Jump to content


Photo

Fallback remote receiver en ET10000


  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1 jort38

  • Senior Member
  • 651 posts

+8
Neutral

Posted 31 August 2023 - 17:17

Vanmorgen geprobeerd een ET10000 van de RC versie te voorzien. Deze staat als slave via vaste internetkabel verbonden met de VUULTIMO 4K in de huiskamer. Hoewel de et10000 een aantal tuners heeft, zijn die nergens op aangesloten. Ik gebruik de VU om opnames te kijken of live TV.

 

Flashen gaat prima. Daarna is het mij niet gelukt om TV te kijken. Wel zie ik de timers (van de VU).

 

Ik heb gezocht in de Wiki welke instellingen ook al weer doorlopen moeten worden, maar heb het niet goed kunnen vinden. Het zal vast geen technische fout zijn, maar een gebruikersfout / omissie.

 

Hoe kan ik deze test volmaken?


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,910 posts

+190
Excellent

Posted 31 August 2023 - 17:21

https://wiki.openpli...nPLi_7.2_and_up of teruggaan naar default en de wizard doorlopen 


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #3 jort38

  • Senior Member
  • 651 posts

+8
Neutral

Posted 31 August 2023 - 17:33

https://wiki.openpli...nPLi_7.2_and_up of teruggaan naar default en de wizard doorlopen 

Deze wiki gevonden. Dank!

In de settings van de fallback remote reciever kunnen opties ingevuld worden. Deze staan niet in de Wiki. Gewoon maar laten dan?

 

Ik heb beide flashes gedaan, dus met en zonder wizard. Geen backup (geen harddisk in de ET10000) gemaakt.

Mijn verhaaltje en het resultaat is bij beide poging identiek.

 

Het is allemaal niet erg hoor. Deze ontvanger staat in de slaapkamer en wordt bijna nooit gebruikt.

 

Wellicht ter aanvulling: de VU Ultimo 4K is nog 8.3 release. Deze gaat nog niet over, want wordt veel gebruikt.


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,856 posts

+1,781
Excellent

Posted 31 August 2023 - 18:51

Hoe kan ik deze test volmaken?

 

Als je een tuner niet gebruikt moet je hem in de tuner configuratie uitschakelen. Als alle tuners zijn uitgeschakeld zal de box automatisch een fallback stream opvragen (indien geactiveer natuurlijk).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #5 jort38

  • Senior Member
  • 651 posts

+8
Neutral

Posted 31 August 2023 - 19:22

[quote name="WanWizard" post="1564030" timestamp="1693504315"][quote name="jort38" post="1564006" timestamp="1693498657"]
Hoe kan ik deze test volmaken?
[/quote]
 
Als je een tuner niet gebruikt moet je hem in de tuner configuratie uitschakelen. Als alle tuners zijn uitgeschakeld zal de box automatisch een fallback stream opvragen (indien geactiveer natuurlijk).[/quote]

[quote name="jort38" post="1564006" timestamp="1693498657"]
Hoe kan ik deze test volmaken?

 
Nogmaals een schone flash gedaan. Via het menu de 3 tuners disabled. Verder zoveel mogelijk gewoon gelaten.
Geen zenders. Startscherm is de favorite map (die leeg is)
Nog via het menu de harde schijf van de Ultimo gezocht, gevonden en gemount. (Moest wel user root invullen)
Ook een reboot geeft geen zenders. Niet in de lijst en zeker niet op het scherm.

Ik zal wel iets verkeerd doen, want op de ET10000 in het kantoor (versie 8.3) werkt dit prima.

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,856 posts

+1,781
Excellent

Posted 31 August 2023 - 19:56

Geen zender betekent dat je in de fallback configuratie niet hebt geconfigureerd dat deze opgehaald moeten worden. En wellicht handig om ook EPG te importeren.

 

Dit is mijn config (wel iets complexer, want ik stream van een Duo 4K, maar import channels en EPG van een SF8008):

Attached Files


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #7 jort38

  • Senior Member
  • 651 posts

+8
Neutral

Posted 31 August 2023 - 22:32

Geen zender betekent dat je in de fallback configuratie niet hebt geconfigureerd dat deze opgehaald moeten worden. En wellicht handig om ook EPG te importeren.
 
Dit is mijn config (wel iets complexer, want ik stream van een Duo 4K, maar import channels en EPG van een SF8008):

Hier was het wel geconfigureerd en ingeschakeld.
Pas als ik remote channel stream converter download en instel op de Vu Ultimo, kan ik de kanalen lijst (Hans) via die extensie laden. Na herstart kan ik op die kanalen afstemmen, maar ik zie dan alleen maar de kanal namen. Ik zie dus niet wat er op dat moment op dat kanaal te zien is.
Dank voor de hulp, maar ik heb niet de situatie zoals op mijn box op kantoor.

Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,910 posts

+190
Excellent

Posted 1 September 2023 - 09:31

Kun je hier een screenshot van je Fallback remote receiver instellingen plaatsen? https://wiki.openpli...ke_a_screenshot


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,856 posts

+1,781
Excellent

Posted 1 September 2023 - 14:14

Het is ook niet zo dat de box op een ander subnet staat dan de server box, en daarom een login vereist?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #10 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 1 September 2023 - 14:19

Streamen werkt wel via urls's die remote channel converter aanmaakt.

Dus de verbinding is er .

Hij kon ook de HDD mounten op de server.

Ik denk eerder aan dns lookup probleem .

Bij fallback tuner zet als server het ip adres ipv hostname.



Re: Fallback remote receiver en ET10000 #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,856 posts

+1,781
Excellent

Posted 1 September 2023 - 14:21

Je ziet de local namen alleen als de boxen op hetzelfde subnet staan en avahi ook goed werkt. Zo niet dan moet je zo wie zo IP's in tikken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #12 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 1 September 2023 - 14:36

Ik kan het even niet checken heb tijdelijk nergens enigma lopen.

heb TVH  op de clients  raspberrypi's loopt wel lekker.

 

Zou het bij enigma2 fallback tuner een probleem kunnen zijn

als webif beveiligd is met password of zo ?

of root een password


Edited by luisteraar, 1 September 2023 - 14:38.


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,856 posts

+1,781
Excellent

Posted 1 September 2023 - 16:26

Ja. Dan moet je dan aan de client kant invoeren.

 

Vandaar dat ik vroeg naar dat subnet, standaard vraagt OWIF automatisch om een wachtwoord als dat niet ingesteld staat, maar de client niet op hetzelfde subnet zit als de server ( soort van poor-mans internet beveliging ).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #14 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 1 September 2023 - 16:54

Streamen blijkt te werken (met remote channel converter)

probleem is kanaal lijsten van server ophalen.

Haal op client de setting lijst van hans dan staan ze op de box.

Bij fallback tuner configuratie zorg dat ie aan staat

en de url klopt met poort 8001

dan zal het gaan werken



Re: Fallback remote receiver en ET10000 #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,856 posts

+1,781
Excellent

Posted 1 September 2023 - 17:46

Zolang streamen niet werkt via fallback (dat het via andere manieren wel werkt is niet zo relevant), werkt de rest ook niet.

 

Werkt streamen, dan weet je dat de fallback remote receiver URL goed is. Daarna is de vraag of er voor OWIF bijkomende settings nodig zijn (Customize OWIF settings for fallback tuner), zoals username, password of een port anders dan 80.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,450 posts

+397
Excellent

Posted 1 September 2023 - 18:10

Ik heb eerder hier lokaal met precies één ontvanger een soortgelijk issue ervaren. Het leek alsof er geen netwerkverbinding was, hoewel afspelen van opnames van de gemoute harddisk van mijn Ultimo 4K wèl perfect werkte. Echter werd ook de tijd niet juist gesynchroniseerd en werkte FB tuner ook niet. Overigens werd wèl de zenderlijst netjes binnengelepeld. Ik begreep er geen laars van. Uiteindelijk heb ik deze box een ander vast IPadres gegeven en daarmee waren alle eerdere problemen opgelost. Het waarom is mij nooit helder geworden. Het door DHCP verkregen IPadres was vrij beschikbaar maar werkte steevast NIET goed.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #17 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 1 September 2023 - 18:34

Dns problemen heb ik hier ook oorzaak internet modem.

Bij de spullen die aan lan hangen daar gaat alles goed maar bij

de wlan gebruikers niet die kunnen hosts op lan niet resolven.

Ik heb het zo opgelost in modem per mac een vast ipnummer  geven.

Op de systemen in de hosts file ipnummers vast zetten op hostname.

Maar goed ik heb mijn inbreng gebracht TS zal er nu wel uitkomen



Re: Fallback remote receiver en ET10000 #18 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,480 posts

+24
Neutral

Posted 1 September 2023 - 19:35

Streamen blijkt te werken (met remote channel converter)
probleem is kanaal lijsten van server ophalen.
Haal op client de setting lijst van hans dan staan ze op de box.
Bij fallback tuner configuratie zorg dat ie aan staat
en de url klopt met poort 8001
dan zal het gaan werken


zet bij fallback externe tuner het ipnummer nier hostnaam bv.
http://192.x.x.x:8001

Re: Fallback remote receiver en ET10000 #19 jort38

  • Senior Member
  • 651 posts

+8
Neutral

Posted 3 September 2023 - 12:21

Kun je hier een screenshot van je Fallback remote receiver instellingen plaatsen? https://wiki.openpli...ke_a_screenshot

Bij deze

Attached Files


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Fallback remote receiver en ET10000 #20 jort38

  • Senior Member
  • 651 posts

+8
Neutral

Posted 3 September 2023 - 12:25

Het is ook niet zo dat de box op een ander subnet staat dan de server box, en daarom een login vereist?

Nee, ik heb alles in 192.168.0 staan.

De ET10000 krijgt zijn IP (12) op basis van MAC adress, gegeven door de router (Ziggo). Dit gechecked en klopt.


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users