Jump to content


Photo

OpenPLi 9.0 release beschikbaar


  • Please log in to reply
240 replies to this topic

#1 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 October 2023 - 20:57

De nieuwste release staat intussen ter download beschikbaar.

 

Het makkelijk is de versie vanuit het menu te flashen, dit kan met behulp van een USB stick, daarop kan dan de backup worden geplaatst, de stick werkt ook als tijdelijk medium tijdens het flashen.

 

Het team heeft zijn uiterste best gedaan om ook deze versie toch nog geschikt te maken voor de huidige ondersteunde modellen. Echter moet de gebruiker er ook met deze versie opnieuw rekening mee houden dat voor de oudere modellen van de meeste ondersteunde merken er erg weinig ruimte beschikbaar is voor het plaatsen van extra plugins behoudens een zenderlijst en een softcam.

 

OpenPLi 9.0 is gebaseerd op Python versie 3.

 

Hierdoor zijn heel veel, vooral oudere en/of niet meer onderhouden externe plugins niet meer beschikbaar in de downloads. Haal je ze van het internet, controleer dan vooraf heel goed of het een voor Python 3 geschikte versie is !


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 23 October 2023 - 21:13

Voor degene die release-9.0 al geflasht/ge-update heeft......

de lijst van Oktober is nog niet voor 9.0 beschikbaar, ik heb net een build voor release-9.0 gestart en verwacht dat die binnen een half uur gereed is.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #3 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 23 October 2023 - 21:31

Veel dank aan het Pliteam.

Ik ga hem morgen eens proberen op mijn Ultimo 4K

 

Mocht ik uitdagingen tegenkomen dan zal ik dat hier melden.

Maar Plu kennende zal dat wel meevallen :D

 

Groet Ronnie1966


VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #4 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 24 October 2023 - 08:56

PLI Team bedankt weer voor alle inzet. Mijn VU+ Ultimo4k boven voorzien van PLI9 zonder problemen. Over een paar weken beneden (productie box) ook doen  :P


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 24 October 2023 - 10:02

De release notes van 9.0 staan nu online https://wiki.openpli.org/Releases


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #6 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 24 October 2023 - 14:43

Heb een kale 9.0 op mijn VU Uno SE gezet, alles lijkt prima te werken.

Heb voor HBBTV de ARD en ZDF Mediatheek er op gezet, werkt ook, maar, zonder ondertitels.

 

Op de oudere Open Pli downloade ik dan elders een Mini TV versie, die ik er over heen zetten, dan waren er onder titels.

Maar, dat gaat nu niet meer.

Iemand een oplossing?



Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #7 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 24 October 2023 - 18:10

Heb een kale 9.0 op mijn VU Uno SE gezet, alles lijkt prima te werken.
Heb voor HBBTV de ARD en ZDF Mediatheek er op gezet, werkt ook, maar, zonder ondertitels.

Op de oudere Open Pli downloade ik dan elders een Mini TV versie, die ik er over heen zetten, dan waren er onder titels.
Maar, dat gaat nu niet meer.
Iemand een oplossing?

Het leven gaat door, je kan niet altijd in het verleden blijven toch?

Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 October 2023 - 18:17

Denk ook niet dat dat de vraag was.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #9 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 24 October 2023 - 18:21

HBB TV gevonden bij de plugins, wordt keurig geïnstalleerd, lijkt heel mooi te werken, maar, speelt niets af, blijft hangen op "laden".



Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 October 2023 - 18:30

Zat er in, geen enkele fabrikant heeft ooit een update uitgebracht voor hun HbbTV oplossing, ik denk dat alleen OpenHbbTV nog een beetje werkt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #11 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 24 October 2023 - 18:35

Ha, valt mee, heb net ontdekt dat ARD Mediatheek met wat moeite wel degelijk ondertitels geeft.

Mooi!



Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 October 2023 - 18:51

De auteur van beide plugins kun je hier vinden: https://github.com/CommanderData2338, mocht je voor een van de twee een issue willen aanmelden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #13 Frans B

  • Senior Member
  • 109 posts

0
Neutral

Posted 24 October 2023 - 19:10

Inmiddels ook draaiend op een VU DUO2. Alleen krijg ik geen informatie op het LCD. Alleen een regenboog met VU DUO2 erin. Tevens staat er in de openwebif geen Oscaminstellingen. De rest werkt tot nu toe prima.



Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #14 Frans B

  • Senior Member
  • 109 posts

0
Neutral

Posted 24 October 2023 - 19:53

Toch weer terug naar 8.3 en alles werkt zoals het was.



Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 October 2023 - 19:54

Geinstalleerd met het maken van een backup vooraf, en het terugzetten daarvan na het flashen?

 

Dit klinkt alsof je plugins niet opnieuw geinstalleerd zijn ( of je had ze voorheen handmatig geinstalleerd ipv uit onze feed. In dat geval mag je dat opnieuw doen ).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #16 Frans B

  • Senior Member
  • 109 posts

0
Neutral

Posted 24 October 2023 - 20:06

Ik zal morgen, nu tv kijken, opnieuw flashen, met de hdisk los. En dan alles opnieuw instellen. Het lijkt erop dat de LCD driver niet aangesproken wordt. Ik laat het weten als ik nieuws heb.



Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 October 2023 - 20:27

Geen idee, dan zou ik de Duo2 uit het vet moeten halen, die laag is nogal dik, denk dat ik die voor het laatst in 2014 of zo gebruikt heb...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 24 October 2023 - 20:33

Oei, die heb ik niet eens meer, ik heb het ding in elk geval niet gezien tijdens mijn verhuizing ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #19 satelitejack

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 25 October 2023 - 12:48

Mooi werk weer openpli 

.

Verstandig om pli 9 op een toch al gedateerde zgemma h2h te zetten of word de box daar langzamer van?



Re: OpenPLi 9.0 release beschikbaar #20 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 25 October 2023 - 13:19

Gewoon proberen. De NAND grote (die heb ik van de H2H even niet paraat) is voor sommigen bepalend om het wel of niet te doen, want als er na de flash weinig ruimte over is, dan is dat voor sommigen reden om op OpenPLi 7.3 te blijven.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users