←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Tip voor nieuwe Pli box, die Xoro is bagger.

rocco99's Photo rocco99 7 May 2023

Die Xoro blijkt echte bagger, dus ik wil eigenlijk toch weer een Pli box maar niet van VU+ iemand een tip? Uiteraard wel met DVB-T2 HEVC.

Mocht iemand een andere goede box weten zonder Enigma 2 is dat ook goed mits die wel fatsoenlijk functioneerd.

 

Oja even een opsomming wat er niet deugd aan die Xoro.

 

1.Geeft steeds melding Freeview.TV expired (een Duits gratis abo, dat hier niet beschikbaar is) 1 keer of af en toe die melding is OK, maar het steeds herhalen gaat snel vervelen.

2.Aantal opnames ingepland, kijk ik naar de PVR lijst, HELEMAAL LEEG (niks opgenomen?), kijk ik naar de USB device storage, 2 GB nog wat in gebruik, terug naar PVR list, weer LEEG. USB stick losgetrokken en aangesloten op PC, zie ik gewoon de opnames staan en worden ook correct afgespeeld, stick weer terug in box en opeens zie ik daar ook de opnames verschijnen en kan ze ook afspelen.

Nou als ik dit elke dag moet gaan doen....

3.Bediening is kut, en er zit een soort vertraging in alles. En als je een opname hebt ingepland gebeurd dat standaard eenmalig, dat kun je daar niet aanpassen, daarvoor moet je eerst naar de PVR lijst, daar kun je dan editen en instellen dat het bv. elke dag moet worden opgenomen. Erg omslachtig, eerlijk dat was in Pli toch beter geregeld.

4, maar het meest vreemde vind ik de ondertiteling, heel bijzonder (zie video), die heeft ook standaard 0,5-1 seconden vertraging ofzo, dus loopt eigenlijk altijd achter, hoe irritant?

Als het zo blijft doorgaan lijkt het net die Internet Explorer brievenbus browser van vroeger: https://www.google.c...QAAAAAdAAAAABAE

 

video:

 

Aangezien ik vrijwel zeker toch weer een Pli box gaat kopen is de juiste box aanraden ook in jullie belang. (min mogelijk gezeur op het forum)

 

 

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 7 May 2023

Ik zou direct zowat om het even welke doos met je willen ruilen voor een VU+ Solo 4K.

Quote

rocco99's Photo rocco99 7 May 2023

wat zeg je nu?

 

Welke van deze zou je mij aanraden?

Mutant HD66SE (S2+T2), (Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

 

hmzz, die Mutant HD66SE lijkt wel veel op de Solo 4K (in ieder geval de achterkant, ook een bay voor een SSD bijvoorbeeld)


Edited by rocco99, 7 May 2023 - 21:31.
Quote

WanWizard's Photo WanWizard 7 May 2023

Da's makkelijk.

 

De HD66SE heb ik hier momenteel als development box staan, en ik vind 't een bagger bak. AB is onbetrouwbaar en traag, en de S2 tuner doet gekke dingen. Maar wellicht is het een maandag morgen exemplaar. Voordeel is wel dat er een 2,5" disk in past (hij is flink kleiner dan de Solo 4K, maar de grootste van de drie).

 

De SF8008 staat hier op de slaapkamer, de H9.2H op de logeerkamer.

 

Ik heb persoonlijk een lichte voorkeur voor de SF8008, AB is iets minder richtingsgevoelig, wifi iets stabieler. De Gigablue GbTrio4K en de Uclan Ustym 4K Pro zijn identiek aan de SF8008.

 

Voor DVB-T2 heb ik eigenlijk geen klachten, op alle drie werkt dat prima. Het is hier wel allemaal FTA, dus geen ellende met een CI module of zo, dus als je dat nodig hebt, geen van deze modellen heeft een CI slot.

 

Maar nogmaals, ik vind de Solo 4K (die hier in de woonkamer staat ;)) superieur aan alle drie.

Quote

rocco99's Photo rocco99 7 May 2023

ja maar Solo 4K is met 400 euro ook wel erg duur, vergeleken die andere.

Ook is Android en XBMC/Kodi aanwezig.

 

Waar? Ik heb nog nooit Android gezien,

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 7 May 2023

Daarom schreef ik ook dat ik direct met je Solo 4K wil ruilen ;).

 

Kodi is op de meeste boxen wel aanwezig, ook op de Solo 4K.

 

Android TV alleen op sommige boxen met een HiSilicon processor, maar het is een oude versie, en veelal zonder toegang tot Google Play. Dus het gebruik is beperkt.

Quote

rocco99's Photo rocco99 8 May 2023

En die Solo 4K is het beste volgens jouw, maar wat is er precies beter dan die andere boxen?

Quote

luisteraar's Photo luisteraar 8 May 2023

denk dat die completer is.
heeft lcd
heeft CI poort
heeft HD mogelijkheid
heeft .....
Quote

mimisiku's Photo mimisiku 8 May 2023

Ik zou bijna zeggen “told you so…..”… Nu heb ik het toch gezegd  :)

Quote

rocco99's Photo rocco99 8 May 2023

Nou geen LCD vind ik opzich wel positief, die info kun je ook op je scherm zien en dat scheelt weer een prikkel.

HD bedoel je HDD/SSD? Zie ik ook geen probleem in je hebt tegenwoordig hoge capaciteit USB sticks die nauwelijks groter zijn dan de aansluiting zelf.

Tja CI poort ga echt geen Digitenne abo meer nemen met de huidige prijzen, dus die heb ik ook niet nodig.

Quote

mimisiku's Photo mimisiku 8 May 2023

Ga je al die moeite nog doen voor 5 of 6 FTA Digitenne kanalen?

Quote

rocco99's Photo rocco99 8 May 2023

Tja het is en blijft m.i. beter dan uitzending gecrasht, als de NPO nou een terugkijkdienst van normale kwaliteit had..... of hun programma's op YouTube zette?
https://nl.trustpilo...www.npostart.nl

 

Het zijn er 6 geloof ik ja. NPO 1/2/3

1 NPO extra kanaal, weet zo niet welke.

En 2 regionale omroepen.


Edited by rocco99, 8 May 2023 - 12:13.
Quote

luisteraar's Photo luisteraar 8 May 2023

Dacht dat ie ook duitse fta zenders had

Quote

rocco99's Photo rocco99 8 May 2023

Digitenne? Nee hoor! Die heeft überhaupt geen Duitse zenders en Vlaanderen en de BBC zitten in het betaal aanbod.

Mischien als je vlak bij de grens zit wel FTA Duitse zenders kan ontvangen, maar dat is net zoiets als kunnen meeliften met Wi-Fi van de buren, dan heb je dus gewoon geluk.

Quote

luisteraar's Photo luisteraar 8 May 2023

 

 

1.Geeft steeds melding Freeview.TV expired (een Duits gratis abo, dat hier niet beschikbaar is) 1 keer of af en toe die melding is OK, maar het steeds herhalen gaat snel vervelen.

 

 

Geeft de indruk dat je duitse Freeview keek.

Je hebt dus een branded doos voor freetv ,voor dubbeltje op eerste rang.

Quote

XRayhTec's Photo XRayhTec 8 May 2023

Ik dacht dat Freeview Engels was en dat ze in Duitsland Freenet hadden?
Quote

luisteraar's Photo luisteraar 8 May 2023

Daar kan je gelijk in hebben ,je houd de FREExxxx bijna

niet meer uit elkaar.

Quote

rocco99's Photo rocco99 8 May 2023

Duitsland is Freenet inderdaad.

Quote

WanWizard's Photo WanWizard 8 May 2023

Ben ik niet van de duitsers gewend, heen UmsonstNetz? :D :P

Quote

luisteraar's Photo luisteraar 8 May 2023

Bij hun is Umsonst ook betalen zoals als

gratis downloaden maar wel eerst betalen. :rolleyes:

Quote