Jump to content

Photo

Update NB loopt spaak.

• Please log in to reply
91 replies to this topic

Re: Update NB loopt spaak. #61 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,839 posts

+1,832
Excellent

Posted 30 April 2023 - 11:17

Ik denk dat ik het weet, de crash komt van de pd1loi-hd-night skin . zodra ik deze selecteer als skin dan gaat het mis als ik overschakel. gewoon met openpli hd skin gaat het wel goed De skin werkt wel gewoon als ik deze installeer. Ik weet alleen even niet waar ik het kan vinden.

Deze melding komt omdat python2 dynamisch een conversie doet als je een float doorgeeft aan een functie die een int wil, maar python3 doet dat niet, je moet er dus expliciet voor zorgen dat je een int doorgeeft.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Update NB loopt spaak. #62 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 30 April 2023 - 11:25

Van float naar int doe je met functie int().

int(float) vormt het om naar int.

Re: Update NB loopt spaak. #63 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,839 posts

+1,832
Excellent

Posted 30 April 2023 - 11:26

Ik denk dat Loui dat wel weet... ;)

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Update NB loopt spaak. #64 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 30 April 2023 - 11:32

Ik kan niet in iemand kop kijken vaak valt het tegen wat

je zou zien.

Maar sorry ik zal minder helpen.

Re: Update NB loopt spaak. #65 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,621 posts

+146
Excellent

Posted 30 April 2023 - 11:36

Ja maar nu moet ik nog uitzoeken waarom de box crasht tijdens het overschakelen.zoveel is er niet veranderd. Aangezien ik de skin gewoon kan installeren zonder fouten.

Edited by Loui (PD1LOI), 30 April 2023 - 11:37.

Re: Update NB loopt spaak. #66 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 30 April 2023 - 11:40

Sowieso vreemd dat geen crash log gemaakt wordt als de skin problemen heeft.

Of die float waarde de oorzaak is is nog gissen kan ook heel wat anders zijn.

Re: Update NB loopt spaak. #67 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,839 posts

+1,832
Excellent

Posted 30 April 2023 - 11:48

Het is de C code die crasht, en dat levert altijd vage logs op.

En ik weet zeker dat dit het probleem is, ik heb deze specifieke fout is eerder gehad, ergens vorig jaar, bij de python 3 conversie van een plugin, een division in de skin code ( / ) dat een integer division moet worden ( // ).

Re: Update NB loopt spaak. #68 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 30 April 2023 - 12:02

Puu dat kan een klus worden als python bij compileren geen error/waarschuwing geeft dat

een functie een int verwacht en een float waarde heeft.

python is niet mijn ding dacht dat daar de variabelen niet gedeclareerd moeten worden.

zoeken naar waarden die ontstaan zijn door deling of vermenigvuldigt zijn met een waarde die een float is.

Arme Louis

Re: Update NB loopt spaak. #69 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,839 posts

+1,832
Excellent

Posted 30 April 2023 - 16:47

Dat wordt zoeken naar elke deling, en bij elke gevonden exemplaar de context opzoeken, en afvragen of het resultaat float of integer moet zijn. Scherm coordinaten zijn allemaal integer bv.
Dit is ook de reden dat OpenPLi 9 zo lang duurt, veel van dit soort fouten komen pas bij gebruik naar boven.

Dit is een probleem in elke losely typed programmeertaal, als je dan niet de discipline hebt als developer om over dit soort dingen na te denken (omdat het niet hoeft), dan kun je hier tegenaan lopen.

De PHP wereld gaat op dit moment door hetzelfde proces, waarbij strict typing wordt geintroduceerd.

We kunnen er op wachten dat dit verder zal gaan, en ook zaken als

"12345" / 6

foutmeldingen gaat opleveren ( is namelijk ook een impliciete type conversie ).

Voor iemand die opgegroeid is met typed languages als C, of iemand die een formele opleiding op dit vlak heeft genoten, is dit een vreemde gewaarwording.

Ik heb nog geleerd om variabelen te prefixen met een letter dat het type aangeeft, zoals iNummer en fNummer... ;)

Edited by WanWizard, 30 April 2023 - 16:48.

Re: Update NB loopt spaak. #70 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,621 posts

+146
Excellent

Posted 5 May 2023 - 08:22

Ik heb alles eens doorgelopen, wel het een en ander getest, maar volgens mij moet het nu normaal werken althans hier bij mij geen probleem meer.

Attached Files

Re: Update NB loopt spaak. #71 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,947 posts

+488
Excellent

Posted 5 May 2023 - 09:13

Heb je de GitHub versie ook actueel?
Dan pas ik die dadelijk aan in het recipe.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Update NB loopt spaak. #72 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,621 posts

+146
Excellent

Posted 5 May 2023 - 09:27

Deze is nu in  Github bijgewerkt.

Edited by Loui (PD1LOI), 5 May 2023 - 09:33.

Re: Update NB loopt spaak. #73 hro

• Senior Member
  • 2,701 posts

+792
Excellent

Posted 30 May 2023 - 13:28

het updaten van NB blijft problemen geven... uur op Software update, harde reboots... niets... ik zie dat de discussie al lang loopt. Is het advies: voorlopig geen software update uitvoeren?

Edision Mio 4K.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.

Re: Update NB loopt spaak. #74 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,507 posts

+397
Excellent

Posted 30 May 2023 - 14:32

De Edision Mio 4K heeft toch ook Multiboot? Stop een usb stick in een usb slot en flash gewoon een NB. Ik doe dit ook op diverse boxen en mocht een update omwille van eender welke (onbekende) reden niet lekker lopen, dan heb jij altijd nog een goed werkende image paraat.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Update NB loopt spaak. #75 hro

• Senior Member
  • 2,701 posts

+792
Excellent

Posted 30 May 2023 - 14:43

Het klopt dat opnieuw flashen een optie is, maar de laatste keren (meer dan één dus) gemerkt dat oude instellingen niet goed terug kwamen. Storend was het afwijken van de rotorinstellingen (USALS).

Dit herstellen is een nauwkeurig proces. Het kost me dus meer tijd dan een normale software update...

Vandaar de voorkeur voor software update als het maar om enkele pakketten gaat, zonder het advies opnieuw flashen.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.

Re: Update NB loopt spaak. #76 luisteraar

• Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 30 May 2023 - 15:03

Als je belangrijke zaken op de satbox doet is het niet verstandig

een develop versie te gebruiken dit is voor testers.

Als je toch wilt mee testen neem dan een test doos.

Re: Update NB loopt spaak. #77 catastrofus

• Senior Member
  • 3,482 posts

+43

Posted 30 May 2023 - 15:13

Ach welnee da's wel heel formeel, ik gebruik NB op mijn Ultimo4k in de woonkamer en het is zelden dat er iets mis gaat. Vandaar deze thread van mij ook want toen ging er iets mis.

Je kunt altijd terug flashen naar een oudere versie of naar release als het echt shit is met NB. :ph34r:

Edited by catastrofus, 30 May 2023 - 15:13.

2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: Update NB loopt spaak. #78 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,507 posts

+397
Excellent

Posted 30 May 2023 - 15:19

Hier feitelijk een identieke situatie. Overigens met de huidige Multiboot voor Vu+ helemaal een fluitje van een cent.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Update NB loopt spaak. #79 hro

• Senior Member
  • 2,701 posts

+792
Excellent

Posted 30 May 2023 - 15:28

Hier feitelijk een identieke situatie. Overigens met de huidige Multiboot voor Vu+ helemaal een fluitje van een cent.

Flashen is een fluitje van één cent... maar de afwijking daarna in de usals niet (al staan de cijfers gelijk, de schotel niet).

Zal voortaan langer wachten tot er een waarschuwing is dat echt geflasht moet worden.

De ontvanger waar usals op draait is als het ware een testontvanger. De hoofdontvanger (Mutant HD51) heeft ook NB maar vaste disecq en dit probleem niet. Wel ander probleem: gedownload piconbestand is niet zichtbaar bij 'verwijderen' zodat moeilijk te zien is of een nieuw bestand het oude overschrijft. Maar goed... het blijft hobby.

Re: Update NB loopt spaak. #80 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 30 May 2023 - 15:57

De ontvanger waar usals op draait is als het ware een testontvanger. De hoofdontvanger (Mutant HD51) heeft ook NB maar vaste disecq en dit probleem niet. Wel ander probleem: gedownload piconbestand is niet zichtbaar bij 'verwijderen' zodat moeilijk te zien is of een nieuw bestand het oude overschrijft. Maar goed... het blijft hobby.

Dat is een misvatting Hans dat dat usals posities in je ontvanger opgeslagen worden, Universal Satellites Automatic Location System is een schotelmotorprotocol dat automatisch een lijst met beschikbare satelliet posities in een gemotoriseerde schotelopstelling maakt. Het wordt gebruikt in combinatie met het DiSEqC 1.2-protocol. Het werd ontwikkeld door STAB, een Italiaanse motorfabrikant, die nog steeds de meeste USALS-compatibele motoren maakt

Software op de satellietontvanger (of externe positioner) berekent de positie van alle beschikbare satellieten vanaf een beginlocatie (invoer door de gebruiker), dat is de breedte- en lengtegraad ten opzichte van de aarde. Berekende posities kunnen ±0,1 graden afwijken van de offset. Dit wordt automatisch aangepast en vereist geen technische voorkennis.

In vergelijking met DiSEqC 1.2 is het niet nodig om elke bekende satellietpositie handmatig te zoeken en op te slaan. Wijzen naar een bekende satellietpositie (bijvoorbeeld 19,2ºE) is voldoende; deze positie fungeert als het centrale punt en het USALS-systeem berekent vervolgens de positie van zichtbare satellieten binnen de offset.

Alleen je  (schotel opstel locatie) coördinaten worden opgeslagen in je ontvanger en bij een autobackup worden die netjes weer teruggezet, ik heb hier ooit mijn eigen locatie ingevoerd en al heel veel images geflasht en mijn Stab HH120 rotor nooit hoeven bij te stellen.

Edited by Sagitarius, 30 May 2023 - 16:02.

73's

PE1AQZ

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users