Jump to content


Photo

Gezocht voor Ultimo 4K


  • This topic is locked This topic is locked
25 replies to this topic

#1 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 30 November 2023 - 10:20

1 moederbord in goede werkende uitvoering.

E.v.t een adres waar deze te bestellen is.

 

 


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #2 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 30 November 2023 - 10:42

wat is er met je oude MB ?

als deze niks meer doet en de voeding is in orde zou het aan de schakelaar kunnen liggen

bij de nieuwere vu ontvangers is de schakelaar aan de achterkant de boosdoener deze effe door verbinden lost het probleem op


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #3 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 30 November 2023 - 11:02

HDMI out defect


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 30 November 2023 - 13:14

Ik zou daarvoor contact opnemen met de NL importeur of de Duitse. De laatste zal mogelijk sneller iets kunnen regelen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #5 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 30 November 2023 - 18:19

Wat zijn hun namen.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 1 December 2023 - 14:14

Wat zijn hun namen.

**** in Groningen en **-*** voor Duitsland.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #7 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 1 December 2023 - 14:39

Ik heb nu, wel al enkele jaren geleden, mijn ULTIMO laten repareren in Nederland. En nu doet hij het nog steeds. Maar wie...dat weet ik niet meer.



Re: Gezocht voor Ultimo 4K #8 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 1 December 2023 - 20:05

 

Wat zijn hun namen.

 

**** in Groningen en **-*** voor Duitsland.

 

Thanks, heb ze gemaild.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #9 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 6 December 2023 - 18:01

Kan dus niet meer hersteld worden is het verdict.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #10 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 18 December 2023 - 15:08

Zie 87.
Teruggevonden en nu via internet...

[knip knip knip knip knip]

Dat is prima gelukt.

Edited by Tech, 18 December 2023 - 21:30.
reclame wissel je maar via PM uit


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #11 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 20 December 2023 - 20:31

Duo 4Kse ter vervanging aangeschaft, met 2x FBC DUAL DVB-S2X (TWIN) tuner + DVB-T stick usb en WD SSD 1TB.

 

Kunnen we weer vooruit mee.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 December 2023 - 20:38

1 module met 1 FBC tuner, en die heeft twee inputs (want gemaakt voor een full band LNB). En ook geen twin tuner, die module heeft 8 tuners.

 

Waardeloze commerciele reclame prut toch altijd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #13 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 21 December 2023 - 10:49

VU+ FBC DUAL DVB-S2X v2(TWIN) tuner 

deze plug and play FBC DUAL DVB-S2X tuner beschikt over twee DVB-S2X tuners.

S2X v2 is geschikt voor DVB-S / DVB-S2 en DVB-S2X

 

 Specificaties :

  • FBC Dual tuner geschikt voor satellietontvangst DVB-S/S2/S2X
  • Frequentiebereik : 950 to 2150 MHz
  • LNB control: horizontaal 18 V, 13.5 V (500 mA) verticaal

    Wat is een DVB-S2 FBC Twin Tuner?

    Een DVB-S2 Twin Tuner FBC beschikt over 8 demodulatoren.
    Dit is gelijk aan een ontvanger met 8 standaard DVB-S/S2 tuners. Dit is een unieke 8 tuner in 1 techniek. Hierdoor kunt u tot 8 kanalen op verschillende transponders tegelijkertijd bekijken, streamen of opnemen.

    Bij twee standaard schotelverbindingen (bijv Twin-LNB) is het mogelijk om met deze unieke FBC techniek 2 gescheiden signalen te verwerken. Hiernaast worden door de FBC techniek de 2 gescheiden signalen doorgelust naar 6 extra interne tuners die in de doorlusmode werken. 
    Hierdoor kunt u tv-kanalen uit 8 verschillende transponders van 2 verschillende satellieten (bijv. Astra 1 en Astra 3) tegelijk bekijken, streamen of opnemen.
     

    Unicable i.c.m. FBC

    In de SCR-stand (Unicable) is de VU+ DUO, Ultimo of Uno 4K met 8 frequenties gelijk aan 8 standaard tuners. Hiermee wordt volledig gebruik gemaakt van de 8 tuners FBC techniek.

Niks waardeloos dus, stop het afzeiken ;)

  • DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2, 2.0 geschikt
  • Ingangen: 2 x F connector IEC 164-2

Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 21 December 2023 - 10:53

@WanWizard bedoeld de "commerciele" cq. waardeloze omschrijving van de FBC module.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 December 2023 - 11:16

Precies.

 

Dat geleuter staat vol met "Twin Tuner", terwijl het geen twin tuner is, het enige wat er "twin" aan is, is dat het twee coax inputs heeft. Maar dat staat los van tuners / demodulatoren.

 

De rest van dit verhaal klopt technisch wel, en is beter dan ik op menig website (inclusief VU+ zelf) gezien heb, dat dan weer wel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #16 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 21 December 2023 - 11:27

Marketing hé, zolang de massa het allemaal gelooft doen deze jongens lekker voort, en verkopen doet het.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 December 2023 - 13:36

Niks marketing, ik zie het anders wel als een twin tuner, ik heb hem hier ook in de Ultimo4k zitten en gebruik ze onafhankelijk van elkaar, op Tuner A zit mijn vaste opstelling 19, 23, 28, op de 2e tuner zit mijn draaibare schotel een DeltaStar Gregorean 90cm draait dmv usals.

Ze zijn bij VU toch niet gek om het geen twin of duo tuner te noemen, de vlag dekt geheel de lading.


73's

PE1AQZ


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #18 pgmpli

  • Senior Member
  • 534 posts

+21
Neutral

Posted 21 December 2023 - 18:55

Het zijn de speciaal zaken die het een andere draai geven, gladde jongens hé.

Ik ben er zeer tevreden over , had ze ook al in mijn Ultimo 4K.


Vu+ DUO 4K - 2x FBC DUAL DVB-S2X v2 tuner + DVB-T USBtuner


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 December 2023 - 19:02

Niks marketing, ik zie het anders wel als een twin tuner, ik heb hem hier ook in de Ultimo4k zitten en gebruik ze onafhankelijk van elkaar, op Tuner A zit mijn vaste opstelling 19, 23, 28, op de 2e tuner zit mijn draaibare schotel een DeltaStar Gregorean 90cm draait dmv usals.

Ze zijn bij VU toch niet gek om het geen twin of duo tuner te noemen, de vlag dekt geheel de lading.

 

Dat komt omdat jij er dan ook niks van begrijpt. En dat maak je zelf in je betoog ook duidelijk: je hebt op beide inputs een kabel, en 8 tuners die van die inputs gebruik kunnen maken.

 

Er is helemaal niks twin aan. zelfs die twee coax inputs (die je met enige moeite als "twin" zou kunnen bestempelen) zijn geen twee losse, ze zitten aan dezelfde tuner matrix vast.

 

Het is 100% marketing, en er is "twin" bijgezet omdat je 'm met wat configuratie ook in kunt zetten "als was het" een ouderwetse module met 2 losse tuners (een echte twin tuner dus).
En ze 'm graag wilden verkopen aan mensen met nog een legacy setup, die anders wellicht iets anders hadden gekocht doordat het een FBC tuner is, en ze dat niet begrijpen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Gezocht voor Ultimo 4K #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 December 2023 - 21:42

 

Niks marketing, ik zie het anders wel als een twin tuner, ik heb hem hier ook in de Ultimo4k zitten en gebruik ze onafhankelijk van elkaar, op Tuner A zit mijn vaste opstelling 19, 23, 28, op de 2e tuner zit mijn draaibare schotel een DeltaStar Gregorean 90cm draait dmv usals.

Ze zijn bij VU toch niet gek om het geen twin of duo tuner te noemen, de vlag dekt geheel de lading.

 

Dat komt omdat jij er dan ook niks van begrijpt. En dat maak je zelf in je betoog ook duidelijk: je hebt op beide inputs een kabel, en 8 tuners die van die inputs gebruik kunnen maken.

 

Er is helemaal niks twin aan. zelfs die twee coax inputs (die je met enige moeite als "twin" zou kunnen bestempelen) zijn geen twee losse, ze zitten aan dezelfde tuner matrix vast.

 

Het is 100% marketing, en er is "twin" bijgezet omdat je 'm met wat configuratie ook in kunt zetten "als was het" een ouderwetse module met 2 losse tuners (een echte twin tuner dus).
En ze 'm graag wilden verkopen aan mensen met nog een legacy setup, die anders wellicht iets anders hadden gekocht doordat het een FBC tuner is, en ze dat niet begrijpen.

 

Ben het niet met je eens, het zijn fysiek 2 gescheiden frontend tuners, beiden met een aparte hf ingang en mf uitgang, alleen zitten er 8 demodulatoren achter, maakt natuurlijk niet uit om hem geen twin of duo tuner te mogen noemen.


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users