Jump to content


Photo

Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet

zappen partnerbox remote

  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 PieterPad

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 12 June 2023 - 14:44

Ik heb thuis in mijn netwerk twee ontvangers met OpenPLi:

- Zgemma 7 h7x 4k Ultra HD

- Amiko Viper 2t/c

 

Op de Zgemma heb ik een disecq switch met vier lnb's aangesloten waarmee ik dus vier satellietposities ontvang,

Wanneer ik met de Zgemma naar satellietzenders kijk is er niets mis. Zappen gaat prima. Wanneer ik op de Amiko via het  netwerk naar dezelfde zenders kijk gaat er iets mis.

- Bekijk ik de eerste zender dan kan ik die probleemloos ontvangen.

- Zap ik naar de tweede zender, dan krijg ik zwart beeld.

- Zap in naar een derde zender, dan krijg ik weer beeld.

- Zap ik naar de vierde zender, dan krijg in weer zwart beeld.

Enzovoort.

Soms, als ik zap tussen zenders die op dezelfde transponder zitten, gaat het zappen, wel goed.

 

Ik vermoedde dat het probleem lag in Partnerbox, wat op beide ontvangers draait. Maar na het installeren van Remote Channel Stream Converter heb geïnstalleerd, treedt het probleem nog steeds op.

 

Iemand enig idee om dit zapprobleem op te lossen?

 

 


In gebruik: Zgemma H7C 4K Ultra HD, Amiko Viper 2t/c. In ruste: Mut@nt 2400 HD, Dreambox DM8000SE, Topfield TF 5000 PVR, Hyundai HSS 1000 IR.


Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #2 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 12 June 2023 - 14:53

Ik denk dat je maar 1 tuner aangesloten hebt op zgemma.

Dan kan je niet altijd op twee verschillende zenders tegelijk kijken.



Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #3 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 June 2023 - 14:55

Ik heb thuis in mijn netwerk twee ontvangers met OpenPLi:

- Zgemma 7 h7x 4k Ultra HD

- Amiko Viper 2t/c

 

Op de Zgemma heb ik een disecq switch met vier lnb's aangesloten waarmee ik dus vier satellietposities ontvang,

Wanneer ik met de Zgemma naar satellietzenders kijk is er niets mis. Zappen gaat prima. Wanneer ik op de Amiko via het  netwerk naar dezelfde zenders kijk gaat er iets mis.

- Bekijk ik de eerste zender dan kan ik die probleemloos ontvangen.

- Zap ik naar de tweede zender, dan krijg ik zwart beeld.

- Zap in naar een derde zender, dan krijg ik weer beeld.

- Zap ik naar de vierde zender, dan krijg in weer zwart beeld.

Enzovoort.

Soms, als ik zap tussen zenders die op dezelfde transponder zitten, gaat het zappen, wel goed.

 

Ik vermoedde dat het probleem lag in Partnerbox, wat op beide ontvangers draait. Maar na het installeren van Remote Channel Stream Converter heb geïnstalleerd, treedt het probleem nog steeds op.

 

Iemand enig idee om dit zapprobleem op te lossen?

Dat los je niet op als je maar 1 single tuner hebt op de Zgemma, op de master ontvanger moet je minimaal één tuner vrij hebben, remote stream convertor kijkt altijd naar de eerste vrije tuner op de server ontvanger. 


Edited by Sagitarius, 12 June 2023 - 15:00.

73's

PE1AQZ


Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #4 PieterPad

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 12 June 2023 - 15:25

Dank! Ik begrijp de oorzaak. Wel vreemd dat er twee tuners nodig zijn. Je zou zeggen dat bij het zappen eerst de huidige tuner wordt afgesloten, waarna die vrij komt, zodat je daarmee de tweede zender kunt ontvangen.


In gebruik: Zgemma H7C 4K Ultra HD, Amiko Viper 2t/c. In ruste: Mut@nt 2400 HD, Dreambox DM8000SE, Topfield TF 5000 PVR, Hyundai HSS 1000 IR.


Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 June 2023 - 15:37

Dat ligt aan de geconfigureerde tuner prioriteiten, standaard gaat lokaal opnemen voor lokaal kijken, en beide voor streamen.

 

Als je wilt dat de stream naar de Amiko voorrang krijgt, moet je deze aanpassen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #6 PieterPad

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 12 June 2023 - 15:47

Hoe stel ik in dat streamen naar de Amiko voorrang krijgt?


In gebruik: Zgemma H7C 4K Ultra HD, Amiko Viper 2t/c. In ruste: Mut@nt 2400 HD, Dreambox DM8000SE, Topfield TF 5000 PVR, Hyundai HSS 1000 IR.


Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 June 2023 - 16:28

Dat zal ergens in de instellingen zitten (mogelijk moet de box in expert modus staan).

 

Ben op vakantie, dus even geen box bij de hand ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #8 PieterPad

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 12 June 2023 - 17:39

Dank in ieder geval voor het op weg helpen. Goede vakantie!


In gebruik: Zgemma H7C 4K Ultra HD, Amiko Viper 2t/c. In ruste: Mut@nt 2400 HD, Dreambox DM8000SE, Topfield TF 5000 PVR, Hyundai HSS 1000 IR.


Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #9 GoldenEye006

  • Member
  • 6 posts

+1
Neutral

Posted 15 June 2023 - 14:48

Dat zal ergens in de instellingen zitten (mogelijk moet de box in expert modus staan).

 

Ben op vakantie, dus even geen box bij de hand ;)

Wist niet dat dit instelbaar was.  :o

 

Heb gelijkaardig probleem dat de server-setupbox met 1 dvb-c aansluiting niet van kanaal mee zapte indien ik op mijn client-setupbox het kanaal veranderde. Dan moet ik het kanaal soms 2x kiezen en het werkte het.

Vroeger werkte dit nog thans vlekkeloos zonder extra instellingen.



Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #10 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 June 2023 - 16:08

 

Dat zal ergens in de instellingen zitten (mogelijk moet de box in expert modus staan).

 

Ben op vakantie, dus even geen box bij de hand ;)

Wist niet dat dit instelbaar was.  :o

 

Heb gelijkaardig probleem dat de server-setupbox met 1 dvb-c aansluiting niet van kanaal mee zapte indien ik op mijn client-setupbox het kanaal veranderde. Dan moet ik het kanaal soms 2x kiezen en het werkte het.

Vroeger werkte dit nog thans vlekkeloos zonder extra instellingen.

 

De server zapt helemaal niet mee als je op de cliënt een zender kiest, de cliënt kijkt of er een tuner of zender op dezelfde transponder vrij is op de server. Als er geen zender op de client is dan is deze grijs in je zenderlijst.

Stel dat je wederhelft naar een zender op de server zit te kijken dan zou het toch vreemd zijn als de zender zou veranderen als jij op de cliënt een andere zender kiest


73's

PE1AQZ


Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #11 PieterPad

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 18 June 2023 - 14:53

Ik heb wat gespeeld met instellingen die WanWizzard aangaf, maar helaas zonder positief resultaat. Het vreemde is dat wanneer ik met een eenvoudige app als Dreamdroid op mijn tablet schakel van de ene naar de andere zender dat probleemloos gaat. Ik heb daarom het vermoeden dat het probleem niet zit aan de kant van de server, maar bij de client. Of misschien in het feit dat mijn tablet via wifi verboden is met de server en mijn Amiko via bedraad netwerk.


In gebruik: Zgemma H7C 4K Ultra HD, Amiko Viper 2t/c. In ruste: Mut@nt 2400 HD, Dreambox DM8000SE, Topfield TF 5000 PVR, Hyundai HSS 1000 IR.


Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 June 2023 - 15:16

Ik heb wat gespeeld met instellingen die WanWizzard aangaf, maar helaas zonder positief resultaat. Het vreemde is dat wanneer ik met een eenvoudige app als Dreamdroid op mijn tablet schakel van de ene naar de andere zender dat probleemloos gaat. Ik heb daarom het vermoeden dat het probleem niet zit aan de kant van de server, maar bij de client. Of misschien in het feit dat mijn tablet via wifi verboden is met de server en mijn Amiko via bedraad netwerk.

Dat laatste heeft er niets mee te maken, ik gebruik zelf de E2Streamer app ook die kijkt of er een tuner vrij is op de server (Ultimo4k), dat is bijna altijd het geval of er moeten 8 opnames lopen op de server, de master tuner heeft een FBC dvb-c tuner dan heb je altijd één tuner van de 8 vrij.


Edited by Sagitarius, 18 June 2023 - 15:19.

73's

PE1AQZ


Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #13 GoldenEye006

  • Member
  • 6 posts

+1
Neutral

Posted 18 October 2023 - 08:03

Dat zal ergens in de instellingen zitten (mogelijk moet de box in expert modus staan).

 

Ben op vakantie, dus even geen box bij de hand ;)

 

Sorry op deze oude topic te gebruiken.

 

Zelf heb ik mijn setupbox waar DVB-C op aankomt in "expert modus" geplaatst, maar heb nog tevens problemen dat de client setupbox niet mooi kan zappen.



Re: Zappen Partnerbox of Remote channel stream converter werkt niet #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 18 October 2023 - 08:12

@Goldeneye

 

Hoe ziet jouw hardware-configuratie eruit? Wat is jouw main box en wat is jouw cliënt? Bedraad netwerk of via WIFI?

 

Simpelweg de settopbox (main of client?) zal de eventuele problemen natuurlijk niet zomaar oplossen. 
In de expertmodus zijn er meer opties zichtbaar. Of daar instellingen bij zitten die zappen via partnerbox sneller maakt waag ik te betwijfelen. Ik denk dat de basis van de main box, samen met die van de cliënt de snelheid bepaalt. Als je m.i. partnerbox of fallback met twee instappers als hardware dan moet je daar niet heel veel van verwachten.

 

Hier gebruik ik ter test allerhande oudere en jongere hardware die content streamen vanaf mijn Ultimo 4K. En daar constateer ik soms best verschillen in.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




Also tagged with one or more of these keywords: zappen, partnerbox, remote

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users