 February 2023 - 16:53.

19 user(s) are reading this topic

0 members, 18 guests, 0 anonymous users

Bing (1)