Deze is niet in orde op de vu's hier. Zowel online als de ipk op het forum
rotating lijst september
Re: rotating lijst september #2
Posted 16 September 2023 - 07:03
Deze is niet in orde op de vu's hier. Zowel online als de ipk op het forum
En wát zou daar niet mee in orde zijn? Om dát te weten zou voor de maker erg praktisch zijn.
Ik heb deze ook geplaatst in mijn Ultimo 4K. Weliswaar heb ik deze naar mijn smaak / wens aangepast en met Dreamset op de Ultimo 4K geplaatst maar ik heb vooralsnog geen vreemde zaken gezien.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Re: rotating lijst september #3
Posted 16 September 2023 - 07:09
Ik zou ook graag weten wat er mis mee is, inhoudelijk, dus wat betreft de kanalen, of is het pakket niet in orde?
In dat laatste geval zou ik graag willen weten welke foutmelding je krijgt.
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: rotating lijst september #4
Posted 16 September 2023 - 08:46
Daar is idd wat mee loos met de lijst van 8 september, alle boeketten staan door elkaar, nu beginnen de streams bovenaan, die stonden vroeger halverwege, ik ben een tijd aan het klooien geweest voordat ze weer op volgorde stonden.
Heb eerst de ipk van Tech gebruikt daarna de lijst van Hans maar het bleef een zooitje, daarna maar via DBE de boel geordend.
Ik vraag me nog steeds af waarom die lijst niet automatisch geupdate wordt bij een nieuwe installatie, en ik iedere keer de ipk moet/kan gebruiken.
Ook al die teksten bovenaan zijn mij een doorn in het oog, zet die onderaan de boekketten lijst, maar dat is nog niet het grootste euvel, de volgorde klopt niet vergeleken met oudere lijsten.
Edited by Sagitarius, 16 September 2023 - 08:50.
73's
PE1AQZ
Re: rotating lijst september #5
Posted 16 September 2023 - 11:15
Mbt het niet updaten vd lijst, weet de PM wel van het bestaan van de lijst? Als je een
opkg list-installed '*settings-hans*'
doet, dan zou je de bestaande lijst moeten zien en bij een
root@ustym4kpro:~# opkg list-upgradable '*settings-hans*' enigma2-plugin-settings-hans-13e-19e-23e-28e - 1.0+git28+3814336-r0.0 - 1.0+git31+6ece257-r0.0 root@ustym4kpro:~#
de beschikbare update
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
Re: rotating lijst september #6
Posted 16 September 2023 - 16:52
Mbt het niet updaten vd lijst, weet de PM wel van het bestaan van de lijst? Als je een
opkg list-installed '*settings-hans*'doet, dan zou je de bestaande lijst moeten zien en bij een
root@ustym4kpro:~# opkg list-upgradable '*settings-hans*' enigma2-plugin-settings-hans-13e-19e-23e-28e - 1.0+git28+3814336-r0.0 - 1.0+git31+6ece257-r0.0 root@ustym4kpro:~#de beschikbare update
Dat is allemaal ok,
Edited by Sagitarius, 16 September 2023 - 16:54.
73's
PE1AQZ
Re: rotating lijst september #7
Posted 16 September 2023 - 16:55
het is vervelend dat ik klachten over de rotatinglijst lees in het forum, terwijl duidelijk een e-mailadres in de kanalenlijst staat om direct naar mij te reageren.
een uitleg wat er verschillend is met de vorige keer.
eerst maak ik de lijst basis (9, 13, 19, 23 en 28 oost).
daarna maak ik de lijst rotating (via Dreamset).
dan kopieer ik de lijst basis achter de lijst rotating.
vervolgens verschuif ik het basisdeel naar voren, het stream-deel blijft achter de boeketten van rotating/Dreamset staan.
maar... door mega grote problemen met de pc lukte het verschuiven niet.
als noodoplossing daarom de volgorde aangepast, dus rotating copy/paste na basis gezet.
gevolg was dat de volgorde wat anders is dan gewend (maar om dit nu 'alle boeketten staan door elkaar' en 'streams staan bovenaan' te noemen, dat klopt niet!).
ook bleek in het overzicht van satellieten enkel die uit basis hun naam te hebben gehouden en de overige satellieten enkel een verwijzing naar hun positie.
de problemen met de pc zijn nog steeds niet opgelost. Te maken met een bug in de Windows update van 28 augustus. Herinstallatie enz. lukt niet.
maar ik hoop in oktober dat de lijsten weer als vanouds zijn.
tot dan: e-mail aan KanalenlijstHans@gmail.com je opmerkingen in plaats van te gokken dat ik ze ergens in een forum lees. Hetzelfde geldt voor de mopperaars die stellen dat bepaalde streams niet werken. Zodra ik het weet kan er aan gewerkt worden. Kan geen duizenden zenders en streams dagelijks controleren. Hoop op jullie begrip en gezond verstand...
Hans.
Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.
Re: rotating lijst september #8
Posted 16 September 2023 - 17:06
Ik vind het wel terecht dat @hotatomic en ondergetekende dit hier op pli melden, (die lijst en de ipk's zitten tenslotte gewoon in Pli) niet iedereen weet dat er iets loos is als je dit alleen via KanalenlijstHans@gmail.com zou melden, nu blijkt dat jij een pc probleem hebt daar waren we anders nooit achter gekomen.
Had dit eerder gemeld dan hadden we daar ook begrip voor gehad, het is geen kritiek op jouw werk hoor Hans, maar ik ben zelf een tijd aan het hannesen om die lijst weer op volgorde te krijgen. We wachten de lijst van oktober gewoon af, helaas zal ik daar voorlopig niet aan toe komen om die te updaten, want 27 september is voor mij een een zeer ingrijpende dag, dan lig ik in het ziekenhuis, lees de de details in de Lounge.
Edited by Sagitarius, 16 September 2023 - 17:09.
73's
PE1AQZ
Re: rotating lijst september #9
Re: rotating lijst september #10
Posted 16 September 2023 - 18:26
Ik vind het niet netjes dat iemand via een omweg aan
de e-mail adressen wilt komen.
Er bestaat ook PM voor zulke zaken.
Heb slechte ervaring met e-mail adres prijs geven een
admin van een ander forum heeft grof misbruik gemaakt
van mijn toenmalig e-mail domain.
Geen idee waar je het over hebt, Hans geeft zelf de informatie over het mailadres, ik zie niet in met welke omweg dat gaat.......
Overigens wil het niet zeggen dat doordat jij slechte ervaringen hebt opgedaan met een 'admin van een ander forum' dit ook in dit geval gaat gebeuren.....
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: rotating lijst september #11
Re: rotating lijst september #12
Posted 16 September 2023 - 18:57
Ja, en? Verwacht je het recht anoniem te mogen klagen?
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: rotating lijst september #13
Posted 16 September 2023 - 18:58
@Luisteraar.
Sorry hoor maar dit soort paranoïde gedrag, precies daar krijg ik echt een sik van. Jij hebt op ons forum toch ook gewoon een e-mailadres aangegeven. Nooit bang geweest dat wij dit bestand gaan verkopen?
Houd aub op met overal iets achter te zoeken. Als jij geen opmerkingen hebt over de zenderlijsten van HRO, dan is er voor jou toch niets aan de hand.
Dat HRO het prettiger vindt om opmerkingen rechtstreeks naar hem te sturen, daar heb ik geen moeite mee. Ik denk dat Hans geen 24/7 op ons forum aanwezig is en dat hij daarom dit verzoek uit. Niets meer of minder als dat.
Dus graag weer on topic voordat dit topic weer verwatert in niet gerelateerde zaken.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Re: rotating lijst september #14
Re: rotating lijst september #15
Re: rotating lijst september #16
Posted 16 September 2023 - 19:28
Wat zit jij nu moeilijk te doen over het feit dat Hans graag eventuele problemen met de zenderlijst, die hij zelf maakt, gemaild ziet worden naar het adres dat hij zelf opgeeft. Ga weg hier.
2 x vu+ultimo4k ((nb & 9.0r) dvb-c fbc + 1 dvb-s2) + een vu+duo4k ((nb) fallbackclient) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Re: rotating lijst september #17
Posted 16 September 2023 - 19:33
ik verstuur geen e-mail aan vreemden.
Dat is je goed recht. Net zoals het het recht van Hans is om te verzoeken klachten schriftelijk via email te melden.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Re: rotating lijst september #18
Re: rotating lijst september #19
Posted 16 September 2023 - 19:38
Natuurlijk wel. Maar jij begint er over te zeveren in een discussie die jou helemaal niet aan gaat.
Hans is duidelijk: klachten schriftelijk via email doorgeven, en anders niet. Punt en einde verhaal, jou mening ter zake is totaal niet relevant.
Re: rotating lijst september #20
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users