Jump to content


Photo

Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams.


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 25 December 2023 - 21:57

In de settings van Hans is er een favorieten groep genaamd: Stream NL nationaal (NL)

Er staat boven: 'werkt niet in iedere ontvanger'
Van de eerste serie hierin ++NPO, werkt er in mijn Vu+ Uno 4K SE niet één.
Dus bijv. geen stream NPO1 Extra
Van de volgende serie ++overige++ werken ze bijna allemaal, zoals BNR en Dance TV xx
 
Heeft iemand een idee wat de criteria zijn voor het wel of niet werken van deze specifieke NL nationaal streams?
De Service-app heeft geen invloed. Ik draai OpenPli 9 bijgewerkt t/m 24-12-2023
 

Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams. #2 tonskidutch

  • Senior Member
  • 81 posts

+1
Neutral

Posted 30 December 2023 - 13:06

Dat zulke streams niet overal en altijd werken is toch onderwijl redelijk bekend.

 

Dat hangt samen met die Streamserver en de authentificatie tussen je toestel en de server. Ook alternatieve streamservers zijn over het algemeen maar "tijdelijk" open voor de doorsnee gebruiker.

Maar gebruikers merken dus wel verschil in de mediaplayers op een pC met bijvoorbeeld VLC en op een Enigma2 kassie of een Linux distro of zelfs een Apple.

Dat kan ook al samenhangen met de resolutie en audio met welke die stream in het internet geplaatst wordt.

Simpel voorbeeld, simpel=>

Ik miste bijvoorbeeld een HEVC codec op de windows 11 pC en kon geen enkele H.265, MPEG-H Part 2 of HEVC afspelen.

Die heb ik natuurlijk erbij gekocht voor windows en voila het werkte.

 

ciao ciao


koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams. #3 tonskidutch

  • Senior Member
  • 81 posts

+1
Neutral

Posted 30 December 2023 - 13:13

Misschien moet ik er aan toevoegen dat die data dvb-s2 of dvb-c of dvb-t met verschillende codecs op zo'n streaming server ligt.


koude thee is lekkerder dan koude koffie

Re: Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams. #4 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 3 January 2024 - 15:02

Bedankt.

Als ik de eerste set url's probeer in een bijgewerkte versie van VLC op mijn pc klapt VLC na een Enter er meteen volledig uit. Nog niet eerder meegemaakt.
VLC weet er ook geen raad mee!

De tweede set (overige) speelt normaal af in VLC

Kortom een onbekende codec of helemaal geen toegang tot de server. Daar moeten we het maar mee doen.


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams. #5 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 6 January 2024 - 22:34

Vandaag de 'Settings van Hans' van 6 jan 2024 er in gezet.

Naar bouquet genaamd: 'Stream NL nationaal (NL)' gegaan.

De eerste serie van 7 van ++NPO doen het nu wel allemaal !!!

En niet alleen die. Het hele bouquet werkt. En razendsnel.

Hier is flink aan getimmerd.
Waarvoor dank Hans.


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams. #6 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 7 January 2024 - 10:46

Vandaag de 'Settings van Hans' van 6 jan 2024 er in gezet.

Naar bouquet genaamd: 'Stream NL nationaal (NL)' gegaan.

De eerste serie van 7 van ++NPO doen het nu wel allemaal !!!

En niet alleen die. Het hele bouquet werkt. En razendsnel.

Hier is flink aan getimmerd.
Waarvoor dank Hans.

De dank gaat meer naar Bernie die vaak de tv-boeketten onderhanden neemt.

Maar zoals vaker opgemerkt: wij kunnen niet dagelijks zien of een stream url niet meer werkt. Wacht dus niet af op de volgende maand maar geef het direct door zodat het eventueel gefixt kan worden voor de nieuwe lijsten. E-mail staat in de kanalenlijst: KanalenlijstHans@gmail.com

 

Verder: ontvangers verschillen maar het kan soms helpen Service app te installeren. Soms is installeren alleen voldoende, soms na installeren ook activeren. Kwestie van proberen... geen garantie... ;-)


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams. #7 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 9 January 2024 - 19:38

Alle tv streams uit de lijst welke van myteve.online en livetv.ktv komen liggen plat.
(Zo'n beetje alle NL, BE, UK, FR en Zweden streams.)

Edited by Jork, 9 January 2024 - 19:40.


Re: Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams. #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 9 January 2024 - 19:43

Alle tv streams uit de lijst welke van myteve.online en livetv.ktv komen liggen plat.
(Zo'n beetje alle NL, BE, UK, FR en Zweden streams.)

Sinds wanneer zitten die in de Hanssettings?

Mij komen ze in elk geval niet bekend voor.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams. #9 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 9 January 2024 - 19:48

Momenteel zitten ze in deze lijst: hans-13e-19e-23e-28e (1.0+git39)
Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is.

Edited by Jork, 9 January 2024 - 19:52.


Re: Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams. #10 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 9 January 2024 - 22:04

@Jork
Wees eens duidelijk. Welke kant wil je op?


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams. #11 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 10 January 2024 - 10:00

Momenteel zitten ze in deze lijst: hans-13e-19e-23e-28e (1.0+git39)
Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is.

NPO Start geeft geen stream url's. De url's komen dus van elders. Dan is het de keuze: wel plaatsen (met risico uitval) of helemaal weglaten.

 

In de kanalenlijst staat duidelijk: reacties via KanalenlijstHans@gmail.com

 

Een discussie in dit forum over wat wel en niet werkt enzovoort lijkt me niet passend.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams. #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 10 January 2024 - 10:10

Een discussie in dit forum over wat wel en niet werkt enzovoort lijkt me niet passend.

Ach, zolang dat maar niet in het topic van de kanalenlijsten zelf gebeurt en niet elk 'wissewasje' wordt gemeldt, heb ik er niet zo'n moeite mee.

 

Het hoeft namelijk niet altijd aan de kanalenlijsten te liggen maar bijvoorbeeld een niet goed ingestelde serviceappp, niet alles speelt in gstreamer maar bijvoorbeeld wel in exteplayer3.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Stream NL nationaal (NL): criteria voor het wel of niet werken van deze streams. #13 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 13 January 2024 - 17:11

Alle tv streams uit de lijst welke van myteve.online en livetv.ktv komen liggen plat.
(Zo'n beetje alle NL, BE, UK, FR en Zweden streams.)

 

Met behulp van een VPN connectie werken bovenstaande hosting server ip's  mogelijk weer wel.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users