Jump to content

Photo

Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3

• Please log in to reply
34 replies to this topic

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #21 Solo-2

• Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2023 - 20:55

Dat is nou erg lullig van openpli.

Ik heb hier duidelijk aangegeven dat ik het juiste image selecteerde namelijk nightly build en er werd 8.3 gedownload.

Zo laag zijn ze nu altijd bij Openpli het ligt nooit aan hun zelf.

Edited by Solo-2, 7 May 2023 - 20:58.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #22 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,812 posts

+1,831
Excellent

Posted 7 May 2023 - 21:06

Kom, kom, even die lange teentjes van je intrekken. En er stond nog wel een smiley bij.

Ik heb nog nergens uit begrepen dat er een bug zou zijn. Littlesat heeft het over het omdraaien van de volgorde, maar de data lijkt ok als ik jou screenshot in post #12 bekijk, daar staat toch echt "develop". Heeft 'ie dan nog meer gesloopt?

Wellicht lees jij meer tussen de regels dan ik, ik ben daar erg slecht in.

Dit is de ruwe data die door de server wordt aangeleverd, om daar naam en link door elkaar te gooien moet je nogal wat breken (niet dat ik Littlesat daar niet toe in staat acht ;)).

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #23 Solo-2

• Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2023 - 21:23

Wat hij nog meer gesloopt heeft weet ik niet, ik heb hier aangegeven dat ik het laatste image van vandaag de nightly build selecteerde toen deze installeerde kwam het scherm in beeld van Openpli 8.3 vandaar dat ik naar het forum kwam iets later zag ik ook dat de mappen omgewisseld waren.

Mij beschuldigen dat ik het verkeerd doe ga wel erg ver ik download elke dag of als er een nieuwe nightly build is.

Je schrijft zelf dat het image van 5 mei de nightly builds onderop staan dan kan ik het niet verkeerd gedaan hebben want ik weet waar die map staat nl, onderaan.

Dat de mappen verwisseld waren, dat kwam pas later in beeld.

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #24 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,812 posts

+1,831
Excellent

Posted 7 May 2023 - 21:32

Ik beschuldig je helemaal niet, dat wil jij er blijkbaar uit lezen.

Ik schrijf dat ik alleen zie dat de volgorde van versies omgedraaid is, maar ik zie in jou screenshot dan onder "nightly build" keurig alle develop files staan.

Als er onder die develop bestandsnamen links naar 8.3 images staan, dan heeft Littlesat een nieuwe manier gevonden om de boel te slopen ;).

Ik zal eens een image bouwen en kijken wat er precies aan de hand is.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #25 Solo-2

• Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2023 - 21:56

Ik heb nooit een foto gemaakt van de nightly builds map toen deze nog onderaan stond.

Ik online flashde de nightly build van 06 naar 07 en kreeg het scherm van 8.3 in beeld.

Jullie geven aan na mijn melding op dit forum dat jullie wel met deze mappen bezig zijn dus kan er altijd iets mis gaan.

Dus ik doe deze melding en jullie zijn ook met dit stukje bezig dan kun je niet meer zeggen dat ik het verkeerd heb gedaan.

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #26 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,812 posts

+1,831
Excellent

Posted 7 May 2023 - 22:05

Dat zeg ik ook niet, ik verwijs naar jou post #12, waar deze BOVENAAN staat.

Ik heb net mijn test box geflasht met de image die ik zojuist gebouwd heb. Daar staat Nighly inderdaad nu bovenaan, maar de links naar de downloads zijn gewoon ok (zie screenshot, link staat links onder het beeld).

Ik heb nu de image die in het screenshot geselecteerd staat geflasht in een leeg slot, en als ik die vervolgens start zie ik gewoon het nightly build testbeeld.

Dus ik blijf er bij dat ik nog geen bug kan constateren.

Attached Files

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #27 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,812 posts

+1,831
Excellent

Posted 7 May 2023 - 22:08

Ik wil wel aan Littlesat vragen die rare sort er uit te halen, en de boel gewoon te komen in de volgorde waarin de data wordt aangeleverd, daar was namelijk over nagedacht.

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #28 Solo-2

• Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2023 - 22:13

De bug deed zich voor op een bepaald moment toen ik flashde van 06 naar 07 en de map volgorde nog in de oude staat was.

Toen de mappen in de nieuwe volgorde waren heb ik het ook niet meer gezien.

Edited by Solo-2, 7 May 2023 - 22:16.

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #29 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,812 posts

+1,831
Excellent

Posted 7 May 2023 - 22:15

Dus wellicht een update tussen twee builds geweest, en is het probleem al lang weg. En is dit dus een non-discussie geworden.

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #30 Solo-2

• Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2023 - 22:22

Dat had ik in post 12 al aangegeven.

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #31 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,812 posts

+1,831
Excellent

Posted 7 May 2023 - 22:27

De build van develop draait continue, zodra hij klaar is start hij opnieuw, en bouwt wat er op dat moment gecommit is.

Dus als een ontwikkelaar dingen commit die niet getest zijn en/of half af zijn, dan kan dat voorkomen. Maar dan mag natuurlijk niet, ook al is het een develop versie.

Littlesat, zit je klaar voor pek en veren? ;)

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #32 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,396 posts

+708
Excellent

Posted 8 May 2023 - 08:48

Als het goed is hersteld deze push the volgorde van de images zoals het voorheen was.

https://github.com/O...87e4ed7c7ea49f0

Edited by littlesat, 8 May 2023 - 08:49.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #33 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,396 posts

+708
Excellent

Posted 8 May 2023 - 08:50

Dus als een ontwikkelaar dingen commit die niet getest zijn en/of half af zijn, dan kan dat voorkomen. Maar dan mag natuurlijk niet, ook al is het een develop versie.

Met develop loop je altijd risico, daar een foutje gemaakt kan worden... Maar het was alleen de volgorde in de lijst niet het image zelf wat fout zat zover ik weet... Het is nooit een 'bug' geweest maar iets in een andere volgorde zoals je voorheen gewend was....

Edited by littlesat, 8 May 2023 - 08:51.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #34 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,396 posts

+708
Excellent

Posted 8 May 2023 - 08:53

Ik heb hier duidelijk aangegeven dat ik het juiste image selecteerde namelijk nightly build en er werd 8.3 gedownload.

Dit heb ik gecheckt en dit gebeurde echt niet. Ik ben toch bang dat je per abuis door de volgorde die in de vingers zit de verkeerde had aangetipt....

Re: Online download laatste nightly build installeerd versie 8.3 #35 Solo-2

• Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 8 May 2023 - 10:54

Ik weet zeker dat ik het juist heb gedaan.

Wat ik denk dat er gebeurt is, is zoals ik dat al heb omschreven ik in de map nightly build het image van 07-05 heb aangeklikt maar omdat de mappen waren gewisseld ik in de map van 8.3 het image downloadde.

Dus als ik in de map op de box in nightly builds zat dan zat ik op de server in de map openpli 8.3

Dit is mijn enige verklaring.

De mappen zijn ook precies van plaats gewisseld waar 8.3 stond staat nu nightly builds en omgekeerd dus wat ik schrijf is zo gek nog niet.

Edited by Solo-2, 8 May 2023 - 11:02.

11 user(s) are reading this topic

0 members, 11 guests, 0 anonymous users