Jump to content


Photo

Geen data op de transponder

data transponder PAT timeout

  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 satlake

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2023 - 16:50

Hallo allen, 

 

Ik gebruik Vu+ UNO 4k SE voor de ontvangst van kabelaar SKV. Gisteren kreeg ik plotseling bij het booten op het Open Pli-scherm de foutmelding: Geen data op de responder (Timeout reading PAT). Ik kan in de zenderlijst, maar als ik er één kies (HD, geen HD, FTA) krijg ik weer dezelfde foutmelding na een poosje (timeout). Omdat ik nog de 8.3 image gebruikte heb ik nu 9.0 geïnstalleerd. Geen resultaat (wel een mooier beginscherm!). Zonder tussenkomst van de Uno ontvang ik rechtstreeks op de TV alle zenders goed. Het afspelen van al opgenomen programma's is geen probleem. Zenderlijst opnieuw downloaden gaat niet, omdat ik dan dezelfde foutmelding krijg. Vaak reboten maakt geen verschil. 

Heb me al suf gegoogled en zo'n beetje alles gelezen over deze foutmelding. Ik kom er niet uit. Vaak wordt over een driverprobleem geschreven, maar na mijn update speelt dat denk ik niet meer. 

 

Ben nieuwsgierig of iemand me op weg kan helpen. Alvast bedankt!

 



Re: Geen data op de transponder #2 gjstroom

  • Senior Member
  • 516 posts

+16
Neutral

Posted 11 November 2023 - 16:58

Ik zou eerst eens beginnen met een nieuwe kabelscan, heb je dat al geprobeerd ?. Ik lees ook dat je PLi 9.0 hebt geinstalleerd, is dat gedaan met behoud van settings ?

De settings zouden denk ik dit moeten zijn:

Frequentie : 234.00(0)
Net ID : (0)9641
Qamformaat : Qam 64
Symboolsnelheid (K-Baud) : 6875 (meestal voorgeprogrammeerd)


Amiko8240, DM500HD, DM800, DM800SE, DM800SESR4, DM800SEV2, VU+ SoloSEV2, VU+ UnoSE


Re: Geen data op de transponder #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 November 2023 - 17:03

Geen data op transponder = geen ontvangst. Heeft niks met drivers te maken.

  1. foute configuratie (onwaarschijnlijk als het zonder aanpassingen, na gewoon opstarten gebeurde)
  2. kapotte / losse kabel of connector
  3. problemen bij je kabelaar
  4. kapotte tuner

Aangezien de TV het op dezelfde kabel wel doet kunnen we punt 2 en 3 uitsluiten.

 

Rest 1 of 4.

 

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een scan iets oplevert, als de transponders te ontvangen zijn, dan zou de bestaande zenderlijst het ook moeten doen.

 

Je kunt ook met de signal finder kijken of je uberhaupt signaal op een transponder hebt. SKV staat als provider in de cable.xml, dus als je die als provider hebt gekozen bij je tuner instellingen, dan moet je alle transponders in de dropdown vinden en langs kunnen lopen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen data op de transponder #4 satlake

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2023 - 07:24

Bedankt voor de reacties zover. 

Gjstroom: nieuwe kabelscan lukt niet omdat er geen signaal op de transponders zit. Nieuw image geflashed met behoud van settings. De instellingen staan goed, net zoals jij aangeeft. 

Wanwizzard: ben ook bang dat het 4 is, een kapotte tuner. Ga in elk geval de signalfinder even uittesten vandaag en ik meld me even weer.

 

Even vooruit denken: is het een heel gedoe om er een nieuwe tuner voor te krijgen of valt dat mee?



Re: Geen data op de transponder #5 satlake

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2023 - 09:26

Dit is het resultaat van de signaalscan. Lijkt me wel goed? Dus toch de tuner kapot?

 

IMG20231112091125.jpgIMG20231112091125.jpg

IMG20231112091125.jpg



Re: Geen data op de transponder #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+460
Excellent

Posted 12 November 2023 - 12:37

De tuner werkt in elk geval, anders kan je geen lock krijgen, als je nu een scan doet (de groene knop vanuit dit scherm), zonder dus de kabelscan te gebruiken, lopen er dan wel kanalen binnen?

Ik denk dat je de verkeerde 'home-instellingen' gebruikt en daarom niets binnenkrijgt, heb je wel een lock op 234mHz?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Geen data op de transponder #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 12 November 2023 - 12:41

HIj staat trouwens ook nog op Linux 0 time....


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Geen data op de transponder #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+460
Excellent

Posted 12 November 2023 - 12:42

Dat staat los van het scannen, het kan zijn dat er geen netwerk inzit, krijgt die pas een lock als je op een kanaal afstemt, dat lukt nu ff net niet ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Geen data op de transponder #9 satlake

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2023 - 17:05

Nadat ik hem zojuist weer opstartte werkte alles weer normaal. Dat had ik dus al tig keer geprobeerd. Onvoorstelbaar. Ik ga morgen toch even de provider bellen om te vragen of er daar iets aan de hand geweest is, hoewel alles rechtstreeks op tv goed te ontvangen was. Hoop dat het zo blijft. 

Bedankt voor jullie reacties. 



Re: Geen data op de transponder #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 November 2023 - 17:10

Zou toch nog een slechte kabel en/of connector kunnen zijn, die door het omsteken of los/vast maken af en toe wel en af te toe geen contact maakt...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen data op de transponder #11 satlake

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 13 November 2023 - 07:34

Dan zou hij toch ook geen signaal moeten hebben? Maar dat had hij bij de scan wil, toch vond hij daaropvolgend geen kanalen.



Re: Geen data op de transponder #12 satlake

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 13 November 2023 - 10:04

De provider heeft geen bijzonderheden gevonden. Geen storingen, niets vreemds in het log. Misschien is er nog een andere mogelijkheid? Bij het booten bleef hij hangen in het PLI beginscherm, waarop de foutmelding verscheen. Misschien kon hij de boot niet helemaal voltooien? 



Re: Geen data op de transponder #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 November 2023 - 12:06

Als er geen beeld is blijft het PLi logo staan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen data op de transponder #14 satlake

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 13 November 2023 - 12:24

Ok, bedankt. Rustig afwachten maar wat de toekomst brengt  ;)





Also tagged with one or more of these keywords: data, transponder, PAT, timeout

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users