Jump to content


Photo

Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 25 September 2023 - 10:46

Mijn collega heeft het volgende probleem. Wanneer hij op zijn VU+ Zero4k de hardeschijf van zijn VU+Uno4k wil koppelen loopt de VU+ Zero4k vast.

Hij mount de disk via de gui (via netwerkbrowser) de webinterface is bij het opslaan van de mount niet meer bereikbaar. De box reageert nog wel op telnet/ssh.

Na herstart reageert de box ook niet meer (automounts.xml is gevuld met de te maken share)

 

Ik heb dit zojuist ook even getest op mijn Ultimo4k boven naar beneden ook dit gaat mis.

 

Collega heeft op beide boxen OpenPLI 8.3 laatste versie staan

Mijn box boven draait RC9 en beneden laatste versie 8.3


Edited by _HarmeN, 25 September 2023 - 10:52.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 September 2023 - 15:23

Hij loopt niet vast, de configuratie is fout en daardoor zit je collega te wachten op een mount time out. En dat kan best wel even duren.

 

Als je nog gewoon in kunt loggen, dan kun je ook handmatig de definitie in automounts.xml corrigeren of verwijderen, en daarna de box rebooten. Dat lijkt me de snelste manier?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #3 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 25 September 2023 - 16:05

Maar waarom is de configuratie dan fout? Alles verloopt via de gui dus het is 'jullie' configuratie. Hij (en ik ook) selecteert de box, geen username/pw daarna de disk, geen username password. Activeer de share en dan is het gedaan.

Wat gaat er dan mis in de config?

 

Er zit idd geen password op de box ofzo


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #4 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 25 September 2023 - 16:10

<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
  <ip>192.168.1.55</ip>
  <sharename>Harddisk@VUULTIMO4K</sharename>
  <sharedir>Harddisk</sharedir>
  <options>rw</options>
  <username></username>
  <password></password>
 </mount>
</cifs>

Edited by _HarmeN, 25 September 2023 - 16:10.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 September 2023 - 17:09

Er zit idd geen password op de box ofzo

 

Dat is een foute assumptie, je hebt voor een CIFS mount altijd een username en password nodig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #6 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 25 September 2023 - 18:00

Ok dan klopt de config die pli zelf maakt dus niet?

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 September 2023 - 19:03

OpenPLI maakt geen config, die zul je toch echt zelf moeten invullen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 25 September 2023 - 19:07

Ik begrijp deels de verwarring omdat je gekozen hebt voor de CIFS mount en tóch geen login en ww wilt invoeren. Dit kan echter niet.

Als je als login guest en guest invoert is het probleem voorbij.

 

Of kiezen voor een NFS mount zonder credentials.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 September 2023 - 19:17

Werkt dat nog wel dan?

 

Als dat zo is kun je er op wachten dat ook dat afgeschaft wordt, want dat is net zo onveilig als anonieme toegang natuurlijk...

 

Het heeft overigens niks te maken met "iets moeten invullen", het heeft te maken met verhoogde veiligheidseisen van de server kant...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #10 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 25 September 2023 - 19:26

Ik kies niet voor een cifs mount dat wordt zo door openpli gedaan.

Ik ga dus via netwerkbrowser naar de ultimo en dan kies is de harddisk. Er wordt 2x gevraagd of ik een username en password wil invoeren voor de box maar daar kies ik nee. Wat daar uitrolt is het stukje hierboven wat openpli in automounts zet

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 September 2023 - 20:09

Dat zie je dan verkeerd.

 

De vraag voor een username en wachtwoord daar heeft te maken met de netwerk browser, die wordt gebruikt om in te loggen op servers om te kijken of er shares zijn die niet publiek zijn. Het feit dat je een share zien kunt (cf. windows netwerkomgeving) staat los van of je er ook een verbinding mee kunt maken.

 

Ale je een share selecteert om een mount te maken, dan zul je zelf moeten kijken of daar authenticatie nodig is, en dat in vullen. De box kan dat niet ruiken. In Windows krijg je dan een popup, maar de box kan dat niet doen, want het proces is niet interactief.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #12 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 25 September 2023 - 20:14

Je kunt ook NFS server downloaden op de serverbox en deze op je client gebruiken.

Attached File  RTL 5_20230925210927.jpg   111.99KB   6 downloads

Attached File  NPO 1_20230925211155.jpg   83.74KB   4 downloads


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+460
Excellent

Posted 26 September 2023 - 09:12

Ik kies niet voor een cifs mount dat wordt zo door openpli gedaan.
 

Dat veld is een keuzeveld, als je op de optie CIFS gaat staan en je druk op een pijltje naar links/rechts, die je dat je daar ook NFS kunt kiezen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 27 September 2023 - 13:10

...en ter aanvulling https://wiki.openpli.org/Data_sharing


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #15 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 28 September 2023 - 18:05

Waar het eerder zonder gebruikersnaam werkte moet het idd tegenwoordig met guest en *

Het werkt (weer)

Dank allen

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Mounten van hardeschijf van andere box laat ontvanger vastlopen #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 28 September 2023 - 18:16

Ja. Want het is een enorm security risico, en derhalve dus uitgeschakeld door zowel Microsoft (voor Windows) als Samba (voor *nix).

 

guest gaat binnenkort ook niet meer werken, want dat is net zo'n risico als geen wachtwoord, dus dan weet je dat alvast.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users