Jump to content


Photo

Update NB loopt spaak.


  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#1 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 24 April 2023 - 19:42

Ik heb/had op het einde van de middag mijn (kijk) Ultimo4k die onder NB draait geüpdate (133 updates) maar die kwam aan het einde niet verder dan het openpli logo.

Toen de laatste NB geflashed en dus hetzelfde... De autoinstall bekeken op de usb-stick en daar zag ik iets als vu-kexec staan, deze verwijderd uit de autoinstall maar daarna blijft het flashen van de NB (oudere of laatste image) nog steeds staan op het openpli logo. :(

Nu even terug naar 8.3r en die werkt keurig. Maar is er wat loos met de (huidige) NB?

 

Oeps. Verkeerde sectie dus. Kan iemand dit even naar de NL sectie verplaatsen?


Edited by catastrofus, 24 April 2023 - 19:46.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Update NB loopt spaak. #2 Pike_Bishop

  • Senior Member
  • 1,130 posts

+72
Good

Posted 24 April 2023 - 21:13

Hi,

 

if you found vu-kexec that is maybe already the new multiboot image, in this case you may not restore any settings etc.. from the previous image without multiboot.

it needs a clean flash without restore settings or plugins.

 

 

regards

Pike


Edited by Pike_Bishop, 24 April 2023 - 21:15.

Receiver: VU Ultimo 4K, Octagon SF8008 4K, Gigablue Quad 4K

Image: OpenPLI-8.3


Re: Update NB loopt spaak. #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 25 April 2023 - 07:21

@Catastrofus

 

Ik kan enkel maar aangeven dat de NB van de 14e hier doet wat hij moet doen hoewel de Multiboot nog niet perfect is. Mijn kijkdoos blijf ik nu even vanaf. Ik zal mogelijk mijn tweede Ultimo4K straks nog een keer flashen.
Na het flashen moet je eerst Multiboot activeren. Om heel eerlijk te zijn meen ik mij te herinneren dat dit de eerste keer via menu - stand-by herstart - activeer Multiboot moet gebeuren. Vervolgens de box herstarten en daarna kan je via menu - instellingen - systeem - diverse instellingen de derde optie van onderen ‘all’ in te vullen en op te slaan. Daarna kan je op dit moment drie alternatieve images installeren.

 

Waarom de laatste image bij jou niet werkt dat ‘zou’ in het restoren van jouw backup kunnen liggen. Bij mij ging het destijds wèl goed.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Update NB loopt spaak. #4 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 25 April 2023 - 09:45

Dit klinkt alsof de NB niet meer te gebruiken is zonder multiboot aktief te hebben?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Update NB loopt spaak. #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 25 April 2023 - 09:49

Die vu-kexec had je kunnen aktiveren, dan had je multiboot aangezet, dat werkt zonder problemen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Update NB loopt spaak. #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 25 April 2023 - 09:51

Dit klinkt alsof de NB niet meer te gebruiken is zonder multiboot aktief te hebben?

Ja, dat is geen probleem, dan activeer je de vu-kexec gewoon niet, alles blijft dan bij het oude.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Update NB loopt spaak. #7 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 25 April 2023 - 10:07

Maar als je niets aktiveert dan blijft de Ultimo (bij mij) dus in het openpli logo staan.Komende dagen maar eens opnieuw proberen.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Update NB loopt spaak. #8 johnny0705

  • Senior Member
  • 244 posts

+2
Neutral

Posted 25 April 2023 - 10:24

Die vu-kexec had je kunnen aktiveren, dan had je multiboot aangezet, dat werkt zonder problemen.


Hierover een vraag, ik heb deze ingeschakeld en het werkt, hier kan ik deze weer uitschakelen?

Edited by johnny0705, 25 April 2023 - 10:25.

Gr. Jan

VU-Ultimo 4K + Zgemma 7Hs OpenPli 8.0


Re: Update NB loopt spaak. #9 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 25 April 2023 - 14:23

Dat is er (nog) niet. Wil je ervan af wordt het denk ik de CLI


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Update NB loopt spaak. #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 April 2023 - 14:42

Autobackup maken en de box flashen via USB. Ben je er ook van af...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Update NB loopt spaak. #11 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 25 April 2023 - 14:58

:wacko: Kun je dan na de flash via usb dan wel of niet de autobackup restoren? Want als ik dat wel doet komt de reboot dus niet verder dan het openpli logo. Of moet je dan alles weer gaan inregelen? Ben even de weg kwijt hier...  :ph34r: 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Update NB loopt spaak. #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 April 2023 - 15:16

Een VU+ 4K box heeft maar 1 eMMC partitie. Dus als je die flasht is alles weg, zoals het altijd al zo was. Dan heb je een nieuwe image in flash. En omdat er maar 1 partitie is, is dus ook alles gerelateerd aan kexec weg.

 

Als die na de flash ook niet opstart dan heb je een ander probleem dan kexec multiboot, en is mogelijk de hele image niet lekker.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Update NB loopt spaak. #13 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 25 April 2023 - 16:06

In mijn poging gaat de ultimo de laatste NB image keurig flashen, reboot en vraagt om de autobackup te restoren, reboot nog een keer en ik zie alleen het openpli logo.

Terug naar de 8.3r en die flashed & restored keurig en ik kan weer kijken. Dus wat er dan met die NB aan de hand is bij mij, geen idee.

 

Ik ga het nog wel eens opnieuw proberen.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Update NB loopt spaak. #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 April 2023 - 16:21

Dan zit er iets in de backup (of wellicht in de autoinstall) wat er niet hoort.

 

Flashen en bij de vraag voor een restore NEE antwoorden. Dan even door de eerste paar setup schermen heen todat je die af kan breken. Daarna kun je in het autobackup menu handmatig een restore doen.

 

Eventueel kun je daarna in het "autoinstall" bestand in de backup directory kijken of daar iets staat wat je niet bekend voorkomt. En in ieder geval het kexec package er uit halen.

 

Daarna kun je een handmatige autoinstall doen (zit in het autobackup scherm onder de menu knop) van hetgeen je hebt laten staan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Update NB loopt spaak. #15 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 25 April 2023 - 16:30

Die kexec had ik er al uitgehaald en zo ziet mijn autoinstall er nu uit:

 

root@panoramix:/media/usb/backup# cat autoinstall                                                         
avahi-utils                                                                                               
bzip2
curl
enigma2-plugin-extensions-bitrate
enigma2-plugin-extensions-historyzapselector
enigma2-plugin-extensions-oscamstatus
enigma2-plugin-extensions-shoutcast
enigma2-plugin-softcams-oscam
enigma2-src
exteplayer3
ffmpeg
grep
gstplayer
libavdevice58
libavresample4
libcurl4
libmad0
libpcap1
libpostproc55
libssh2-1
libv4l
media-ctl
mtd-utils
mtd-utils-ubifs
nfs-utils-stats
openssh-ssh
python3-core
sed
softcam-support
streamripper
uchardet

zip
root@panoramix:/media/usb/backup#


Geen idee waar die streamripper & uchardet vandaan komt trouwens en die staan ook niet in de autoinstall van mijn andere ultimo. Rest ziet er voor mij wel ok uit.
 


Edited by catastrofus, 25 April 2023 - 16:33.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Update NB loopt spaak. #16 johnny0705

  • Senior Member
  • 244 posts

+2
Neutral

Posted 25 April 2023 - 16:54

@40h3X
@wanwizard

Bedankt voor de antwoorden, ik was me niet helemaal zeker �

Edited by johnny0705, 25 April 2023 - 16:54.

Gr. Jan

VU-Ultimo 4K + Zgemma 7Hs OpenPli 8.0


Re: Update NB loopt spaak. #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 April 2023 - 18:05

Die kexec had ik er al uitgehaald en zo ziet mijn autoinstall er nu uit:


Geen idee waar die streamripper & uchardet vandaan komt trouwens en die staan ook niet in de autoinstall van mijn andere ultimo. Rest ziet er voor mij wel ok uit.

 

Ok.

 

Geen idee wat streamripper is, ik zie dat dat van sourceforge komt, en de laatste versie uit 2009 is. Dus veel zul je er niet aan hebben. Het is volgens de bescrhijving voor het opnemen van mp3's uit audio streams.

 

uchardet is een system package, dus iets zal daar een dependency op hebben zodat het mee geinstalleerd is.

 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Update NB loopt spaak. #18 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 25 April 2023 - 18:43

Check, blijkbaar wordt streamripper meegenomen bij de installatie van shoutcast. Echter staat shoutcast niet in de autoinstall :unsure:

 

root@panoramix:~# opkg remove streamripper    

Collected errors:
* Solver encountered 1 problem(s):
* Problem 1/1:
*   - package enigma2-plugin-extensions-shoutcast-z-git5261+aa3bfa8-r0.0.armv7ahf-neon requires streamri
pper, but none of the providers can be installed
*  
* Solution 1:
*   - allow deinstallation of enigma2-plugin-extensions-shoutcast-z-git5261+aa3bfa8-r0.0.armv7ahf-neon

* Solution 2:
*   - do not ask to deinstall streamripper

*   - do not ask to deinstall streamripper

root@panoramix:~#


Dus dat is gewoon een dependency.

 

uchardet is gewoon te removen:

 

root@panoramix:/media/usb/backup# opkg remove uchardet
Removing uchardet (0.0.7) from root...
root@panoramix:/media/usb/backup#

 

Ik ga de komende dagen een nieuwe poging wagen. :)


 


Edited by catastrofus, 25 April 2023 - 18:45.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Update NB loopt spaak. #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 25 April 2023 - 19:56

uchardet is een dependency van serviceapp, dus als je die ooit geinstalleerd had staan?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Update NB loopt spaak. #20 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 26 April 2023 - 18:08

het kexec probleem is terug te brengen in de aanpassing van 

twee weken geleden

 

https://github.com/O...fd35deb40a2e889

 

vuplus-kexec is in de depends gezet worden




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users