Jump to content


Photo

Mappen structuur


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

Re: Mappen structuur #41 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,450 posts

+397
Excellent

Posted 9 August 2023 - 16:30

Voer het volgende uit.

 

  • menu - instellingen - image flashen 
  • kies voor een van de images. Aan te raden is in dit geval de Nightly Build / Develop. Er wordt een backup gemaakt van jouw huidige instellingen. (Hoop ik)
  • Nadat je de aanwijzingen op het scherm hebt gevolgd start de box opnieuw op. Op de vraag of je de instellingen moet terugplaatsen antwoord je nu voorlopig ‘nee’.
  • De eerder gemaakte backup wordt niet gerestored en dus moet je alles opnieuw instellen. Ik ben dus benieuwd of dit jou lukt.
  • Vervolgens volg je de setup en installeer je een zenderlijst en daarna een cam. Doorgaans Oscam. Mocht je daar creatieve zaken als een lijn in het staan, dan hoop ik voor jou dat je die gegevens nog hebt.
  • Zodra je weer gewoon ontvangst en beeld hebt op de zenders probeer je gelijk uit of het probleem opgelost is.
  • Is het niet opgelost, dan moet je in het instellingen menu kiezen voor fabrieksinstellingen en na herstart als gevraagd wordt of de instellingen teruggeplaatst moeten worden, kies je nu op ‘ja’ en dan maar hopen dat jouw backup nog wel functioneert.

Succes


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mappen structuur #42 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 10 August 2023 - 08:54

Bedankt Frenske omdat jij mij voor dom uitmaakt.

 

Ik voeg hier wel aan toe dat ik al vanaf het begin van Vu+ VTi of Open PLi gebruik en kan het hele menu dromen.

Het langst in gebruik is Open PLi en ben daar altijd tevreden over geweest.

Ik heb er geen bug ingezet, zou niet weten hoe dat te moeten doen.

Jij schrijft "Aan te raden is in dit geval de Nightly Build / Develop" en er staat mij bij dat je dat niet moet doen juist om "bugs" te vermijden.

Ik had voor deze ontvanger een Vu+ Uno 4K SE en die is compleet vast gelopen door "fabrieksinstellingen" te gebruiken , deze staat nu op zolder omdat men die hier niet kan repareren.

 

Om het simpel te houden, ik laat het zo als het is.

Gewoon opnemen en nadien in het juiste mapje zetten, zoveel werk is dat nu ook weer niet.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Mappen structuur #43 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 August 2023 - 09:18

Opgelost toch. ^_^


73's

PE1AQZ


Re: Mappen structuur #44 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,450 posts

+397
Excellent

Posted 10 August 2023 - 11:10

@kvm1950 of Emekli op s4a,

 

Laat ik het anders zeggen. Jouw eerdere reacties ventileren nu niet bepaald dat jij inzake Enigma ‘van de hoed en de rand’ weet.
Jij maakt ervan dat ik jou dom vindt. Gezien jouw reactie op mijn hulp beschouw ik dat maar inderdaad zoals jij zelf aangeeft.

 

Ik ga er nu dan maar uit dat jij alles van Enigma weet en dat jouw probleem, zoals mijn voorganger al opmerkt, opgelost is. Reken in ieder geval niet meer op mijn hulp in dit topic maar voorlopig ook niet in enig ander door jou gestarte topics.

 

Ach, wat is dát nu weer dom van mij, jij hoeft immers niets meer te vragen want jij weet alles al.  ;)  :P 
Geniet van het gemak van jouw image. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



8 user(s) are reading this topic

0 members, 8 guests, 0 anonymous users