Jump to content


Photo

Falback instellen.


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 20 March 2023 - 14:31

Ik gebruik een VU+ULTIMO en een VU+ULTIMO 4K. 

Op de 4K staat mijn zenderlijst die ik samenstelde met DREAMBOXEDIT waarvoor een TV-Vlaanderen kaart draait.

 

Op de gewone ULTIMO heb ik een kaart waarmee ik slechts enkel plaatselijke zenders kan selecteren.

Ik wil met een falback de zenders van de 4K overal gebruiken.

Maar met welke instellingen en waar, kan dat geactiveerd worden?

Met dank voor de bereidwillige medewerking.



Re: Falback instellen. #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 20 March 2023 - 14:54

Onder de instellingen van tuners en zenders zoeken, kan je de fallback instellen, normaliter wordt de Ultimo4k vanzelf wel weergeven in dat menu, zoniet kan je in de fallback instellingen bij de ip instellingen met de pijltjes toets links/rechts de betreffende STB selecteren, daar kan je ook instellen of de kanalen van de fallbacktuners ingelezen moeten worden.

 

Mocht je alleen de fallback willen gebruiken moet je de lokale tuners op de Ultimo uitschakelen, dan wordt alles van de Ultimo4k gebruikt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Falback instellen. #3 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 20 March 2023 - 16:18

Ook even in onze Wiki kijken https://wiki.openpli...remote_receiver


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Falback instellen. #4 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 21 March 2023 - 09:06

foutcode: Fout tijdens het ophalen van de falback informatie.

Tot daar ben ik geraakt.

Maar probeer eens te doen wat er op het zwarte scherm te zien is...

Dat gaat veel te vlug, toch voor mij.

Remote_Fallback_Tuner-004.gif



Re: Falback instellen. #5 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 21 March 2023 - 13:00

Een leuk gif plaatje

het probleem zie ik niet


Edited by luisteraar, 21 March 2023 - 13:00.


Re: Falback instellen. #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 March 2023 - 13:21

Een leuk gif plaatje

het probleem zie ik niet

Brilletje ? die menu's scrollen zo snel dat ts daar terecht geen soep van kan koken., niet slim omdat zo in de Wiki te zetten, losse plaatjes was handiger geweest.


Edited by Sagitarius, 21 March 2023 - 13:23.

73's

PE1AQZ


Re: Falback instellen. #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 21 March 2023 - 13:32

Als je de tuners disabled dan kan je tevens de coax weghalen bij de tweede box…

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Falback instellen. #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 21 March 2023 - 19:24

Maar probeer eens te doen wat er op het zwarte scherm te zien is...

Dat gaat veel te vlug, toch voor mij.

 

 

Heb je een punt, ik heb de snelheid  teruggezet naar 1/3 https://wiki.openpli...nPLi_7.0_and_up hopelijk is het nu beter te volgen, succes.
 


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Falback instellen. #9 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 23 March 2023 - 14:06

de fallback instellingen van de ultimo zijn:

 

Activeer de fallback tuner                                                                                                                             aan

Importeer data vanaf een externe tuner                                                                                  zenders + epg

Activeer de import van timers ven de fallback tuner                                                                                aan         

Fallback externe tuner                                                                                                                    192.168.1.41 

Ip adres van de fallback tuner                                                                                                       192.168.1.41

Ingave van de poort van de fallback tuner                                                                                              08001

Locatie van de externe ontvanger                                                                              identiek aan de stream

Importeer ook bij een herstart van de ontvanger of enigma                                                                   aan      

Importeer ook indien de ontvanger van uit stand-by opstart                                                                  aan       

Maak de import ook mogelijk via het applicatie-menu                                                                               uit    

Toon een melding indien de import geslaagd is                                                                                          aan       

Toon een melding indien de import niet geslaagd is                                                                                  aan         

Pas de instellingen van de fallback tuner aan in de openwebif                                                                  uit  

Alternatieve URL’s t.b.v. DVB-T/C of ATSC                                                                                                       uit      

 

Zijn die OK???

 

Instellingen ULTIMO4K.

 

Activeer de fallback tuner                                                                                                                       aan

importeer data vanaf een externe ontvanger                                                                   alleen de zenders

activeer de import van timers van de fallback tuner                                                                               aan

fallback extreme tuner                                                                                           http://192.168.1.52.8001

locatie van de externe tontvanger                                                                            identiek aan de stream

                                                      Al de volgende instellingen staan uit

 

 

                                                      Ik krijg een error op de ultimo4K

 

Fout tijdens het ophalen van de fallback timer informatie

[failure instance: traceback (failure with no frames):<class

'twisted.internet.error.norouteError'>.:no route te host:101:network is unreacheble.

 

Blijkbaar loopt alles verkeerd wat verkeerd kan lopen.


Edited by jorist, 23 March 2023 - 14:07.


Re: Falback instellen. #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 23 March 2023 - 15:26

Zoals het er staat "no route to host" ;)

 

 

Als ik het goed begrijp wil je de 4K gebruiken als fallback

 

Je hoeft dan alleen de Ultimo in te stellen en op de Ultimo 4K hoef je niks te doen, dus daar staat de fallback uit!

 

Ik zou m.b.t.de hierboven genoemde parameters de "Activeer de import van timers ven de fallback tuner" uit zetten i.p.v. aan en ik neem aan dat het ip adres wat je op de Ultimo hebt ingevoerd, dus 192.168.1.41 van de Ultimo 4K is.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Falback instellen. #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 23 March 2023 - 18:40

Fallback zet je alleen aan op de STB die zelf geen aktieve tuners heeft of gebruikt. 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Falback instellen. #12 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 23 March 2023 - 20:38

Huh? Ik gebruik wel een client die tuners heeft. Fallback altijd makkelijk voor centrale zenderlijsten en epg. Geldt ook voor het lokaal/remote kunnen opnemen...

Fallback werkt goed voor clients met en zonder eigen tuners. :)


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Falback instellen. #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 March 2023 - 21:54

Misschien even wat nuanceren:

 

De fallback voor streaming wordt alleen geactiveerd als er een service reference gevraagd wordt die niet door een eigen tuner kan worden geleverd.

 

bv omdat er geen tuner is, de tuner de gevraagde frequentie niet kan ontvangen (sat, kabel of terr.), of de lokale tuner bezet is.

 

In alle andere gevallen zal de fallback niet gebruikt worden.

 

Het ging hier niet over zenderlijsten en EPG, dat staat verder los van dit mechanisme (en hoort daar ook eigenlijk helemaal niet thuis).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Falback instellen. #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 23 March 2023 - 22:52

Ik gaf een antwoord voor de situatie zoals de TS beschreef!
Ik heb in de huiskamer geen DVB-S maar wel
DVB-C en gebruik dus fallback om satelliet kanalen te kunnen kijken, de box in de kamer heeft wel 8 aktieve tuners.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users